Ruoka-apua kaipaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avuton kokki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avuton kokki

Vieras
Siis jos paistan nakinpaloja ja sinne jotain muuta sekaan niin miten teen kastikkeen? Haluaisin laittaa sinne sitä kevyttä ja paksuu kermaa....laitanko vaan sen kerman sinne paistettujen nakkien sekaan? vai pitääkö jotenkin suurustaa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
otat hieman käristetyt nakit pois pannulta ja teet sitten kastikkeen ---->samaan tyyliin kuin ruskean kastikkeen ja lopuksi lorautat kerman sekaan ja nakit.

Kiitos vastauksesta :)
Siis pitää tehdä ihan se ruskeakastike vaikka pistää sitä paksuu kermaa. Huomista ruokaa tässä suunnittelen.

Mä teen ruskeankin kastikkeen niin, että paistan nakit ja sipulit, sitten sekaan vaan vehnäjauhoja n. 0,5 dl, pyöräyttelen hetken (niin jauhot tarttuu nakkeihin). Lopuksi sit vaan 0,5 litraa vettä pannuun ja mausteet. Keitän ja haudutan hetken vielä. Jos tahdot laittaa kermaa, laita se viimoseksi ja tuota vettä ehkä hieman vähemmän.

No, voit tehdä lihaliemikuutiosta sopivan makuisen liemen ja silloin myös kerma käy sekaan. Mutta ei pelkkää kermaa. yöks. :) Lisäksi sopii tomaattipyree.

Itse laitan lihaliemen kiehumaan ja lisään nakit ja sipulin. Sen jälkeen annan maustua ja lisään tomaattipyreetä. Lopuksi teen suurusteen vedestä ja vehnäjauhosta (paksun liemen) jonka ohuena nauhana (ilman paakkuja) sekoitan kastikkeen joukkoon, kunnes tarpeeksi paksua. Sitten laitan ihan vikaksi ihan pienen lorauksen kermaa.

Alkuperäinen kirjoittaja grey:
Mä teen ruskeankin kastikkeen niin, että paistan nakit ja sipulit, sitten sekaan vaan vehnäjauhoja n. 0,5 dl, pyöräyttelen hetken (niin jauhot tarttuu nakkeihin). Lopuksi sit vaan 0,5 litraa vettä pannuun ja mausteet. Keitän ja haudutan hetken vielä. Jos tahdot laittaa kermaa, laita se viimoseksi ja tuota vettä ehkä hieman vähemmän.

Näin minäki teen, paitsi jätän kerman pois :)

Osaan siis tehdä ihan tavallisen ruskean nakkikastikkeen mutta nyt haluaisin kokeilla tuota kevyttä ja paksua kermaa siihen....sitä siis mietin että pitääkö siihen tehdä ruskeakastike jonne kerma lorautetaan vai pelkkää sitä kermaa ja mausteita?

Uusimmat

Yhteistyössä