ruokalistaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näin meillä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

näin meillä

Vieras
keskiviikkoa
aamupala: muroja, leipää, juustoa, kurkkua, porkkanatikkuja, kaakao/kahvi
lounas: perunasose, karjalanpaistia, puolukkahilloa, raejuustoa, omena
välipala: kahvi/mehu ja hapankorppua tms
päivällinen: karjalanpaistin ja perunasoseen jämät
iltapala: juguttia, aikuisille kahvia ja leipää

torstai:
aamupala: lepää, kinkkua, juustoa, kurkkua, kaakao/kahvi
lounas: kaalikääryleitä, perunasosetta, puolukkahilloa, porkkanaraastetta
välipala: kahvi/mehu ja sämpylä, omena
päivällinen: perunasosetta, kaalikääryleitä, tuoresalaattia
iltapala: jugurttia, aikuisille kahvia ja leipää

perjantai:
aamupala: puuroa, leipää, juustoa, levite, kurkkua, kaakao/kahvi
lounas: perunoita ja lihapullakastiketta, tuoresalaattia
välipala: kahvia/mehua ja pullaa, porkkanatikkuja
päivällinen: loput perunat paistettuna ja lihapullakastikkeen loppu, kaalisalaattia, omena
iltapala: jugurttia, aikuisille kahvia

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikset tee niin että jämät seuraavana päivänä, ei kai kukaan viitsi samaa ruokaa koko päivää syödä?

sama kai se että syökö sen samana tai seuraavana päivänä.
ja mies + koululaiset syövät töissä ja koulussa että vain minä ja pienet syömme samaa kaksi kertaa. Minulla se toinen ruoka kyllä salaattipainotteinen.

ihan hyvältä kuulostaa,mutta miten jaksatte syödä perunamuusia noin paljon ja peräkkäisillä ruuilla!mutuenkin tosi perunavoittoinen..
mä tekisin niin ,että lounakksi edellsien päivän jämät ja päivälliseksi kun kaikki paikalla ruoka ns."tuoreena.
Mä en jaksais aamuisin alkaa porkkanoita kuoriin ja pilkkomaan..hyviähän en olis :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja miisku:
ihan hyvältä kuulostaa,mutta miten jaksatte syödä perunamuusia noin paljon ja peräkkäisillä ruuilla!mutuenkin tosi perunavoittoinen..
mä tekisin niin ,että lounakksi edellsien päivän jämät ja päivälliseksi kun kaikki paikalla ruoka ns."tuoreena.
Mä en jaksais aamuisin alkaa porkkanoita kuoriin ja pilkkomaan..hyviähän en olis :ashamed:

Perunat edullisia omasta pellosta. Kotona kun olen, pakko aatella myös sitä edullisuutta.
Samallahan ne porkkanat kuorii kun kahvi tippuu, oman maan porkkanat on nam.

ja varmasti hyviä ne perunat kun on omasta maasta..mä en vaan ole mikään varsinainen perunasyäjä niin sen takia pisti silmään..!
ja tossa vikassa lauseessa on vierhe tuo en = ne..eli varmasti on hyviä..
mä olen vaan niin EI aamuihminen että aamupala on lapsille mikropuuroa tai muroja/jogurttia.. ja lasi maitoa/kaakaota! hedelmiä ja kasviksia syödään sit muuten!

Yhteistyössä