Rintojen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kasvusta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kasvusta

Vieras
Hei toverit! Miten teidän rinnat ovat ""käyttäytyneet"" raskauden aikana? Minulla ei ole juuri kavanut (rv14) eikä aristanut. Samoin oli ekan raskauden aikana. Koko aikana ei paljoa kasvaneet (toki vähän ) Melkein huolestuttaa, kun jokapaikassa lukee kuinka ne kasvaa valtaviksi ja näin valmistatuvat imetykseen. Näinköhän imetys onnistuu niin hyvin jollei ne kasva?? Eka imetys ei onnistunut kovin kiitettävästi. Olen kyllä kuullus että rintojen koolla ei ole merkitystä maidon tuotantoon, mutta silti....

Olen nyt rv 25+2 ja rinnat ei ole kasvaneet juuri ollenkaan jos yhtään. Vanhat liivit menee ihan niin kuin ennenkin. Aivan uskomattomasta rintojen kutinasta olen kyllä koko raskauden ajan kärsinyt ja senhän sanotaan johtuvan rintojen kasvusta... Mutta ei mulla ole kasvaneet. Joo, jotenkin vajavaiseksi olen itseni kyllä tuntenut, kun kaikki kertovat miten joutuvat monta kertaa raskauden aikana ostamaan isommat liivit. Noh, ei tarttis yhtään suurentua, kun on jo valmiiksi iso c-kuppi ;)

Mutta en ole ikinä aatellut, että vaikuttais jotenkin imetyksen onnistumiseen.

Mulla ei rinnat kasvaneet oikeastaan yhtään odotusaikana. Samat liivit meni koko ajan. Vasta synnytyksen jälkeen, kun maito nousi rintoihin, niin siirryin imetysliiveihin. Nyt on neljä kuukautta täysimetystä takana ja omat normaaliliivit mahtuu ihan hyvin päälle.

Mullakaan ei rintojen koko kasvanut odotusaikana yhtään. Vasta pari päivää synnytyksen jälkeen, kun maito nousi rintoihin, sitä muuntautu oikeaksi povimammaksi =) ja maitoa on riittänyt reilusti yli kysynnän. Nyt kolmen kuukauden jälkeen rintojen koko on onneksi tasaantunut/pienentynyt ja edelleen täysimetyksellä mennään.

Mä olen ennestään isorintainen ja rinnat kasvoivat jo heti alkuraskaudesta lisää. Jos tämä meno jatkuu niin kaupasta tuskin löytyy sopivia imetysliivejä sit kesän lopulla kun niitä alkaa tarviimaan, heh.

Onpa kiva kuulla kokemuksia, sillä olen itse ihmetellyt samaa. Nyt rv 27 ja kasvua ei nimeksikään, vanha B-kuppi sopii. Mitään muitakaan oireita ei rinnoissa ole esiintynyt. Muutenkaan ei ole paino juurikaan noussut, vain maha hieman pyöristynyt.

Eihän tässä tilanteessa valittamista ole, mutta itsekin olen ollut hieman huolestunut, että onko ongelmia imetyksessä sitten odotettavissa. Mutta aiempien vastausten perustella ei välttämättä. Huojentavaa.

Samaa olen miettinyt, ja ajattelinkin että ostan yhdet ympärysmitaltaan sopivat ja hieman kupista reilut liivit sairaalaan mukaan. Toiset (tai monetko niitä sitten tuntuu tarvitsevan) hankin kun olemme kotiutuneet, pääseehän sitä kauppaan sittenkin.

Olen pieni rintainen ja turposivat hieman raskauden aikana ja tihkuivat jopa ""maitoa"". Synnytyksen jälkeen, valtava maidon tuotanto ja tissit kasvo!!! Ja sitten kun imetys hiipu, tissit läsähti olemattomiks :) Itse käytin venyviä toppiliivejä imetyksen aikana, jotenkin oli helpompi. Ja tosiaan kun kokokin vaihteli valtavasti, toppi venyi koon mukaan.

Kannattaa ostaa ainakin kuppikoon isommat liivit. Mulla oli ennen raskautta koko 70b, raskaana ollessa kasvoi 75c:hen. Maidon noustua kolmantena päivänä synnytyksestä raskaana ollessa ostamani sopivat 75c imetysliivit olivat todellakin aivan liian pienet. Rinnat olivat valtavat verrattuna omiin entisiin. Kotiin pääsyäni kävin ostamassa yhdet 75d ja yhdet 75e koon liivit ja molemmat käytössä riippuen rintojen täysinäisyysasteesta:)

Mulla on normaalisti kuppikoko a75 mutta nyt rv 14 on jo b75 ja nekin tuntuvat olevan jo liian pienet vaikka ovatkin topattomat ja hieman joustavaa kangasta. Toivon ettei enää kasvaisi yhtään.

