Rokotteen jälkimaininkeja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cora85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Terveysneuvontaan soitettu, tarkkaillaan kotona. Täti kertoi, että sekä korkeaa kuumetta että lihassärkyä on ollut rokotteen saaneilla.
Toivotaan, että tämä on rokotusreaktio ja helpottaa pian.

Ja te älykääpiö-rokotevastaiset palstahäiriköt, toivoisin hieman kunnioitusta toisten päätöksiä kohtaan. Kaikki varmasti ajattelevat lastensa parasta.

Parasuppoja saa ja täytyy antaa, jos kuume nousee. Näin on mulle sanottun esim. neuvolassa eilen. En halua lapseni kärsivän.

moi, itse kävin piikillä tosin aikuinen olen, mutta sain ihan samanlaisia oireita kuin lapsellasi. Meni päivässä ohi ja lääkäriin kun soitin niin kuulemma johtuu rokotteesta. Tyttärelleni tosin ei tullut yhtään mitään oireita. Onneksi näin päin.

Alkuperäinen kirjoittaja cora85:
Kiitos vastauksita. Kokemuksia kaipaan lisää.
Kavereiden lapsille ei ole tullut mitään tällaista.
En kaipaa rokotevastaista keskustelua.
Rokotteen ottaminen oli pitkän harkinnan tulos. Lapseni vastutuskyky on tällä hetkellä nollassa. 2kk sisällä pari osastoreissua kahden virtsatieinfektion takia, kroonistunut välikorvatulehdus, korvien puhkaisut yms. En halunnut ottaa riskiä.
Tytön serkku oli sairaalassa SI:n takia, mm. menettänyt tajuntansa hetkellistesti. ei kiitos

osta mahd. pian lapselle luontaituotekaupasta maitohappobakteereja ja sitten d3.sta. mikki hiiri tipat ovat parhaimpia lapsille. alkaa nousemaan se vastustukyky. jaksamisia sinne! :)

Meillä kumpikaan ei saanut mitään reaktiota. Eivät tosin ole reagoineet muihinkaan rokotteisiin juurikaan.
Ja me saimme ohjeeksi neuvolassa että antaa nimenomaan Panadolia jos tulee tarvetta lääkitä lapsia.

Jos terveysneuvonnassa ovat olleet sitä mieltä eyttä tarkkailla kotona vielä, niin vasmaan kotona voi huomiseen pärjätä. Herkäsyti kyllä lähtisin lääkäriinkin jos lapsen tila muuttuu huonompaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Meillä kumpikaan ei saanut mitään reaktiota. Eivät tosin ole reagoineet muihinkaan rokotteisiin juurikaan.
Ja me saimme ohjeeksi neuvolassa että antaa nimenomaan Panadolia jos tulee tarvetta lääkitä lapsia.

quote]

Minulle taas sanottiin että Pronaxenilla kannattaa lääkitä ja JOS se ei auta niin sitten voi antaa pienen annoksen Panadolia. Jännä miten eri paikoissa annetaan eri neuvoja.... vaikka minä tosin sai nuo ohjeet apteekista.

Kiitos kokemuksistanne.
Täällä tarkkaillaan hengitystä yms. Rauhallinen vielä on, vaikka hohkaa koko tyttö.

Relaa ollaankin syöty pari kk, ja ruokavaliolla ollaan yritetty helpottaa tätä kierrettä. Kiitos tosta d3-vinkistä!

Huhhuijaa, on tää äidin huoli niin tuskasta. No onneksi on aina noi päivytykset joihin voi hakeutua.

Meidän 4 v ei saanut rokotteesta mitään reaktiota. 1v9kk nousi oli seuraavan päivän kuumetta 38 tuntumassa ja jalka tosi kipeä, mutta ei muuta. Mä luulen myös että ap:n lapselle on iskenyt itse tauti. :(

Tyttö nukahti kahdeksan aikaan. Ruokaa ei ymmärrettävästi mennyt yhtään. Tissutteli nyt kumminkin. Mut eipä sieltä enää paljoa heru. Normaalisti maistuvat lehmänmaito ja vesi eivät kelvanneet.

Alkuperäinen kirjoittaja cora85:
Tyttö nukahti kahdeksan aikaan. Ruokaa ei ymmärrettävästi mennyt yhtään. Tissutteli nyt kumminkin. Mut eipä sieltä enää paljoa heru. Normaalisti maistuvat lehmänmaito ja vesi eivät kelvanneet.

Sitten veisin hänet lääkärin pakeille. Onko pissannut ja/ kakannut?

Mitenkäs ap:n lapsi voi? Toivottavasti voi jo paremmin.

Meillä muksulle ei enää noussut uudestaan kuume illalla, kun edellisen Panadolin vaikutus lakkasi. Nukkui normaalisti, heräili kylläkin, mutta se on muksulle tavallista. Nyt touhuilee pirteänä.

Ruoasta. Ei muuten mennyt meilläkään kiinteitä oikeastaan yhtään sen jälkeen, kun rokotteen sai. Eilen illalla ekan kerran. Joi ja söi rintaa kylläkin hyvin. Ehkä sekin on sitten normaalia.

Rokotereaktio oli siis tämä meidänkin, kun näin äkkiä ohi meni.

