Rotavirusrokote

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maikki 85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maikki 85

Jäsen
10.06.2008
595
0
16
En oikein tiedä kannattaako sitä ottaa? Meillä lapset ei käy päiväkodeissa ja harvoin missään missä on pajon lapsia. Sitten ku se on vielä niin hintava, sanokaapa te jotka olette ottaneet et onko tullu mitään ja kannattiko ottaa?

Oon ottanut muksu nyt 1,3v ja mitään ei ole tullut. Ja tonhan voi saada vaikka kauppareissulla tai iskä tuoda työpaikalta eihän sitä ikinä tiedä mistä se voi tarttua.

Meillä poika on kotihoidossa, vasta nyt joulun jälkeen alotettiin muskari. Sitä ennen tavattu vaan kavereitten luona hänen ikäisiä lapsia.
Pojalla ollut tuhottoman monta mahatautia/ripulia. Ensimmäinen iski vajaa 1v:nä ja siitä lähtien ollut tasasesti parin-kolmen kk välein :/ Yhdestä käyty sairaalassa nesteytyksessä.

Seuraavalle otetaan rotarokote. Senhän pitäisi tänä vuonna tulla yleiseen rokotusohjelmaan mukaan, mutta en tiedä tuleeko vasta syksyllä. Jos ei meidän seuraava kerkeä saamaan yleisen rokotusohjelman puitteissa, niin maksetaan sitten itse.

On useamman kerran kaduttanut tuon lapsen mahatautien kanssa kun ei hälle aikoinaan ko rokotetta otettu, jos olisi edes vähän vähemmällä päässyt.

No mun kaverin vauva oli just muutaman päivän sairaalassa rotaviruksen takia. Meillä esikoinen on saanut rokotteen tutkimuksessa, muille lapsille ei olla otettu. Onneksi ollaan vältytty rotalta, on kyllä inha tauti varsinkin vauvoille.

Me ei olla otettu kummallekkaan lapselle ja rotavirusta ei ole meille rantautunut. Esikoisella oli 1v3kk iässä adenovirus, joka oireili samalla tavalla ku rotavirus, mut rotavirusrokote ei olis estäny tota adenovirusta. En tiiä mistä esikoinen sen sai, ku on kuitenki aika harvinainen.

itse otin tälle pienemmälle vaikka kyllähän se maksoi aika paljon. se on kuitenkin pieni hinta siitä, että mahdollinen tartunta saadaan estettyä. joskus vaan kuulee ikäviä uutisia tuon viruksen takia...

Ehdottomasti kannattaa ottaa Rota-rokotus, sitä ei tiedä mistä se tiensä kotiinkin löytää. Kaupan kassajonosta tms. Jos pelkkää rahaa ajattelee, niin ei montaa yötä tartte sairaalassa olla, kun haukkuu hintansa, ja pikkulapset otetaan aika herkästi sairaalaan ripulin vuoksi. Ja mikä tärkeintä, säästyy lapsi kivuilta ja huonolta ololta.

Yhteistyössä