Rukoilijasirkka! Mulla olis sulle pari kysymystä, ehtisitkö vastaamaan?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olenko ymmärtänyt oikein, että olet ammatiltasi postinjakaja? Mua kiinnostaisi kovasti vaihtaa alaa ja postinjakajan hommat houkuttelee. Onko Itellaan vaikea päästä töihin ja mitä postinjakajalta vaaditaan? Pitääkö olla huippukuntoinen? Ajattelin siis postinjakoa lähinnä kävellen tai pyörällä, koska autonajotaitoni eivät ole kovin hyvät..Onko muuten edes mahdollista päästä jakajaksi, jos ei halua autolla jakaa?

Kannattaako mennä kysymään töitä suoraan paikallisesta Postista vai lähettää sähköinen hakemus Itellan rekrytointiin?
 
Ilmeisesti netin kautta voi ihan hyvin hakea. Olen käsittänyt, että vaikea ei ole päästä töihin, eikä mitään huippukuntoakaan vaadita. Mulla ei ole huippukuntoa, eikä muillakaan työkavereilla kaikilla ole.

Autokuskiksi pääsemistä ei kyllä tartte pelätä, se on semmosta, että aika moni tykkäis tehdä just sitä ja yleensä niitä kärrypiirejä taitaa olla eniten.
 
Kiitos vastauksista!!!:) Millaiset työajat postinjakajilla yleensä on? Tiedän, että vaihtelevat, mutta moneltako yleensä työt aloitetaan ja moneltako viimeistään postit on jaettu?
 
Mulla alkaa puoli seitsemältä, mutta joissain paikoissa mennään kuudeksi. Mun työaika on periaatteessa puoli yhteentoista, mutta joskus menee yli tai alle.

Normaalisti ihmisillä on 8 tunnin päiviä. Ilmeisesti puolipäiväsiä on tosi vähän. Riippuu postin määrästä omasta vauhdista monelta pääsee. minun mies pääsee yleensä ennen kahtatoista, mutta viimeistään joskus kahdelta.

Yli menevästä työajasta maksetaan, joten hitaat oikeesti tienaakin enemmän, vaikka se ei reilua ookkaan.
 
Ok, sulla on sitten tosi lyhyt työaika. Tuleeko sillä puolipäiväisen palkalla toimeen? Mä olen nyt siis hoitovapaalla ja kaupan alan työ odottelee, mutta haluan pois sieltä. Olen osa-aikainen 30 tuntia/viikko ja palkka n. 1400 euroa kuukaudessa (vaihteli sen mukaan paljonko iltoja tai sunnuntaita teki).
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ok, sulla on sitten tosi lyhyt työaika. Tuleeko sillä puolipäiväisen palkalla toimeen? Mä olen nyt siis hoitovapaalla ja kaupan alan työ odottelee, mutta haluan pois sieltä. Olen osa-aikainen 30 tuntia/viikko ja palkka n. 1400 euroa kuukaudessa (vaihteli sen mukaan paljonko iltoja tai sunnuntaita teki).

Sillä tulee toimeen koska mies saa ihan ookoo palkan, eikä kuluteta hirveesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Yli menevästä työajasta maksetaan, joten hitaat oikeesti tienaakin enemmän, vaikka se ei reilua ookkaan.

No tossa ei oo kyllä mitään järkeä. :o


Miten paljon siitä maksetaan? Tuskin täyttä tuntipalkkaa?

Kuka haluaisi normaalin kahdeksantuntisen päälle jatkaa jakamista?

Kai toi kuitenkin on poikkeusoloja (lumimyrsky tai vaikka ystävänpäiväkorttivuori) varten tarkoitettu?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Yli menevästä työajasta maksetaan, joten hitaat oikeesti tienaakin enemmän, vaikka se ei reilua ookkaan.

No tossa ei oo kyllä mitään järkeä. :o

No se on sen takia, että kaikilla menee joskus työajan yli, jos on paljon postia ja raskas päivä. Toisaalta sitten jos kuhkii siellä työpaikalla tosi ptkään, niin päivähän siinä menee piloille. Nää hitaat ei oo tyytyväisiä, vaikka saavat isomman palkan, kun päivät menee piloille.
 
Kiitos vielä kerran vastauksista Rukoilijasirkka! Taidan rohkaistua laittamaan hakemuksen Itellaan. Olkoon palkka mikä tahansa, se ei ainakaan voi olla huonompi kuin tämä surkea kotihoidontuki. Ja työajat olisi Postissa tuhat kertaa paremmat kuin kaupassa (liikaa iltoja ja viikonloppuja). Siunausta ja mukavaa kesää sinulle!
 
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Yli menevästä työajasta maksetaan, joten hitaat oikeesti tienaakin enemmän, vaikka se ei reilua ookkaan.

No tossa ei oo kyllä mitään järkeä. :o


Miten paljon siitä maksetaan? Tuskin täyttä tuntipalkkaa?

Kuka haluaisi normaalin kahdeksantuntisen päälle jatkaa jakamista?

Kai toi kuitenkin on poikkeusoloja (lumimyrsky tai vaikka ystävänpäiväkorttivuori) varten tarkoitettu?

Maksetaan täyttä tuntipalkkaa. Kyl jouluna esimerkiksi taitaa mennä aika paljon yli noi päivät. mut nyt kesällä on helppoa ja päivät menee alle tuntisuunnitelman. Siitä ei tietty napsasta palkkaa pois jos pääsee aiemmin.
 

Yhteistyössä