Rovaniemen äidit

Kiitos :hug: !

Nukuttiin neidin kans "pikku"päikkärit tuossa. Meidän perheen miehet ovat sillä välin johonkin hävinneet ja jättäneet naiset nukkumaan. Ihana kun tuon neidin kans saa nukkua paremmin mitä esikoisen kanssa, ainakin nyt tuntuu siltä. Sairaalassa olon univelat on pikkuhiljaa jo maksettu ja toipuminen leikkauksesta sujuu hyvin, kun vaan saa tuon haavan paranemaan taas massusta.

Nyt kotihommiin kun neiti vielä nukkuu (tai no kovin isoja ei voi toipilas hommata)!

Hiljaistapa näyttää täällä olevan! :wave:

Eipäs neiti niin rauhallinen meillä ollutkaan, masuvaivoja ollut, niihin monenlaista tippaa annettu ja tänään käytin myös vyöhyketerapiassa, sen jälkeen neiti onkin nukkunut melkolailla eli tais auttaa.
Tässä yritetty aktivoitua viime viikkoina eli alettu kulkeen perhekahvilassa ja poikaa oon käyttänyt muskarissa, neitiäkin pitäis alkaa muskarissa käyttään ja tietty srk:n perhekerhoon vois huomenna hiilata meidät. Mukava kun on noita paikkoja missä voi nähdä muita vanhempia (lähinnä on kyllä äitejä).

Nyt poistun taas, esikoinen vaatii äidin läsnäoloa.

Mukavaa syksyä! :hug:

Mukavaa kuulla, että vyöhyketerapia auttoi ja tyttö saa nukuttua paremmin. Teillä kuulostaakin olevan aktiivinen arki siellä. =)

Vähän on hiljentynyt tämä meidän puoli. Minttuneilikkaa ja sollua itseni lisäksi kuitenkin näkee säännöllisesti palstalla. Oliko muita aktiivisia rovaniemeläisiä tätä nykyä täällä? =)

Reippailusyksyä ja iloista mieltä kaikille rovaniemeläisille ja muillekin äideille! :flower: =)

Heip!

Yllätyksekseni löysin täältäkin rovaniemeläisiä mammoja! =) Itse olen reilun viiden kuukauden ikäisen tytön äiti.

Olette jutelleet täällä myös asumisesta. Tässä vinkkiä niille, joilla ehkä on vielä oma koti hakusessa;

Olemme muuttamassa maalle, joten talomme on myytävänä Pöykkölässä. Talo on rakennettu -89, asuinneliöitä 120m2. Talossa on neljä makuuhuonetta, joten lapsillekin on kivasti tilaa. Ja mikä mukavinta, alue on rauhallista. Talossa on kiva takapiha, jonka takaa alkaa metsäkaistaleen jälkeen lenkkipolku ja talvella valaistu hiihtolatu. Lisätietoja ja muutama kuvakin löytyy osoitteesta http://mesakk.blogspot.com/ Hintapyyntömme on 159 000e.

Olemme typsyn kanssa täällä kotosalla vielä huomenna. Lähdemme sitten päiväunien aikaan ajelemaan mummolaan ja palaamme tänne todennäköisesti keskiviikkona. Huomenna tai sitten keskiviikkona taloa voisi tulla katsomaan. Otathan yhteyttä, jos mielenkiitosi heräsi! ;)

Terkuin
~ Mervi
mesakk@gmail.com

:wave: :wave: :wave:

Heipparallaa! Nostanpas tässä tätä vähän kun on ollut hiljaista tällä rintamalla.
Itse olen jatkuvasti kädet täynnä töitä, neiti on jatkuvasti lähes tissillä ja ristiäisiä pitää järkkäillä, ne on ens lauantaina. Sitten varmaan helpottaa tuntuvasti. Nyt painun takaisin kotihommiin. :)

:hug: :heart:

tämä ketju putoaa nopeasti,mutta kyllä täällä jokapäivä seurataan mitä kuuluu ja mistä keskustellaan =) Hyvä kun kävit muistuttamassa ja nostamassa meitä ylemmäs :flower:

Sinulla siellä kotona työntäyteistä vauva-arkea,nauti siitä.Ja onnellista kastejuhlaa :heart:

Heippa!

