ristiäiset ja alkoholi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hepzutin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hepzutin

Jäsen
21.03.2007
798
1
16
Siis kyse nyt on siintä, kun sain tänään mieheltä kuulla ku sopi tulevan kummin kanssa, että lähtee ristiäisten jälkeen juhlimaan sitä että meidän lapsi saa nimen. Niin onks tuollasta ollu muilla? Me ollaan kyllä aina puhuttu että ristiäiset ei todellakaan ole ryyppy juhla, mutta hän on sitten päättänyt että sen jälkeen voi lähtee niitä viettelemään. Minuu ahistaa valmiiks jo niin paljon koko asia, että en kauheen ilolla jaksa enää ristiäisii järjästää. en tiiä.. ei auttanu vaikka otin asian puheeks että en tykkää ideasta.. vai oonko vain liian jyrkkä? sorry tää vuodatus mut kohan johonkin voin asian ottaa puheeks..

Alkuperäinen kirjoittaja MiePÄS:
Ilta se on siinä kun muutkin.

Meille se päivä ja ilta on kyllä ollut jokaisen lapsen kohdalla erityislaatuinen juhla ja pieni lapsi päivänsankarina. Viinaa ja ryyppäämistä ei olla edes harkittu, sillä kalenterivuoteen mahtuu monen monta sopivampaa päivää sellaiselle, joten miksi lapsen juhlapäivänä??!!??

Mä en käsitä miksi lapsen nimen saamista pitää juhlia ryyppäämällä?!? :o Mun tytön ristiäiset oli sunnuntaina, että eipä silloin olisi mihinkään tullut lähdettyäkään.

i tullut kyllä kummankaan mieleen lähteä lasten ristiäisiltana hummaamaan.. Luulisi löytyvän muitakin iltoja ja tapoja juhlia pientä lasta. Kerran olin ravintolassa kun "kerhotuttu" äiti miehineen tuli baariin. Olivat juhlimassa yhdessä toisen lapsen ristiäisiä aivan sekaisin, kyllä tuntui todella oudolta!

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Mä en käsitä miksi lapsen nimen saamista pitää juhlia ryyppäämällä?!? :o Mun tytön ristiäiset oli sunnuntaina, että eipä silloin olisi mihinkään tullut lähdettyäkään.

just näin.en ymmärrä itekkään sitä,se on lapsen juhla...

Ristiäisiä vietetään lapsen seurakuntaan jäseneksi ottamisen takia, EI NIMEN!!!!!!!!!! Ei taida nykyajan ihmisillä olla mitään tajua kasteen sakramentistä. Pitäisitte nimiäiset jos se nimi on pääasia.

Alkuperäinen kirjoittaja ettekö tiedä:
Ristiäisiä vietetään lapsen seurakuntaan jäseneksi ottamisen takia, EI NIMEN!!!!!!!!!! Ei taida nykyajan ihmisillä olla mitään tajua kasteen sakramentistä. Pitäisitte nimiäiset jos se nimi on pääasia.

Ei tiedetä. Umpiossa ollaan eletty kaikki tyynni ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ettekö tiedä:

Kyllä tuon tiedän, mutta silti se on lapsen päivä. On sitten kyseessä seurakunnan jäseneksi kastaminen tai nimen antaminen.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön ratsumies:
no ihme että oon samaa mieltä .
kyllä se juopottelu sopii paremmin joihinkin muihin juhliin.

Ethän suutu jos kysäsen yhtä asiaa??=) Että miten mies on näin tämmösille sivuille eksynyt??=) Ei siinä ettei sais,aattelin vaan kysästä=)

kyllä mies varpajaisetkin juhli, mutta nyt on jokin tullu et haluaa lähtee viettämään ristiäisiäkin. Pitää vissiin sanoa, että kotia ei oo tulemista sinä iltana. Taidan kuitenkin olla aika väsynyt kun olen itse päivällä juhlat pitäny. Ja meidänkin ristiäiset on sunnuntaina, mutta ei se mitään näytä estävän..

Itse asiassa mies saattaa kuin saattaakin lähteä ristiäisten jälkeen ulos, muistelen näin tapahtuneen aikaisemminkin, kun kastajaishärdelli oli lauantai-iltapäivänä.

Sukulaisemme asuvat kaukana ja jos esim. veljensä tulee tapauksen vuoksi yökylään, niin hyvinkin he saattavat lähteä kapakkaan kastamisen jälkeen. Minusta on parempi passittaa koko sakki kapakkaan kun jättää heidät kotiin tissuttelemaan lasten silmien alle.
Ja kun en itse edes kuulu kirkkoon, niin en osaa pitää moista rituaalia kauhean ihmeellisenä.

Piika-äiti