romani lastenhoitaja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ellinooraaleksandra
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ellinooraaleksandra

Vieras
mitä sanoisitte, kun mä olen romani, aivan silti normaali ihminen, en varastele, en juo, en ole kova ääninen :), eli aivan normaali, paitsi että pitkää mustaa hametta käytän (en romanihametta, siis sitä isoa meinaan), olen todella sivistynyt.. elikkä ajattelin että menisin kouluihin (lopetin ammattikoulun hotelli-ja ravintola alalla kesken un tulin raskaaksi) jotta musta tulisi lastentarhanopettaja, koska tykkään paljon lapsista ja luulen että olen aika hyväkin siinä.. niin ihan vain nyt sellaista ajattelen millaisia ennakko luuloja ja että mitä te tykkäisitte, jos teidän lapsenne jotka ovat päiväkodissa, niin heitä hoitaisi romani nainen?

romaneilla on mun mielestä ok kasvatusarvot,siis siitä kantilta että vanhempia kunnioitetaan. muutenhan ei voi omaa rotukasvatustaan sillee käyttää vaan pitää mennä päiväkodin sääntöjen mukaan. olis mulle ihan jees.

Ei mua ainakaan haittaisi jos mun lapsen pk:ssa olisi eri kulttuurisia ihmisiä, päin vastoin sehän on rikkaus! Koulutus lastentarhanopettajaksihan on pitkä ja palkka ei koulutukseen nähden päätä huimaa, joten kunnioitan kyllä ehdottomasti tämän tien valinneita! :flower:

vähän epäröisin.
en sen takia kun sinä olet romani. vaan sen takia kun sukusi on ja siis ainakin täälläpäin ne on vähän arvaamatonta porukkaa. ei kaikki,mutta jotkut.

Minusta olisi vaan hyvä juttu, jos on sellainen ihminen, että lasten kanssa osaa ja tykkää olla. Tuossa meidän tulevassa päiväkodissa taitaa itse asiassa ollakin yksi romaninainen töissä. Ihan hameellinen sellainen, jos se johonkin vaikuttaa. :)

kyse oli kait päiväkodista,sit ei ole mitään mietityttävää mutta perhepäivähoitaja jos olisit niin moni miettis kunnolla ja ehkä vähä arveluttas
(en ole rasisti, ystävä piiriini kuuluu varmaan yli 10 romania)
nämä on vaan mielipiteeni

Kun kattoo nyky päivän kasvatus metodeja, ja romani kulttuurin kasvatus periaatteita, niin mieluummin se romaneiden peri aate...
Että tsemppiä sulle, ja toivon ettet kohtaa ennakko luuloja :flower:

voisin viedä lapseni päiväkotiin missä romaninainen tai sitten vaikka mies olisi töissä, rikkaushan se vaan lapselle on että näkee arjessa että muunlaisiakin ihmisiä on olemassa, tarkotan siis että on eri kulttuureja yms. enkä panisi ollenkaan pahakseni sitäkään että isompien ryhmässä kertoisi omasta kulttuuristaan yms. oppisi lapsi ymmärtämään erilaistakin elämää ainakin varmasta lähteestä.. =)

Pojan ollessa eppuluokkalainen oli iltapäiväkerhossa romaninainen töissä. Todella herttainen ihminen, lauloi ja askarteli paljon lasten kanssa ja oli aina todella hyväntuulinen. Poika vieläkin joskus puhuu Mariasta, kun tykkäsi hänestä niin kovasti.
Silloin tällöin näen tätä Mariaa kaupungilla ja aina tervehtii iloisesti ja kyselee poikani kuulumisia.

Kaikki pätevät lastenhoitajat saavat lastani hoitaa olivat sitten minkä "rotuisia" tahansa. Kauhea tuo "rotu"- sana, anteeksi :)
Toivon ettet anna ihmisten ennakkoluulojen seistä unelmiesi tiellä!

Mun mielestä sillä ei ole mitään merkitystä. Meidän lasten pk:ssa on myös afrikkalainen hoitaja, lapset tykkää hänestä todella paljon; hyvä, että oppivat erilaisuudesta!

En mä ainakaan oo tavannut 'tuomita' ihmistä ennalta. (eräälle vierailijalle joka ei vois 'luottaa'... yhtä lailla pitäis meitä 'valkolaisia' tuomita ennalta kaikesta mahdollisesta, meissäkö kaikki on ns kunnon kansalaisia, hä??)

Että Tsemppiä vaan :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Cathryn:
No tota, eka tuli mieleen, että eikö ne oo aika tempperamenttisia. Ja sukulaisetkin voi olla "uhkana". :ashamed: :whistle:

:laugh: :laugh: siis tää on niin tätä.mites ne sukulaiset tän hoitotädin työhön liittyy??ja siis mitä meinaat tempperaminettisella??sitä että käy lapseen kiinni tjn?eiköhän siellä oo muutakin henkilökuntaa jotka puuttuis aikas nopeesti asiaa jos joku kohtelis lapsia huonosti.mutta siis mielipiteensä kullakin ja tootahan jokainen saa päättää itse kelle lapsensa antaa,en mä sillä mitenkää...

Yhteistyössä