Huh, juhlat on juhlittu. Ainiin jäi kertomatta että käytiin Rovaniemellä sumussa pe 13.10. maistraatissa salaa vihillä ja meidät sitten siunattiin tytön kastamisen jälkeen eli oli tuplajuhlat.
Nyt sitten palattu arkeen, onneksi, rouvana on ihan mukava nyt olla pitkän kihlauksen jälkeen.
Nyt lähden selvittämään pyykkivuorta.
Mukavaa talvenalkua! :hug:

moikka vaan kaikille.. täältäkin ilmoittautuu yksi rovaniemeläinen joukkoon mukaan...
olen länsirajalta kolarin kunnasta kotoisin mutta aikoinaan muutin opiskelun perässä roihin ja asuin roissa noin 6 vuotta ja sitten muutimme työn perässä tuusulaan ja siellä meni samat 6 vuotta mutta nyt ollaan 2 vuotta jo asuttu täällä roissa jällleen asun ounasmetsän alueella ennen pöykkölää.. tykkään tästä asuma alueesta kovasti ..
perheeseen kuuluu yksi tyttö 6v ja koira 3v. (saksanpaimenkoira) sekä mies.. olen työssäkäyvä äiti mutta silti mielellään liittyisin teidän porukkaan mukaan.. sillä ystävät ja tutut ehtivät osaksi kadota tuon etelän reissun aikana.. jonkin verran sain sieltä sitten tuttuja mutta koskaanhan tuttuja ja ystäviä ei ole liika...
terv: sari :)

Tervetuloa mukaan Jellona! =) :flower: Ei tarvitse olla kotiäiti kelvatakseen joukkoon mukaan, kaikki käy =) Elämäntilanteet vaihtuvat. Itsellänikin kotiäitivuodet ovat viimeisiä irtipyristelyjä vaille ohi :'( Ounasmetsä on kivaa aluetta, siis jos oikein ymmärrän missä kohtaan se on. Itsekin kun olen muualta ja tälle paikkakunnalle ei vielä kovin laajaa ystäväpiiriä ole muodostunut =)

Tervetuloa mukaan leijona00! :hug:

Itse olen kotoisin Syväsenvaarasta, mutta nykyisin asun Kemijärvellä.
Pikaisesti tulin pyörähtämään täällä nyt, lapset nukkuu itse pitäis olla kotihommissa mutta kummasti tämä kone kutsui.
Hyvää viikonloppua kaikille! :hug: :wave: :wave:

Moi!

Täällä helmikuussa esikoisensa saava 22-vuotias tuleva äiti ;)
Tietääkö kukaan, onko tässä kaupungissa missään 3- tai 4D-ultraan pääsyyn mahdollisuutta? Tehdäänkö niitä esim. yksityisellä, onko kukaan käynyt, minkä hintaista ollut, korvaako Kela osan jne.? :) eli jos jollakin on edes jotain tietoa, antakoon äänensä kuuluviin.... :wave:

Kiitos!

noista ultrista,mikähän ultra se on joka lks.ssa saa käydä raskauden kestettyä tietyn aikaa(sori,en muista vkomäärää).Neuvolassahan ne kyllä kertoo ja tietää varmaan yksityistenkin tarjonnan ultran suhteen.Pirauta omalle hoitajalla neuvolaan ja kysäise,saat varmimman vastauksen.luulen.

:wave: :wave: :wave:

Nostetaanpa ja paljoooooooooon.

Olipas tippunut kauas tämä, sai ihan tosissaan kaivella. Hiljaista siis tällä rintamalla.
Aloin laittaan tänne viestiä että kerhoissa on lappilaisille oma kerho, jossa varmaan mieluusti otetaan porukkaa mukaan, kun näyttää sielläkin hiljaista olevan eli jos kiinnostaa niin sinne.

Muutoinpa itsellä menee ihan hyvin, neiti edelleen tissillä, mutta syö jo kiinteitä ihan kivasti. Kohta puolivuotias tuo meidän neiti, aika kuluu siivillä.

Mukavaa vuoden alkua kaikille! :hug: :heart:

Mukava kun joku Rovaniemen äideistä muistuttaa meitä omasta ketjustamme =)

Hengissä ja hengessä ollaan,vaikka välillä hiljaisemmin tosin.
Ihanaa kun kevät tulee.Päivä on jo pidentynyt selvästi B)

Hei kaikille! Iloisesti yllätyin kun tämän Rovaniemi-ketjun löysin eli täällä myös yksi (tuleva) Mamma Rovaniemeltä. La ompi Maaliskuun puolivälissä eli täällä hurjassa pakkasessa ison masun kanssa odotellaan esikoista tulevaksi. Olisi todella kiva kuulla kuulumisia muilta Rovaniemen alueen äideiltä, itsellänikin kun on tuo tilanne jotta vaikka aiemminkin olen Roissa asunut, ja olen siis tavallaan paluumuuttaja, ovat ystävät ja tuttavat kadonneet aikain saatossa kuka minnekin oäin Suomea ja maailmaa... Niin ja kun tuo synnytys lähestyy niin olisi myös mukava kuulla kokemuksia niiltä jotka ovat LKS:ssa synnyttäneet.

Aurinkoisia talvipäiviä kaikille!

Yhteistyössä