runsas valkovuoto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 28
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 28

Vieras
RV 28 menossa ja runsasta valkovuotoa ollut jo monta viikkoa. Todella runsasta, saa vaihtaa alushousuja monta kertaa päivässä....
Ei oo mielestäni hiivaa, ei kutise eikä oo muutenkaan ärtynyt tai punottava tuo alapää, reilu kuukausi sitten ostin Canesten kuurin apteekista, niin kauan kun käytin lääkettä ei valkovuotoa tullut noin järkyttävän paljoa, mutta nyt tulee taas koko ajan.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Pitääkö tätä vaan kärsiä raskauden loppun ast? Ja jatkuuko se vaan vielä synnytyksen jälkeenkin?? Ennen raskautta ei kyllä ollut ikinä näin runsasta.
Seksiä ei oo ollut enää moneen kuukauteen, ei voi siitäkään johtua. Kyllästyttää vaan välillä!!

Voi johtua hiivatulehduksesta. Raskausaikana hiivatulehduksen oireet voivat olla erilaiset, ainona oireena tuo runsas valkovuoto. Itselläni kävi juuri näin. Usein tulehdukset toistuvat. Kävisin sinuna lääkärissä. Olisi hyvä ennen synnytystä hoitaa homma kuntoon, ei ole kiva synnyttää hiivaisena :)

Kannattaa neuvolassa mainita,tarkistavat että ei ole jokin muu tulehdus kyseessä. Ellet tätä ole jo tehnyt.
Jos ei ole tulehdusta niin siinä ei auta muu kuin kärsiä,raskaus tunnetusti lisää valkovuodon määrää... Sitten vaan ostat pikkuhousunsuojia ja vaihdat niitä tarpeeksi tiheään tahtiin.
Synnytyksen jälkeenhän alkavat sitten muut mukavat vuodot,kenties viikkotolkulla, että ei tää elämä helppoa ole mutta se on pientä kun saat oman pienen käärön viereesi :)

Onko noihin hiivatulehduksiin mitään muuta lääkettä kun joku Canesten tai vastaava pilleri emättimeen ja salva kutinaan? Tylsistyttää edes mennä lääkärille tai neuvolaan jos ainut hoito on tuo. Oon maininnut asiasta joka kerta neuvolassa, mutta neuvolatäti on ollut aika välinpitämätön ja sanoi sen olevan ihan normaalia! Sano vaan ton canesten jutun jos rupee hirveesti kiusaamaan. Kait se on sitten tätä seuraavat pari vuotta!!

Itse kävin lääkärissä ja laittoi ihan labraan, ottivat hiivanäytteen ja asia selvisi sillä, ei ollut mitään hiivaa. JOten mulla ainakin oli kiva että tuli kerralla selvyys asiaan. Ei tarvii ominpäin mitään kuureja turhaan käyttää.

Kyllä hiivatulehdus täytyy hoitaa, jos sellainen on. Kaverilla oli raskausaikana useita peräkkäisiä hiivatulehduksia ja hän joutui muuttamaan ruokavaliotaan oleellisesti lääkärin määräyksestä, eli kaikki makeet pois, juoda mm. puolukka- tai karpalomehua ym. Pääset varmaan synnärisi päivystykseenkin tarkistamaan asian.

mulla kans tuntuu että ""litrakaupalla"" tulee ja on tullut jo pitemmän aikaa (nyt rv 27+6) . En oo osannut huolestua kun ei oo mitään erikoista hajussa tai koostumuksessa ja saman totesi neuvolalääkärikin viime viikolla...

Yhteistyössä