Rohkaiskaa nyt mua... yksiin päiväuniin siirtyminen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermot menee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermot menee

Vieras
Lapsi, 1v2kk, on nukkunut jo pitkään parit tunnin päikkärit. Yöt noin 20-7.30, heräilemättä. Nukahtaa itsekseen hyvin.

Nyt nuo toiset päikkärit alkavat olla vähän tuskaa. Ei meinaa millään nukahtaa.

Ja toisaalta yhdet parin tunnin päikkärit eivät tunnu riittävän millään. Illat kiukuttelee.

En haluaisi nukkumaanmenoa aikaistaa, koska isänsä pääsee melko myöhään töistä, ja etenkin meillä kaksikielisessä perheessä isän kanssa pitäisi päästä viettämään aikaa joka päivä.

Nyt en oikein tiedä miten pidentää noita päikkäreitä. Tänään olen yrittänyt vain kaataa "liian aikaisin" päiväunilta herännyttä tenavaa uudestaan ja uudestaan takaisin petiin, tuloksetta, jo melkein tunnin. En oikein tiedä onko tässä mitään järkeä... hermot menee kummaltakin.

Rattaisiin ei enää nukahda, eikä mitkään nukuttamistemput auta.

Sama ongelma täällä!!
Joku viisas ny apuja...

Mulla on vielä sekin ongelma lisäks että nukkuu jo isojen sängyssä, ku tuli pinniksestä yli.
Sängyssä ei pysyis millään....

meillä tehtiin niin,että päikkärit alotetaan lounaan jälkeen(11.30) ja sitten herätään 14.00,sen jälkeen ei nukuta. Illalla nukahtaa 19.30 ja aamulla herää 7.00. Muutaman päivän valvotin tän aikataulun mukasesti,ja siitä se lähti hyvin sujumaan(1-v alkaen)

^ Oletko myös jotenkin pidentänyt noita päiväunia vai onnaako tuonpituiset ihan luonnostaan?

Hain lopulta lapsen sängystä, iloinen ja pirteä kuin peipponen. Saa nähdä kuinka kauan... :D Äidillä on nyt vähän morkkis tuosta pakkosängyssäpitämisestä.

Pyykkien kimppuun ->

Ulkoiletteko ennen ekoja päiväunia?

Ulkona muksu pysyy (ainakin meidän) pidempään virkeänä ja niitä unia saa hilattua myöhäisemmäksi. Ja kun unet myöhästyvät, ne todennäköisesti myös hivenen pitenevät ja -tadaa- toisia unia ei tarvita.

sama ongelma oli täällä, kunnes lopulta vain suosiolla tajusin jättää ne toiset unet pois siinä 1v kieppeillä. Meillä syödään lounas n. 11 aikaan ja sen jälkeen unille..nukkuu 1-2h. Onhan tuo välillä illalla kiukkuinen, mutta oon huomannut että kun keksii lapselle mielekästä puuhaa niin väsy unohtuu..me esim. lähdetään ulos joka päivä päivällisen jälkeen siinä klo 17-17.30 ja ollaan sellaset 1-1.5h ulkona sitten kun tullaan kotiin niin hetken ehtii leikkiä ennen iltapuuhia..illalla kun pääsee sänkyyn klo 20.30 niin on aivan naatti ja nukahtaa ihan samantien ja nukkuu aamu klo 8 asti :)

joo, kiitos vastauksista.

Ihan mukavasti meni tämä päivä kuitenkin, loppuun asti. Vähän tavallista aiemmin meni nukkumaan.

Oon kyllä tuon ulkoilun huomannut auttavan, lähinnä ongelmia tulee jos ei ole aikaa ulkoilla (pitää lähteä asioille tms.) niin sitten saavat bussimatkustajat kuunnella huutoa...

Mut joo, pienihän tää ongelma on, oikeesti :)

Yhteistyössä