Ruokailumäärät 6-7kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tipu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tipu

Vieras
Meidän poika oli täysimetyksellä vähän vajaa 6kk. Paino nousi hyvin, oli puolivuotis-neuvolassa jo yli 10-kiloinen.
No sitten kun aloitettiin kiinteät, niin etenin aika nopealla tahdilla. Ekan viikon aikana syötiin porkkanaa, perunaa ja parsakaalia. Poika söi alusta asti hyvin eikä muutenkaan mitään ongelmia ilmennyt. Nyt, kun kiinteitä on syöty vähän yli kuukausi, ruokavaliossa on edellisten lisäksi kukkakaali, luumu-, ruusunmarja- ja kuningatarsose, kaurapuuro sekä broileri, ja toki maissinaksut. :)
Ruokailukertojakin meillä on päivässä useita. Aamupuuro marjasoseella, lounaaksi lihakasvissose, päivälliseksi kasvissose ja iltapuuro marjasoseella. Joskus välipalana marjasosetta (ja maissinaksuja satunnaisesti). Lisäksi poika syö tissiä joka ruokailun jälkeen ja vähän joka välissä muutenkin. Olen tehnyt soseet (kasvis ja liha) itse, joten en voi sanoa purkkimääristä, mutta silmämääräisesti soseita annan ehkäpä desin verran kerrallaan. Puuroa menee joskus enemmänkin. Koskaan en ole kylläkään kokeillut, kuinka paljon soseita menisi, sillä haluan jättää tissillekin tilaa. ;)
Luin vasta jostain vihkosesta, että 8kk iässä voi ruveta antamaan kaksikin lämmintä ateriaa... Mä oon oikeastaan alusta asti antanut kaksi lämmintä sosetta ja myöhemmin otin aamupuuron ja sitten lisäsin vielä iltapuuronkin.
Onkohan tästä nyt mitään haittaa, että olen jo näin varhaisessa (?) vaiheessa antanut ruokaa aikalailla? Imetystä olen halunnut jatkaa, ja se on onnistunut hyvin, sillä kuten mainitsin, niin tissi maistuu edelleen. Ei kai mulla ole mitään syytä ruveta vähentämäänkään ruokaa? Poika nukkuu hyvin, syö hyvin, masu toimii hyvin, eli ei ongelmia ruuan suhteen.

mä lisännyt kanssa aikaisin kaksi lämmintä ateriaa, itseasiassa neuvolassa kehoitettiin. olisko tyttö ollut jotain 6kk. tytyllekki maistui ruoka niin hyvin ja heti nukkui yötkin läpeensä kun lisäsin päivään yhden ruoan.

me aloitettiin kiinteet "aikaisin" siis heti sillon kun niitä nyt aletaan pikkuhiljaa antamaan 4kk aikaan ja samantien maistui kaikki. ei kauan tarvinut maistella kun alkoi jo syömään kunnolla.

samat on rytmit kun teilläkin, tosin tissin lopettanut jo. korviketta menee kyllä kaiken päälle hyvin!

se on hyvä että ruoka maittaa =)

tyttö nyt 7kk. aamulla puuro, lounaalla liha tai kasvis, päivällä maito yhellä aterialla tai joskus marjasose jos kovin nälkäinen, sitten iltapäivästä taas lämmin ruoka, illalla maito ja puuro. ja naksut tietty päälle, ne on herkkua! tyttö oikein maiskuttaa onnesta.

:)

Yhteistyössä