Ristiriitainen olo! :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistunut äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ahdistunut äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Älä tee aborttia!!!

Olen äitisi, olit hetken vain minun,
tyttö.
Tuletko luokseni siellä missä aurinko laskee,
kun aikani on,
odotatko minua.
Kun minä tulen.

Olet toinen lapseni,
en sinua
ikinä unhoita.
En sinua unohtaa voi,
annatko minulle sen anteeksi,
että tein sen,
abortin?
Tunne että olit lähellä mutta niin kaukana,
niin saavuttamattomissani,
etten mistään kiinni saanut,
silloin kun täällä olit,
minun kohdussa, suojassa ja siellä minne vain hetkeks päädyit
rakastavan äitisi kohtuun.
Äitisi joka sinut kuitenkin lopulta murhasi,
en sitä ikinä anteeksi itselleni voi antaa.
Kuolen.
Tuska ja ikävä on sanalla kuvaamatonta.
Jumala, auttaa jos joku vielä voi...
Rakastin sinua hetken,
ikinä sinua saanut syliini en.
Anna anteeksi, lapseni,
pienoinen.

*itkee...*

*itkee kans*

Jos mieskin on kerran tukena, eikä ole sen järkyttyneempi uudesta tulokkaasta, niin pitäkää vauva. Selviätte varmasti, vaikka ohan se alkuunsa raskasta. Meillä kolmosen ja nelosen ikäerona tasan vuosi, ja hyvin on mennyt. Mulla kun raskaus selvis vasta puolessa välissä, ei ollut varaa miettiä haluanko neljännen lapsen vai en, ja oon tosi onnellinen, et selviskin sillon vasta. Muuten olisin voinu olla niin järkyttynyt, et olisin päätynyt aborttiin, ja katunut sitä varmaan aina. Mutta nyt en noita pieniä pois antas, on niin ihanaa kattella kun ne touhuaa yhdessä! Ja ovat isosisarustensa lellikkejä! Välillä on raskastakin, mutta kaikenkaikkiaan mennyt hyvin, joten ei se pieni ikäero mikään maailmanloppu ole! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Wilpuri:
Meille tulee kaikille neljälle muksulle ikäeroä se 1v5kk ja hienosti ollaan pärjätty! Nyt neidit 4v ja 3v leikkivät keskenään ja ottavat jopa tuota pikkuveljeä mukaan leikkeiihin vaikka herralla on ikää vain 1v4kk. Tiedän että ensi kevät/kesä tulee olemaan rankkaa kun on kaksi vaipoissa, mut olenhan tähänkin asti pärjännyt niin miksi en nytkin..

Ei se vaipallisuus rankkaa ole! Meillä oli kolme vaipoissa, ja paljon helpompaa se oli kuin jatkuva kyseleminen että "pissattaako", vahinkojen siivoaminen..

äsken tuli postista sairaalan paperit ja kutsu sinne 26.2. Entistä enemmän alkoi ahdistaa ja itkettää. Kiitos teille kaikille ihanista vastauksista. Kyllä se varmaan tästä selkiää ja saamme oikean ratkaisun tehtyä.

:hug:

Tää on todella yksilöllinen kysymys. Monen pienen kanssa yhtäaikaa on todella vaikea olla, varsinkin jos on sensitiivinen lasten viesteille eikä halua kuulla itkua joka asiasta. Kun on kaksi lasta itku/syli-iässä, joutuu päivittäin valitsemaan kenen tarpeisiin vastaa ensiksi. Tämä puoltaisi raskauden keskeytystä.

Raskauden keskeytys taas on lapsirakkaalle ihmiselle sydäntäraastavaa, eikä sitä koskaan unohda. Itse en tekisi aborttia koskaan ellei kyse olisi lääketieteellisistä syistä. Abortti ei ole mikään kätevä ehkäisyväline (kuten jo tiedätkin - olettehan kuitenkin käyttäneet ehkäisyä) vaan iso toimenpide jossa tosiaan lapsen kehitys keskeytetään. Olen silti aina ollut aborttioikeuden puolestapuhuja ja tämä on sinun päätöksesi.

JOS miehesi tukee sinua, suhteenne on oikeasti vakaalla pohjalla ja kestää stressin ja jos itse koet olevasi terve ja vahvoilla nyt, sanoisin, että pidä lapsi. Et halua kuitenkaan jäädä suremaan syntymätöntä lasta. Se on rankkaa ensimmäisen vuoden ainakin, mutta sitten helpottaa huomattavasti (seuraan itse sivusta tilannetta jossa lapsilla on n vuoden ikäero)

JOS koet, että vielä yksi lapsi voisi horjuttaa pahasti suhdettanne tai sinun terveyttäsi, keskeytä.

jos kerran yhdestä kortsun rikkimenosta olet tullut raskaaksi sanoisin, että melkoisen lahjan saat :hug: :hug: aina sitä lasta ei kuulu vaikka seisoisi päällään.
Ihmisillä on yleensä tapana ajatella asioita hieman liian pitkälle, sanoisin että ota vain päivä kerrallaan. Varmasti selviät tulevasta!

