Ruokavalioni huolestuttaa (APUA!)

Kiitos ihmisille vinkeistä!

Juteltiin miehen kanssa tuosta imetyksestä ja korvikkeista ja edelleen ollaan molemmat imetyksen kannalla. Katsotaan nyt, jos tilanne pahenee niin asia on sit oma lukunsa. Tällä hetkellä pienimies voi hyvin, eikä huuda niinkuin silloin kun olin vielä sekaruokavaliolla (huusi vuorokaudessa 7-9 tuntia).

Minä olin aikoinaan (liki 10v sitten) kans tosi tiukalla dieetillä imetysajan allergiaEPÄILYN vuoksi, lapsi oli tosi itkuinen ja mielestäni reagoi esim. maitoon, viljoihin, kananmunaan ym. ym. ja silloin mulle neuvottiin tuo välttämisdieetti. Sain kyllä myös erityiskorviketta, mut vauva ei yrityksistä huolimatta koskaan oppinu pullosta maitoa juomaan eli imetin sinne lähes vuoden ikään (ja siinä vaiheessa nuo oireilut olivat lähes hävinneet)
Mut pahimmillaan söin vain perunaa, riisiä, hirssiä, tattaria ja kananlihaa...oma paino kyllä tippui luvattomn paljon ja raskasta oli, enää en moiseen ryhtyis! Eikä missään vaiheessa mulle ehdotettu ravitsemusterapeuttia, vaikka ruokavalio oli todella yksipuolinen ja ravitsemukselisesti varmaan ihan päin pyllyä!

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Joo meillä tuo ravitsemusterapeuttikäynti oli aika turha. En sit tiiä oisko noita yksityisellä puolella enemmän ammatillisempia kuin toi keskussairaalan..

me on käyty pikkujätissä ravitsemusterapeutilla pari vuotta sitten, ja silloin oli hinta 60 eur (joka kyllä saatiin vakuutuksesta takasin). Eli voisi olla ihan hyvä sun käydä sellaisella, kun tuo ruokavaliosi taitaa tosiaan olla aika suppea. Painoakin sulla on pudonnut tosi paljon, ja vaikka se ehkä kivaa onkin, niin ei ehkä kovin terveellistä (kehosta irtoavat kuona-aineet voi siirtyä äidinmaitoon). Mutta paljon tsemppiä vaan, ja varmaankin sulla on ruokapäiväkirja käytössä?

Moilasella on muuten hyvät nettisivut: http://www.moilas.fi/fi/index.cfm?ID=1726, niissä maukkassa auringonkukansämpylöissä ei ole kauraa, mutta kaikenlaista muuta

Yhteistyössä