Runsas vuoto kuukautisten aikaan, siitä viikon jälkeen näyttää plussaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mulla alkoi kuukautiset 24.12, oli pari päivää myöhässä, kerksein juuri sinä aamuna tehdä raskaustestin joka näytti aivan haalean haaleaa viivaa, juuri ja juuri erotti silmällä. No, vuoto kuitenki alkoi n. tunti sen jälkeen ja ajattelin että se oli sitten siinä.
Vuoto oli melko runsasta, aivan kuin normaalit kuukautiset mulla onkin. Ja väheni päivä päivältä.
Mutta nyt viikon jälkeen, tiputtelu vaan jatkuu. Muutaman päivän on ollut pienen pientä rusehtavaa vuotoa, joka tulee pyyhkiessä.
Joku vaisto sanoi että kaikki ei ole kunnossa, rinnat on kipeät ja pientä kipua tuntuu välillä alavatsalla. Tein sitten raskaustestin, ja kaksi vahvaa viivaa pärähti näytölle samantein!
Olen ihan paniikissa että mitä tämä on.. Kohdunulkoinen raskaus?? Kipuja ei kuitenkaan ole jatkuvasti.
Onko kellään samanlaisia omia kokemuksia tällaisesta tilanteesta?

Runsaskin vuoto voi olla ihan harmitonta. Kohdun ulkopuolisessa usein testi tummenee hitaasti. Jos haluat varmistaa paikan, käy gynekologilla. Hän voi sanoa missä raskaus on. Vasta 5+4 jälkeen näkee sykkeen, yleensä suositellaan 6+0 jälkeen, jos haluaa sen sykkeenkin nähdä. Mutta paikka voidaan varmistaa jo aiemmin... Gynekologi näkee kohdun limakalvolla paksuuntuman. Lisäksi joskus nähdään mistä vuoto tulee, esim hematooma.

Yhteistyössä