Kyllähän se vähän niin on, että toiset myös lihovat raskausaikana enemmän, joten onko se ihme vaikka ne tissitkin kasvaa enemmän toisilla. Tiedän naisia, jotka on siis todella lihoneet raskausaikana ja toiset taas pysyvät mitoissaan(masua lukuunottamatta)...

Mä olen tätä toista ääripäätä. Ennen raskautta kuppikoko oli suurinpiirtein A. Voisi sanoa, että olin ihan litteä. Rv 7 ostinkin jo uudet rintaliivit, kuppikoko D. Nyt jo pursuilen vähän niistäkin ulos ja imetysliiveiksi ostin joustavan E-kupin.

Kamalat utareet nää kyllä on. Toivottavasti vanha malli palautuu ennen pitkää.
En voi tajuta, miten joku toivoo isoja rintoja. Nää ei ole kuin tiellä. Toivotaan, että imetys sentään sujuisi näillä lolloilla.

luin jostain vanhanajan hömötyksestä, että jos odottaa poikaa rinnat ei kasva oikeestaan yhtään, mutta jos odottaa tyttöä ne kasvaa huomattavasti isommaksi kun normaalisti. Tiedä pitääkö paikkaansa vai onko vaan tollasta hömppää???

Noista rintsikoiden ostosta. Kannattaa ostaa yhden koon isommat rintsikat kuin normaali kuppikoko on ja ei kannata niitä kalleimpia imetysliivejä ostaa, vaan edulliset ja joustavat. Sitten synnytyksen jälkeen kun näkee miten rinnat reagoivat ja muuttuvat, kannattaa panostaa noihin kalliimpiin ja parempiin rintsikoihin.

että isot rinnat ovat aina myös terveydellinen riski! Saati sitten silikonit!!!

Ja veikkaanpa vaan, että sultakin löytyy niitä ylimääräisiä kiloja muualtakin ku rinnoista! :)

Miten pahoja lässähdyskokemuksia imettäneillä? Jos ennestään pienet rinnat tulee venymään, onko odotettavissa kauheat nahkapussit myöhemmin vai ""vetäytyykö nahka"" ennalleen? Vaikuttaako ikä tms? Huolestuttaa...

mä kuuluin niin kummallisiin joilla ei tullut raskausoireita lainkaan, ei rintoihinkaan. Rinnat ei todellakaan paisuneet mahdottomiksi, koko ei muistaakseni muuttunut kuin synnärillä sitten kun maito nousi. Imetin 1 vuotiaaksi, ei siis vaikuttanut mun rintojen pienuus.

No niin, juuri kun pääsin sanomaan, niin nytpä on sitten rinnat (nännin etenkin) aristaneet pari päivää.(aika vähän kuitenkin) Mutta eivät erikoisemmin paisuneet kuitenkaan. Ekan raskauden aikana ei myöskään siis kasvaneet ja tyttö tuli. (viittaan kommenttiin tyttö/poika odotuksesta suhteessa rintojen kasvuun) Ei sillä tietty sinänsä väliä miten kasvaa ja kasvaako, mutta toisaalta, kenpä ei tahtoisi (etenkin näin alku-) raskauden aikana olla muhkea, edes hetkellisesti?? (vitsi)
Rintsikoiden ostosta sen verran, että itselläni eka lapsen saatuani rinnat turposivat kun maito nousi, MUTTA vain pariksi päiväksi. Kun maidon tuotanto tasaantui, palautuivat rinnat samaan kun ennen maidon nousua. (Itse ostin yhden kuppikoon isommat liivit ja ne olivat sopivat, ehkä vähän väljätkin) Mutta tämä(kin) on niin kovin yksilöllistä!!

Miten ihmeessä isot rinnat voisivat olla terveydellinen riski.Tottahan ne voivat joillekin niska-hartiakipuja tuottaa,mutta ite en ole huomannut.Ja ylimääräisiä kiloja ei ole itselläni.Olen sitten mikä painoinen tahansa,niin rinnat ovat aina D:t ja ylpeä niistä :) Painoindeksi on nytkin 20.On sellainen sukuvika...Äidilläni,äidinäidilläni ja äidinäidinäidillänikin ovat/olivat isot.