Ruokahaaste viikko 5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Coffee Break
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Italialainen perunasosepaistos

P1020572_zps1bdc268f.jpg

Ohje on Aura Liimataisen kirjasta Parasta kotiruokaa

Perunasosetta (5 - 6 dl)
4 - 6 Tomaattia
1 Sipuli
150 g Kinkkua
100g Pinaattia
2 - 3 dl Juustoraastetta
Oreganoa

Tehdään perunamuusi (mä teen sen keitinveteen ja lisään voita sekä suolaa)
Perunamuusi laitetaan laakeaan uunivuokaan. Päälle laitetaan ensin tomaattisiivut, sitten sipulisiivut, kinkku ja saksittu pinaatti. Lopuksi juustoraaste (mä käytin jääkaapista Goudat pois ja sen kyllä huomaa :D ) sekä oregano jos siitä tykkää. Kypsennetään uunissa 225 noin 20 min.

onpas kamalan näkösiä ja olosia sapuskoja. minulla olisi ollut superhyvä ja esteettisestikin kauniin näköinen pinaattisapuska, mutta eipä sitä enää jaksa kauppaan raahautua :( no ei tää oli lähinnä vitsi...

Ei hitto. Oon kokoajan luullut, että nyt on sunnuntai ja odottanut äänestystä...

Perkels.

No tota joo, kiva kun kirjoitit sen tänne.... Enpä olisi tiennyt ennen kommenttisi lukemista. Olin tässä jo kommentoimassa sulle että no nyt ON sunnuntai!! Mun piti oikein kalenterista tarkistaa. Voi hitto. Nyt tuli tyhmä olo :D Itsekin siis olen koko päivän tuota äänestystä venaillut... :laugh:

Pinaattirisotto

13018981.jpg

100g tuoretta pinaattia
2 punasipulia
2 valkosipulinkynttä
2 dl risottoriisiä
2 dl valkoviiniä
5 dl nestettä (vesi, kasvis/kanaliemi)
1dl kuohukermaa
parmesaanijuustoa
valkopippuria
suolaa
voita

Pilko ainekset. Sulata voi kattilassa. Kuullota riisi, sipuli, pinaatti ja valkosipuli. Lisää valkoviini, anna imeytyä. Hörppää viiniä. Lisää mausteet, ja nestettä 0,5 dl kerrallaan. Hörppää lisää viiniä. Lisää viimeisenä kerma, ja sekoita raastettu parmesaani risottoon juuri ennen tarjoilua.

(Risoton seurana salaatti jossa kurkkua, punaista ja keltaista paprikaa, porkkanaraastetta, silputtuja pinaatin lehtiä, ja raejuustoa. )

Täytyy varmaan käydä ostamassa joku superkaunis lautanen näitä ruokahaasteita varten. Noi mun vihreet on niin tylsiä, ja annoksetkin näyttää vähän nuhjusilta linnunpaskakasoilta jättimäisellä tarjottimella.