Elikäs perheessä pienimmät lapset ovat allergisia tapauksia ja tää pienempi aloitti parin-kolmen vkon iässä hillittömät huudot minun käyttämäni maidon ja kotimaisten viljojen takia. Elikäs jätin ne pois. Pari kertaa kokeilin pienillä määrillä ottaa mukaan taas niitä, mutta ei ollu hyvä idea
Olen tässä huomannut kaiken kiireen ja hässäkän keskellä, että minun ruokavalioni on aika suppea, koska siis en käytä mitään maitotuotteita enkä kotimaisia viljoja. Sen lisäksi olen jättänyt pois sipulit, herneet, pähkinät jne..mitkä voivat pienille mahavaivoja rintamaidon välityksellä aiheuttaa.
Syön tällä hetkellä;
Gluteiinitonta näkkileipää aamulla 2-3 palaa + sinistä keijua
Ison tuopillisen appelsiini light-mehua
joskus syön banaanin, jos ennätän
Perunaa/riisiä ja kanaa/possua, harvemmin poroa/lohta
(meillä ei syödä nautaa, koska keskimmäinen on pahasti allerginen sille)
ja sitten kasviksia puolet lautasesta (porkkanaa, papuja, paprikaa, salaattia jne)
ja illalla syön usein vähän maissilastuja (n. 30-50g)
gluteiinitonta näkkileipää tai pari maissin tähkää
ja joskus nappaan välipalaksi päivällä soijavanukkaan/mustikkasoppaa tai muutaman irtokarkin
Pitkin päivää juon useita tuopillisia mehua.
Ravintolisinä menee kalsium-tabletit joissa d-vitamiini mukana
Kertokaas mitä ihmettä mie alkaisin syömään lisäksi? Tuntuu, että käy vuosi tai yli vuosi pitkäksi, jos tällä ruokavaliolla menen koko imetysajan..
(Omena, melonit, sitrushedelmät, pähkinät, kotimaiset viljat ja muut allergisoivat ovat poissa kuvioista nyt)
Olen tässä huomannut kaiken kiireen ja hässäkän keskellä, että minun ruokavalioni on aika suppea, koska siis en käytä mitään maitotuotteita enkä kotimaisia viljoja. Sen lisäksi olen jättänyt pois sipulit, herneet, pähkinät jne..mitkä voivat pienille mahavaivoja rintamaidon välityksellä aiheuttaa.
Syön tällä hetkellä;
Gluteiinitonta näkkileipää aamulla 2-3 palaa + sinistä keijua
Ison tuopillisen appelsiini light-mehua
joskus syön banaanin, jos ennätän
Perunaa/riisiä ja kanaa/possua, harvemmin poroa/lohta
(meillä ei syödä nautaa, koska keskimmäinen on pahasti allerginen sille)
ja sitten kasviksia puolet lautasesta (porkkanaa, papuja, paprikaa, salaattia jne)
ja illalla syön usein vähän maissilastuja (n. 30-50g)
gluteiinitonta näkkileipää tai pari maissin tähkää
ja joskus nappaan välipalaksi päivällä soijavanukkaan/mustikkasoppaa tai muutaman irtokarkin
Pitkin päivää juon useita tuopillisia mehua.
Ravintolisinä menee kalsium-tabletit joissa d-vitamiini mukana
Kertokaas mitä ihmettä mie alkaisin syömään lisäksi? Tuntuu, että käy vuosi tai yli vuosi pitkäksi, jos tällä ruokavaliolla menen koko imetysajan..
(Omena, melonit, sitrushedelmät, pähkinät, kotimaiset viljat ja muut allergisoivat ovat poissa kuvioista nyt)