ROACCUTA kuurin syöneet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rosacea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rosacea

Vieras
Kävin noin 2 kuukautta sitten yksityisellä ihotautilääkärillä ja hän totesi et mulla on ruusufinni. No, antoi 2 vaihtoehtoa joko antibiootti tai roa kuuri ja tyhmänä otin antibiootin. Tabuja enää alle viikoksi jäljellä ja mitään apua ei oo tästä ollut, vituttaa.Nyt mietin voinko hakea sen roa kuurin heti antibioottikuurin jälkeen? Kun antoi tetralysal reseptin silloin 2 kk sitten niin sanoi vaan et nähdään sit syksyllä jos ei auta nuo antibiootit?! Pitääkö mun siis tosiaan kärsii koko kesä tän kipeen naaman kanssa? :( Kuinka nopeasti sen roan pääsee alottamaan? Kun ennenhän täytyy käyda raskaustestis yms verikokeissa? Tehdäänkö ne samalla siel yksityisellä vai miten?

itse tiedän monia jotka on syöneet kyseisen kuurin ihan normaalisti kesäaikaankin joten varmasti riippuu ihan lääkäristä. Toiset kirjottaa reseptin helpommin kuin toiset. Meet sitkeesti vaan sinne uudestaan ja vaadit saada sen kuurin vaikka kesä onkin tulossa. Ruusufinnihän pahenee auringossa joten jos naamasi on jo nyt kipeä ja tulehtunut niin varmasti pahentuu kun arska rupee enemmän paistamaan

Oon syönyt Roa-kuurin kesällä. Kannattaa välttää auringonottoa, mutta muuten ei mitään ongelmaa. Unohda antibiootit, mulle Roa toi vihdoin avun kymmenen vuoden taistelun jälkeen. Ja iho on pysynyt hyvänä jo kolme vuotta!

Roaccutan vaatii taydellisen suojautumisen auringolta, myos silmien osalta kesaisin. Iho voi todennakoisimmin alkaa myos hilseilla ja siihen ei voi oikein natisti laitella kertoimia paalle. Pelkka suojavoide edes riittaisi vaan tulisi ns. sisakesa. Ei siis ulkoilmakonsertteja ja ostoreissuja torilla paivisin puhumattakaan lomista ja tyopaikan tulisi olla sisalla. Mutta aikuiselle voidaan silti resepti kirjoittaa. Hilseilyn ja auringoltasuojautumisen vuoksi minusta kesa voi menna pahemmin pilalle kuin etta odotat.