rintojen palautuminen imetyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mymmeli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mymmeli"

Vieras
kauan siinä saattaa kestää? Mä imetin lasta vuoden (6kk täysiemtyksellä ja melko paljon 1v ikään asti). Olen myös pudottanut painoa ja noi ennen niin pyöreät ja terhakkaat tisut on kuin kärpäslätkät :/ tyhjät ja löysää nahkaa, roikkuvat tuolla alhaalla. Liivitkään ei tunnu sopivan, kun iho on niin löysää, vaikka kuppikoko olis oikea. Jeesatkaa, palautuuko rinnat edes vähän entiselleen (imetyksen lopettamisesta nyt vajaa 6kk) ja millä sitä vois edistää? Salilla käymisellä, punnerruksilla yms?

Rasvaat ihoa ja pidät tukevia mummoliivejä. Ei push-uppeja, koska ne muokkaavat rintaa epänormaaliin asentoon. Liivien pitää pitää rinnat normaalissa asennossa. Mulla ainakin palautui hyvin noilla keinoin.

Mulla pieneni rinnat, kahden lapsen peräkkäisen yli kahden vuoden imetyksen jälkeen, kuppikoon verran.
Alkuunnolivat juuri sellaiset tyhjät pussit. Nyt viimeisen imetyksen lopusta n.6kk ja rinnat alkaneet vähän saamaan muotoa. Saa nähdä kuinka käy.

No, jos olet lisäksi laihtunut reilusti niin rinnoistahan sekin on pois. Kun rasva lähtee sieltä sisältä niin "pussihan" siitä jää (ilman imetystäkin). Treenaa edes rintalihasta nii saat tukea ja muotoa rintaan. Pyöreys tulee rasvasta.

Imetän edelleen, 11 kk takana. Ennen raskautta oli pieni A-kuppi. Raskausaikana paisui C-kuppiin, synnytyksen jälkeen parhaimmillaan kait jotain DD. Nyt ovat pikku hiljaa pienentyneet, ja taas on A. Kaksi haaleaa raskausarpea jäi. Vähän alkuperäistä pehmeämmät ovat, mutta aika omilta tuntuvat, eivätkä näytä mitenkään erityisesti roikkuvan. Uskomaton tuuri on käynyt. Osin kiitän äidiltä perittyä ihotyyppiä, rasvoittuu mutta ei rypisty :)

sen kanssa eletään, samoin kuin raskausarpien ja mahanahkan ;) mutta olis olli kiva, jos ne olis lähelle entistä palautuneet. Kunnon liivit vaan, niin ainakin vaikutelma olis sama, kuin kiinteät rinnat :p

Yhteistyössä