Ristiäistarjoilut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leipoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leipoja

Vieras
Miltä nämä tarjoilut kuulostaa? Onko tarpeeksi suolasta ja makeaa?

Eli olen ajatellut tehdä:

Pekonipiirakka
Coctailpiirakat + munavoi
kinkkupastasalaatti
täytekakku
mansikkainen hyydykekakku
dajm-piirakka (suklaapiirakka kinuski- ja Fazerin sininen kuorrutuksella)
Herrasväen pikkuleivät
Vaaleansinisellä kuorrutetut sydänpiparit
Sitten vielä tarkoitus olisi tehdä jokin muu makea leivonnainen. Ehdotuksia otetaan vastaan. Itse mietein mm. kääretorttua appelsiinimarmelaadi-vaniljakastiketäytteellä tai unelmatorttua

Minusta kuulostaa myös herkulliselta. En ehkä itse enää leipoisi makeaa lisää, siis mitään kääretorttua. Ennemmin joku suolainen juttu, vaikka joku toinen salaatti, lihapullat tms. Ja samaa mieltä kanssasi, pulla aivan turha, se ei mee kaupaksi... Ihanaa ristiäispäivää =)

Alkuperäinen kirjoittaja leipoja:
Pullaa on ollut muissa ristiäisissä, eikä mene kaupaksi nykyään. Ja tuo hyydykekakku on mielettömän hyvä ;)

No saat tehdä mitä haluat, mutta itse halusit mielipiteitä miltä kuulostaa. Jos pullaa ei tarvitse ja hyydykekakku täytyy olla niin ok. Mutta minusta tuo salaatti ei kuitenkaan kuulu joukkoon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pullaa on ollut muissa ristiäisissä, eikä mene kaupaksi nykyään. Ja tuo hyydykekakku on mielettömän hyvä ;)

No saat tehdä mitä haluat, mutta itse halusit mielipiteitä miltä kuulostaa. Jos pullaa ei tarvitse ja hyydykekakku täytyy olla niin ok. Mutta minusta tuo salaatti ei kuitenkaan kuulu joukkoon.

Joo, mielipiteitä halusin! Ja vastasin siihen sulle. Kiitos mielipiteestäsi.

Laitan Dajm-piirakan ohjeen pikku hetken kuluttua :) Suosittelen kokeilemaan. On aivan mielettömän hyvä. Jos siis tykkää suklaasta ja makeasta. Erittäin suosittu tarjottava!

Dajm-piirakka

4,5 dl sokeria
3 3/4 dl vehnäjauhoja
1,5 tl vaniljasokeria
3 tl leivinjauhetta
4,5 rkl vaaleaa kaakaojauhetta
225 g margariiniä tai voita
2 dl vettä
3 munaa

Sekoita kuivat aineet keskenään. Sulata margariini kattilassa. Lisää vesi ja kiehauta. Lisää se kuiviin aineisiin. Lopuksi sekoita puuhaarukalla munat taikinaan. Paista 175 astetta noin 20-25 min.

Kinuskikuorrutus:

125 g voita
1 dl sokeria
0,5 dl siirappia
2 dl vispikermaa

Keitä kaikkia aineita kattilassa noin 20 min (tai kunnes sakenee). Sekoita koko ajan. Voit testata kinuskin valmiutta tiputtamalla pisaran sitä kylmään veteen. Jos jähmettyy, niin valmista.
Levitä kinuski jäähtyneen pohjan päälle. Jäähdytä piirakka sitten esim. jääkaapissa.

Suklaakuorrute:

1 levy, 200g Fazerin sinistä
2 rkl öljyä
Dajm-rakeita/rouhetta

Sulata suklaa. Itse sulatan kattilassa, levy ykkösellä, niin ei mene pilalle. Lisää öljy. Levitä jäähtyneen kinuskin päälle. Lopuksi Dajm-rouhetta kakun päälle.

Miltä nämä tarjoilut kuulostaa? Onko tarpeeksi suolasta ja makeaa?

Eli olen ajatellut tehdä:

Pekonipiirakka
Coctailpiirakat + munavoi
kinkkupastasalaatti
täytekakku
mansikkainen hyydykekakku
dajm-piirakka (suklaapiirakka kinuski- ja Fazerin sininen kuorrutuksella)
Herrasväen pikkuleivät
Vaaleansinisellä kuorrutetut sydänpiparit
Sitten vielä tarkoitus olisi tehdä jokin muu makea leivonnainen. Ehdotuksia otetaan vastaan. Itse mietein mm. kääretorttua appelsiinimarmelaadi-vaniljakastiketäytteellä tai unelmatorttua

Tee mieluummin jotain suolaista lisäksi, makeat menee huonommin... Ja täytekakku+kääretorttu, nehän on käytännössä melkein sama asia, eli ei ainakaan kääretorttua...

Uusimmat

Yhteistyössä