Ruokakaapit aivan tyhjillään, auttakaa keksimään..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kiddi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kiddi"

Vieras
.. mahdollisimman halvalla mahd. pitkälle ruuat!

Eli tilanne on se ettei minulla ole ollut muutamaan viikkoon rahaa paria euroa enempää ja olen sitten syönyt pakkasesta sinne varaamani "pahan päivän varalle" -ruuat. Nyt on sieltäkin syömiset loppuneet ja nälkä on. Saan huomenna lainaan muutamasta kympistä ylöspäin (kaveri aikoi lainata sen verran kuin pystyy) ja nyt pitäisi siis keksiä mitä ostan. Seuraavan kerran saan rahaa muutaman viikon päästä.

Kaapeista ei oikeasti löydy kuin mausteita, jauhoja jonkin verran, kaurahiutaleita ja sinappia :-D surkeaa..

Olen tässä koittanut tehdä ostoslistaa mutta pää lyö tyhjää ja mielessä pyörii vain hapankorput kun olen niistä haaveillut monta päivää.. Auttakaa siis minua reppanaa!

Asun yksin (tai no koiran kanssa) ja ainakin yksi lämmin ateria on saatava joka päivä, muuten en jaksa.

Kaurahiutaleita ja jauhoja lisää. Saat puuroa ja leipää. n. 3€
Margariinia paketti n. 1€
Perunoita n.1€
Keittojuureksia n.1€
Makkaraa paketti n. 1€
Makaronia pari pss n.1€
Jauhelihaa 400 g n. 3 €
Munia n.2€
Maitoa muutama litra n.1,50€

Tuosta makkarasoppaa ja lihamakaronilaatikkoa. Jää vielä seuraavalle viikolle vähän rahaa ja varmaan muniakin.

Kiitos kovasti Moraalinvartija ja mie, kaikki ehdottamanne aineet meni ostoslistalle! Eiköhän noilla pärjää taas siihen asti että saa rahaa :-)

Asun pienellä paikkakunnalla, täällä on EU-kassin jako pari kertaa vuodessa. Seuraava taitaa olla kesällä.

Saan toimeentulotukea ja tälle kuukaudelle se on tullut jo. Laskujen maksun jälkeen ei paljon käteen jäänyt. Sossu on kiinni ensi viikolla ja sen takia voin hakea ensi kuun toimeentulotuen vasta kun se on taas auki. Näin ainakin minulle sanottiin.

Voi että, koita nyt miettiä että miten saisit niitä laskuja pienemmäksi, jotta jäisi enemmän elämiseen. Yksinasuvalla taitaa 400e olla tms se summa joka pitää jäädä vuokran yms jälkeen. Koita karsia kaikki turhat laskut. Miten laskuja voi tulla ylimääräisiä ees noin paljon :( siis kun sähkölaskunkin maksavat

Broilerin koipi-reisi on edullista, paistat ne kerralla. Yhdestä syöt riisin/perunan kanssa, toisesta teet keiton ja kolmannesta kastikkeen tai kiusauksen. Osta aitoja vihanneksia, ei mitään pakastepusseja - enemmän saat ja pienemmällä rahalla. Hyvä perunalisuke on: tee ohuita suikaleita uunivuokaan, päälle vähän rasvaa (voita/öljyä) ja mustapippuria, uunissa kunnes on kypsää. Kaali on myös edullista ja sopii hyvin keittojen jatkeeksi. Kaalilaatikko jauhelihasta - siitä saat syötyä ainakin neljä kertaa. Leiväksi näkkäriä, ei mene pahaksi, ja sämpylät voi tehdä myös veteen. Osta paketti hiivaa, teet ensin 2,5 dl annoksen (= puolet hiivasta) - siitä tulee noin 10 sämpylää ja muutaman päivän päästä käytä toisen puolen hiivasta. Vaikka näyttäisi, että hiiva on "kuivinut" voi sitä silti käyttää ihan normaalisti - veteen liukenee...
Keitetyistä perunoista ja kananmunista saa hyvän espanjalaisen munakkaan.

Yhteistyössä