Mull on ainakin ollut lähes alusta asti selvää, että meillä lapset rokotetaan. Rokotteen vaaroista kukaan ei etukäteen voi tietää, mutta kukaan ei pysty takaamaan, että lapseni selviäisivät itse taudista ilman sairaala-/tehohoitoa. Mieluummin rokote, kuin tauti. Näin ajattelen myös muista rokotteista joita lapsille on annettu.

Meillä 1v5kk ja 2v5kk saivat rokotteen maanantaina, eikä mitään oireita ole tullut. Eikä kenellekään tuntemalleni ihmiselle ole reaktioita tullut, paitsi anopilla kipeyty käsi viikoksi niin ettei pystynyt sitä ollenkaan käyttämään. Ja tunnen kuitenkin suht monta, jotka rokotteen ovat saaneet.

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Tuohan on ihan selvä tapaus. Sikataudin itämisaika on jotain 1-10 päivää, eli lapsesi on saanut tartunnan jo viime viikolla sukulaisista. Eilen olette hakeneet rokotteen, joka ei tietenkään vielä ole ehtinyt muodostaa mitään suojaa, ja nyt puhkesi sitten tuo varsinainen tauti. Rokotus meni siis teidän kohdallanne hukkaan, mutta muuten tuossa ei ole mitään ihmeellistä.

No eihän se nyt ihan noin selvää vaan ole. Kyllä niitä kovia rokotusreaktioita on ihan julkisuudessakin myönnetty olevan ja meillekin neuvolasta sanottiin että kuume voi nousta. Jos pikkulapselle nousee kuume, se on herkästi heti sen 39 tuntumassa, aikuisilla harvemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja ahahhaaha:
miksi annat panadolia koska siinä on paracetamolia ja se alentaa h1n1 rokotteen tehoa.

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/76183-tavallinen-kuumelaake-huonontaa-h1n1-rokotteen-tehoa

toisaalta olet tainnut juuri sterilisoida lapsesi rokotteella joten onneksi olkoon

samaa ajattelin et kuin moni täälläkin on antanut paracetamolia vaik siitä on jauhettu kuinka ja paljon et se vie tehoa:/

Alkuperäinen kirjoittaja AnniTanni:
Alkuperäinen kirjoittaja ahahhaaha:
miksi annat panadolia koska siinä on paracetamolia ja se alentaa h1n1 rokotteen tehoa.

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/76183-tavallinen-kuumelaake-huonontaa-h1n1-rokotteen-tehoa

toisaalta olet tainnut juuri sterilisoida lapsesi rokotteella joten onneksi olkoon

samaa ajattelin et kuin moni täälläkin on antanut paracetamolia vaik siitä on jauhettu kuinka ja paljon et se vie tehoa:/

Niin, mutta muut lääkkeet vie tehoa vielä enemmän kuin parasetamoli. Ja oireita saa lääkitä, mutta ei ennalta ehkäisevästi!

mitä ihmeen hyötyä rokotteesta jos siitäkin on samanlaiset seuraukset kuin itse taudista? ja kun ei vielä tiedä jos jotain pahempaa tulevaisuudessa. tauti on ohitse kerralla, mutta rokotteen vaikutukset voivat olla ikuiset.

Alkuperäinen kirjoittaja Amano:
Voi ei.. Ja taas tähän sanotaan että oli ennestään sikainfluenssa. Millon te hyväksytte, että rokote aiheuttaa nämä kaikki vaarallisimmat jutut? Kuinka monen lapsen täytyy kärsiä tästä?? Jos rokotetta ei olisi annettu, hän olisi saattanut sairastaa normaalin influenssan tai ei mitään. Tämä on niin surullista seurattavaa.. Lapsiparat.

"Miten käy, jos sikainfluenssatauti sattuu samaan aikaan rokotuksen kanssa?

Mitään haitallista yhteisvaikutusta ei ole.

Voiko rokotuksen antaa muun infektion aikana?

Käynnissä oleva infektio voi heikentää syntyvää suojaa. Suositetaan että rokotusta ei annettaisi viikon sisään infektion alkupäivästä. Rokotteen haittavaikutukset eivät lisäänny infektion aikana.

Miten tehty leikkaus vaikuttaa rokotuksen antamiseen?

Suurten, erityisesti nukutuksessa tehtyjen, leikkausten jälkeen suositetaan kahden viikon toipumisaikaa ennen rokotusta. Syy tähän on vain rokotuksen antama huonompi suoja, jos rokotus annetaan aiemmin. Tästä ajasta voidaan tinkiä, jos rokotettavan infektioriski katsotaan eri-tyisen suureksi. Pienemmät toimenpiteet eivät vaikuta aikatauluun."

http://www.pshp.fi/default.aspx?contentid=4841#Mitenpitk%C3%A4onrokotuksenantamasuojajaitseinfektionantamasuoja

Kiva kun olitte perään huudelleet.
Kuumetta edelleen yli 38 C, mutta influenssatesti oli negatiivinen. Rokotteesta, korvatulehduksesta... johtunee. Perjantaina takaisin lääkäriin, jos kuume jatkuu.

Ihanaa, ettei ollut sikainfluenssaa...

Yhteistyössä