Ai että mua ärsyttää se että ihmiset sanoo että viiltelyllä ja lääkkeiden käytöllä haetaan huomiota! Viiltely viittaa vakavaan masennukseen eikä TODELLAKAAN johdu vain siitä että ei olla saatu vanhemmilta tarpeeksi huomiota jne, siihen voi liittyä koulu kiusaaminen, äkillinen läheisen menetys tai muita mielenterveydellisiä ongelmia. Itse olen viillellyt ja käyttänyt lääkkeitä väärin, mutta en koskaan ole hakenut sillä huomiota KENELTÄKÄÄN, häpesin molempia ja peittelin niitä asioita joita tein. Tälläkin hetkellä minulla on vain 2 ystävää jotka ongelmistani tietävät ja edes vanhempani eivät näistä tiedä. Saattaa olla että tyttäresi ystävät ovat esim, vitsillä dissanneet häntä ja vaikka hän tiedostaa että he eivät oikeasti sitä tarkoita, hänelle kuitenkin tulee huono olo siitä, tai jos sisarukset jatkuvasti härnäävät tai voi johtua myös koulu/netti kiusaamisesta tai vanhempien tai tyttären ja vanhempien jatkuvasta riitelystä. Syynä voi olla myös äkkinäiset mieltä järkyttävät muutokset kuten erot, läheisen joutuminen sairaalaan tai muuta vastaavaa, jos kaikkea tällaista tulee peräkkäin pienessä ajassa ei tyttö pysty kontrolloimaan tunteitaan ja tulee ahdistunut olo, ja yrittää olla vahva ja tukahduttaa tunteitaan niin kauan että on vain pakko päästää jollain tavalla ulos.
Koita olla tyttäresi tukena ja jos tytär ei halua puhua niin ole ainakin henkisesti tukena ja koita olla ymmärtäväinen ja älä vaikuta vihaiselta tai pettyneeltä.
Koittakaa molemmat pärjäillä ?