Tottakai te pärjäätte. Aattele sitä suloista vauvan tuoksua, niitä pieniä varpaita. Ensimmäistä hymyä. Niitä ilonkiljaisuita, kun pieni näkee äidin ja isän. Hetkiä, kun vauva on rinnalla. Kyllä te pärjäätte. Ja isommistakin on varmasti apua. Onnea pienestä ihmeestä :flower:

Luota itseesi ja muista elämän realiteetit :)
Oma jaksamisesi on tärkeää, itse olen aina ajatellut että nämä neljä mitä minullakin on jaksan kasvattaa kunnialla aikuisiksi mutta jos kuulisin olevani raskaana en tiedä sitten keskeyttäisinkö.
Luultavasti.

Sehän olisi toisaalta murha jos menisit abortiin tekee, sinun sisällä asuu ihminen ei aborttia pidä edes ajatella.... Herttinen sentään, jos sun lapset ovat jo vanhempia niin miks ei virta riittäis minulle tulee 5 lapsi ja maaliskuussa ja vanhin on 5 vuotta niin ihmettelen jos et jaksa ja valitset MURHAN sen sijasta ettet viitsi enää itseesi likoon laittaa....

Jos valitsee seksin niin ei mikään ole varmaa ettei lapsee sais saihan neitsyt Mariakin =)

Omilla lapsillani on ikäeroa alle 11kk. Meillä vauva-aika (ja aika sen jälkeen) on mennyt leppoisasti enkä osaa pienestä ikäerosta huonoja puolia löytää. Mutta sehän on vain oma kokemukseni, varmasti toisenlaisiakin tarinoita löytyy.

Lukemani perusteella kallistun siihen ettet ihan oikeasti keskeytystä halua ja katuisit varmasti kovasti vaikka aborttia en pidä mitenkään tuomittavana asiana. Tulee vain tunne että haluat pitää lapsen, pelkäät vain kovin.

:hug: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja 4 lapsen ISÄ:
Sehän olisi toisaalta murha jos menisit abortiin tekee, sinun sisällä asuu ihminen ei aborttia pidä edes ajatella.... Herttinen sentään, jos sun lapset ovat jo vanhempia niin miks ei virta riittäis minulle tulee 5 lapsi ja maaliskuussa ja vanhin on 5 vuotta niin ihmettelen jos et jaksa ja valitset MURHAN sen sijasta ettet viitsi enää itseesi likoon laittaa....

Jos valitsee seksin niin ei mikään ole varmaa ettei lapsee sais saihan neitsyt Mariakin =)

joo, siis marraskuussa oli ap viimeks synnyttäny. JA älähän siellä provoile!!!

Ap, kuulostat fiksulta ja uskon että teet teille oikean ratkaisun, joka minun mielestäni on että pidätte lapsen. Aborttia voi katua, mutta tuskin lapsen pitämistä :)

Alkuperäinen kirjoittaja 4 lapsen ISÄ:

Hmm.

halauksia halusin lähettää sinulle! Minulla kävi samoin (tosin kolmannen lapsen jälkeen..) siis, että vauva oli 3 kk:n vanha, kun huomasin odottavani neljättä (suunnittelematta sen kummemmin).. pari päivää meni sekavissa mielentiloissa, mutta päätimme vauvan antaa tulla, koska oli jo niin kovasti tulossa.. Vauva syntyi keskosena, joten ikäeroa jäi pienimmille alle vuosi, mutta hyvin on kaikki mennyt.

Juu, en ole voinut ikinä ajatellakaan joutuvani tällaiseen tilanteeseen elämäni aikana. Jos tämä olisi tullut edes hiukan myöhemmin esim. tulevana kesänä niin uskon ettei raskaudenkeskeytys olisi tullut edes mieleen. Nyt kuitenkin edellinen vauva vasta 2kk ja tuntuu että kaikki vielä hänenkin kanssaan alussa. Shokki oli oikea tunne kuvaamaan raskaustestin tulosta...onneksi kuitenkin jo muutaman päivän on saanut sulatella asiaa ja entistä vahvemmin tuntuu siltä, että pidän lapsen. On totta,että murehdin liikaakin asioita etukäteen- pitäisi vain osata elää päivän kerrallaan...

Yhteistyössä