Rullaluisteletko vaunujen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lullaruistin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lullaruistin

Vieras
Itse näin kun joku nuori isä rullaluisteli vaunujen kanssa, meinasin kyll mulkasta, ja varmaan teinkin niin. Itse en lähtisi kyllä pientä vauvaa työntelemään rulliksilla... siinä on kuitenkin aina se pieni riskimomentti jos tulee auto jostain sisäpihalta tai risteyksessä ja pitäisi saada äkkiä vauhti pysäytetyksi. Koirien kanssahan noita näkee, samoin kuin pyörä&koira yhdistelmiä, mutta en oo nähnyt kyl ketään ulkoiluttavan vaunuja pyöränkään kanssa.

En. Olisi liian suuri riski myös sillä että itse kaatuu ja kaataa samalla vaunut.
Kävellenkin toki voi kaatua mutta silloin harvemin kaataa vaunuja siinä samalla. Myöskin pysähtyminen on huomattavasti vaikeampaa vaunujen kanssa kuin ilman.

Ei tulis mieleen rullistella vaunujen kanssa. Rulliksilla on vaikea tehdä äkkipysäyksiä ilman mitään ylimääräistäkään saati et pitäis vaunut pitää pystyssä jos tulee joku äkki tilanne vaikka kivi rulliksen alla lentää vauva kaaressa vaunuineen :(

kerroin poikaystävälle tästä, ja hänen mielestään siinä ei ollut mitään kummallista, ja perusteluna, että jotkut saattavat osata rullistella paremmin kuin minä. Ja minä taas mietin, et pitäiskö tommoiseen jopa puuttua jos näkee.... :/

Kyllä mä rullaluistelin, ei siinä musta mitään outoo ole. En nyt kuitenkaan vedä missään keskustassa vaan esim. meiltä kaupunkiin on matkaa 17km, sen vetää luistellessa hetkessä.

Alle 1-vuotiaan kanssa vaunuilla tai rattailla rullaluistelu tai juokseminen on lapsen sisäelimille erittäin haitallista. Tästä on ollut vuosien varrella lehdissä lääkäreiden useita varoituskirjoituksia. Lisäksi ensiavussa on paikkailtu monia vammoja, kun vaunut tai rattaat ovat kaatuneet vauhdissa. Ottakaa nyt muutamat järki käteen ja menkää aivan yksin luistelemaan tai juoksemaan ilman vauvaa.

Isommalla lapsella oikeat juoksurattaat voivat olla toimivat. Siis ei tavalliset kolmipyöräiset, joita joggereina mainostetaan, vaan todelliset juoksurattaat, joissa on polkupyörän kallistetut takapyörät, sekä etupyörä, joka ei ole kääntyvä.

Yhteistyössä