Rintojen kasvu ja maidoneritys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rosaeh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

rosaeh

Jäsen
22.07.2007
114
0
16
Huomenia kaikille =)

Olen tosiaan onnellinen ensikertalainen ja RV 33+1 viikolla mennään.

Olen tässä kovin odotellut että rinnat alkaisivat "heräillä" mutta ei mtn :laugh:
eli koko raskauden ajan ne on kyllä olleet herkät mutta yhtään ne ei ole kasvaneet saatika että mitään esimaitoa tms olisi alkanut erittyä.

Teillä kun on kokemusta ja tällä osastolla malttia antaa asiallisia vastauksia, onko teillä muilla ollut vastaavaa ja että vaikka mulla näin on mennyt niin vieläkö mulla on toivoa että pääsisin kokemaan sen imettämisen ihmeenkin?

Ja näyttääkö tämä siltä että se on vasta laitoksella sitten jos/kun se maidon erittyminenkin alkaa?

Ihanaa palata arkeen tämän "juhlapyhien" putken jälkeen. Huomenna menen taas ultraan, seuraavat tarkasti kun tuota ikää ehti kertyä ennen ihmeellistä raskautumista. Pikkusen verenpaineet koholla ja häivähdys valkuaista ollut nyt joulusta asti mutta ei edes yhdellä plussalla. Kotona seuraan tilannetta.

Hyvää Uuden Vuoden Jatkoa
:flower:

t. Rosaeh ja Pikkuinen :heart:

Takuulla imetät vielä jossain vaiheessa. Mä olin sektion jälkeen sairaalassa 11 pv ja viimeisenä päivänä hoitajan kanssa sähköpumpulla yritettiin lypsää, josko jotain saataisiin pojalle, mutta ei. Kätilökin oli hämmentynyt, kun vain yksi tippa tuli. Siitä sitten kotiin lapsen kanssa, pulloruokaa meni jo reippaasti. Neuvolatäti antoi kotikäynnillä lääkepurkin, joka sai imetyksen käyntiin ja siitä imetin puoli vuotta vaikka alku olikin noin hankalaa.

Nyt toinen raskaus. Rinnat kyllä pullistuneet "nahkarukkasista" mutta mitään ei vielä valu. Voipi olla, että samat konstit tarvitaan kuin viimeksikin. Ei huolta kuitenkaan, kyllä se siitä sitten taas lähtee.

lutuliini 16+2

Kyllä se varmasti vielä ihan hyvin menee,minulla tämän 1 kanssa jonka sain 38v. rinnat kyllä kasvoi kovasti muttei paljon tullu eritystä, mulla kun muuten kaikki takkusi lopuun asti niin sitten section jälkeen imetys sujuikin yllättäen hyvin. eli minä olen sitten sellainen varsinainen mansikki ja voin antaa muittenkin lapsille :D vaikka oma oli melkeen 4,5 kilonen ja söi tosi paljon, nytkin minulla ne kuuluisat nahkarukkaset on muuttuna pamela anderssoneiksi kuten isäntä ystävällisesti sanoo ja on jo vähän eritystäkin, uskon kyllä että se siitä alkaa usein myös vasta synnytyksen jälkeen :wave:

Minulla on eri raskauksissa rinnat toimineet eri tavoin.

Esikoisesta maitoa vuosi jo puolesta välin asti enemmän tai vähemmän, mutta jouduin kuitenkin herättelemään maidontuloa synnytyksen jälkeen.

Muista maitoa ei ole tullut lainkaan etukäteen viimeistä tuntia ennen synnytystä lukuunottamatta, no nuorimmaisesta oli imettämättä edellistä vain viimeiset 1.5 kk raskaudesta, ja heti on maito riittänyt täysimetykseen asti.

Yhteistyössä