Ruoka ja liikunta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "zxc"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

"zxc"

Vieras
Mikä on se suhde? Ajattelin homnata salikortin, mutta koska on suht koht pitkä matka niin riittääkö että käyn siellä 3x vko, tunnin olisin kävelemässä/pyöräilemässä +jumppa/lihaskuntoa. Tämän lisääksi hyötyliikunta, eli pihatöitä ehkä joku iltakävely ulkona jne.. Paljonko tällä kulutuksella pitäisi syödä? 1500 kcal? jotta laihtuisi 1kg/vko? Olen 72 kg ja 160 cm, eli normipainoon on 8 kg. Tarkoitus olisi saavuttaa sen Joulun mennessä. :)

Oletko kokeillut kiloklubia (ilmainen) tai vastaavaa sovelusta? Oletko laskenut peruskulutuksesi? Sekin on jo suuntaa antava, löytyy ihan googlettamalla. Kutrin sivuilla ainakin oli kiva versio. Jos kilo läskiä on 7000 kcl, niin kyllä tuolla liikuntamäärällä ja syömisellä ei pitäisi olla mahdotonta. Tosin, jos olet jo laihduttanut useita kiloja, kuten muistelisin, niin loput voivat olla todella tiukassa... Tsemppiä kuitenkin tavoitteeseen! Itse tiputtelen jutan opeilla viimeistä kymppiä :)

[QUOTE="zxc";30265473]Mikä on se suhde? Ajattelin homnata salikortin, mutta koska on suht koht pitkä matka niin riittääkö että käyn siellä 3x vko, tunnin olisin kävelemässä/pyöräilemässä +jumppa/lihaskuntoa. Tämän lisääksi hyötyliikunta, eli pihatöitä ehkä joku iltakävely ulkona jne.. Paljonko tällä kulutuksella pitäisi syödä? 1500 kcal? jotta laihtuisi 1kg/vko? Olen 72 kg ja 160 cm, eli normipainoon on 8 kg. Tarkoitus olisi saavuttaa sen Joulun mennessä. :)[/QUOTE]

Huonosti käy. Syöt liian vähän ja kilpirauhanen ajaa energiankulutuksen alas. Kitudieeteillä ja treenaamalla saat aikaan vain hormonihäiriöitä.

Painon suhteen paras tulos tulee kun et liiku noin paljoa. Mutta jos haluat, että ensin tulee lihaksia, jotka energiaa kuluttavat, niin sitten salilla isoilla painoilla treenaamista ja palauttelua välipäivät.

Huonosti käy. Syöt liian vähän ja kilpirauhanen ajaa energiankulutuksen alas. Kitudieeteillä ja treenaamalla saat aikaan vain hormonihäiriöitä.

Painon suhteen paras tulos tulee kun et liiku noin paljoa. Mutta jos haluat, että ensin tulee lihaksia, jotka energiaa kuluttavat, niin sitten salilla isoilla painoilla treenaamista ja palauttelua välipäivät.

En lähtisi vielä tuomitsemaan, asiaan vaikuttaa kumminkin kaikista eniten ihmisen muun liikunnan energian kulutus, esim toimistotyöläis naiselle +30v 1500kcl dietti on ihan ok..

10v nuoremmalle hoitsulle joka painaa yövukia kuin viimeistä päivää 1500 on auttamattaliian pieni määrä energiaa ja tapahtuu juuri niin kuin kirjoitit.

Kaikki va kritesoi , mutta kukaan ei anna oikeita neuvoja miten tulisi toimia. Jos ootte "niin fiksuja" niin vääntäkää mulle ihan rautalangasta mitä syön aamupalaks, lounaks, iltapalaks, välipaloiks, miten liikun ja kuinka paljon...pliiiis.
Olen 25-30 v nainen ja päivän liikkuminen on melko kevyttä: joko kotitöitä tai seisomatyötä ilman sen erikoisempaa liikkumista....

[QUOTE="zxc";30266739]Kaikki va kritesoi , mutta kukaan ei anna oikeita neuvoja miten tulisi toimia. Jos ootte "niin fiksuja" niin vääntäkää mulle ihan rautalangasta mitä syön aamupalaks, lounaks, iltapalaks, välipaloiks, miten liikun ja kuinka paljon...pliiiis.
Olen 25-30 v nainen ja päivän liikkuminen on melko kevyttä: joko kotitöitä tai seisomatyötä ilman sen erikoisempaa liikkumista....[/QUOTE]

No sitten 1500 on todennäköisesti ihan hyvä lähto kcl sulle.
Tossa on esimerkiksi muutamia 1500 kcl päiviä merkitty niin saat vähän mallia..
Itse lisäisin noihin aamupaloille protskua eli vaikka rahkapurkki kylkeen + tietty liikunnan jälkeen palautusjuoma niin saat pideltyä lihaksistakin kiinni.

Miksi et halua nähdä vähän vaivaa ja etsiä tietoa itse? Sun olis siten helpompi sisäistää, mitä syödä ja miksi.

Tietoa on tosi paljon joka paikassa, vähän liikakin ja ristiriitaista. Jotkut neuvoi syömään rasvoja toiset taas välttämään niitä, hiilareissa on sama juttu. Olen perehtynyt näihin juttuihin jo jossakin määrin ja laihtunutkin melkein 10 kg, mut nyt kesän jälkeen se ote on taas hukassa. Lisääksi olen mennyt tähän asti pelkillä kävelylenkillä, nyt haluaisin kokeilla sitä salia, koska huomaan nyt että lenkelle lähteminen on vaikeampa päivä päivältä (syksy, kylmyys, pimeys jne)...Niin....
Mutta näköään nytkin mennään vähän niin kuin kantapään kautta...

Yhteistyössä