Ruokkikaa kakaranne itse!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kauhea akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kauhea akka

Vieras
Jokakesäinen ongelma taas alkoi, kun joku menee meidän taloyhtiön grillikatokseen grillaaman tulee naapuritaloin pentulauma 10-15 kpl siihen vinkumaan kuinka tekee mieli ja kuinka on nälkä. Kerran jos yhdelle annat annat kaikille ja aina ja tämä ilmiö on monta kertaa päivässäkin olkoot kuka tahansa tuossa grillaamassa, jotenkin mennyt maku tuohon hommaan :(
Omalla taloyhtiön pihallaa näillä muksuillakin on hieno grillikatos mutta kai ne siten on oikeasti niin tyhjäperseitä ettei heillä varaa ole ostaa makkaraa ja maisseja kun juuri kukaan ei koko kesänä heidän grillikatostaan käytä,
ja jos nyt joku sitä käyttää kiertää nämä pennut sen silti kaukaa,
menisi vittu oman talon purukoilta kerjuulle eikä hyppisi muiden talojen pihoille.

Ystävällinen kysymys onko nälkä, vastaus tietysti joo, jonka jälkeen komento kotiin syömään :D. Jos lapsilauma toisesta pihasta niin komento omaan pihaan.

[QUOTE="vieras";23637436]Enpä ole tuollaiseen ikinä törmännyt. Ohjaisin lapset ystävällisesti kotiin syömään koska meidän ruuat ei riittäisi kaikille.[/QUOTE]
Mutta kun minun tekee nyt just mieli makkatraa ja ei meillä ole
ei meillä ole vasta kuin illalla ruoka ei meillä koskaan grillata.

Jokaisen grillaajan kohden sama vitun laulu. Ja on sanottu että oikeasti antakaa meille ruokarauha ym mutta ei aina vaan :( ja yksi kun tulee niin kohta siinä on kaikki kakarat.
Kerran kun annat niin saat antaa aina.
Lasten vanhempia ei kiinnosta, no osa kuuntelee mutta nauraa päälle
te teette vaan niin hyviä ruokia että lapsemmekin haluaa
Vittu, teen kohta lastensuojeluilmon että koko naapuritöllin kaikkien perheiden kakarat pidetään nälässä.
Jos ei hyvällä niin sitten pahalla :( Pysykööt poissa kun täällä grillataan. Ja jos se olisikin vain me ketä asia häiritsee mutta kun grillikatostamme käyttää talomme muutkin asukkaat ja hekin kiroaa samaa ilmiötä :(
Yli-Peisalantie 71, 15820 Lahtiai onko täällä yksinkertaisesti niin joko tyhmiä lapsia että aina vaan kerjätään jos joku antaa sitä ruokaa vai pitääkö nuo oikeasti pentunsa nälissään jokainen.

Johan on. Ymmärrän ärsytyksesi!! Mä varmaan jo sanoisin tosi rumasti ja tommosia sais kyllä jo harjan kans ajaa takaa. Siis tekis varmaan mieli... Valittakaa naapuritaloyhtiöön jos ei vanhemmat kuuntele? Mihinkä tuollaisesta vois oikein sanoa :/ Poliisille? Kotirauhanhäirinnästä.

Sulla meni vissiin herne nenuun ;)) no meidän lapsilla on aina kylässä nälkä jos siellä vähänki on ruokaa tarjolla vaikka kotona noustiin ruokapöydästä juuri ennen lähtöä... =) Sama koskee grillausta yms.... Olen tehnyt selväksi että sitä ruokaa ei saada jos siitä ei ole erikseen aikasemmin aikuisten kesken.. Silti se nälkä vaan yllättää =) Tuo vinkuminen täällä ei tasan auta mitään...

Sanot vaan, että tälle grillelli saa tulla, mutta jokaisella on mat grillattavat. Ei kannata ärsyyntyä asiasta. Ihan samaa oli meillä aikoinaan rivaripihallakin, kun naapuritalosta ilmaantui hyvän tuoksun vuoksi pihaan tuntemattomia lapsia. Tervehdin iloisesti ja kerroin, että hiillos on luultavasti tässä klo 19 asti joten siihen asti voi lapset omine grillattavineen liittyä seuraan. Yksi about 11 v taannoin sanoi, että ei ole rahaa makkaraan. Mä sanoin, että mullapa olisi tuolla tyhjiä pulloja kauppaan vietäväksi ja niillä rahoilla saat varmasti kaupasta makkarat. Ei kelvannut pullot eikä makkarat, mutta eipä kysellyt enää toista kertaakaan.

kuule ei ole meidän osoite, kaveri kävi aijemmin koneella ja etsi jotakin osoitetta? Ja nyt samalla napsuttelen kun koitan muksua auttaa kanamunan tyhjentämisessä :D
Me asumme valitettavasti vaan kerrostalossa :(

Olipa kummallista tuo osoitteen laitto. :O

Mutta tuohon ongelmaan, minä kyllä en antaisi yhtään mitään, sanoisin ettei ole varattu ruokaa kuin omalle perheelle. Jos meininki jatkuisi, ottaisin yhteyttä lasten vanhempiin, ja jos he sanoisivat että teette niin hyvää ruokaa että meidänkin lapset haluavat, sanoisin että sitten kannattaisi alkaa teidänkin paistaa heille makkaraa, vaikka uunissa jos ei grillikatoksessa grillaaminen huvita.

Mulle ei oo tuottanut vaikeuksia sanoa nälkää, janoa, jätskinpuutetta tms valittaville lapsille että menkää kysymään omalta äidiltä/iskältä. Ja ruikutusta siitä, ettei äiti koskaan osta makkaraa grillattavaksi, jätskiä syötäväksi tms en yksinkertaisesti vain kuule :saint:

Tarjoan kyllä useinkin lasten kavereille jädet, grillattavaa, tms mutta en mä ala ruokkimaan jotain naapuritalon sisaruslaumaa joita en oikein edes tunne, ja jotka ei ole meidän lasten seurassa - ja jotka tunkee kysymättä meidän takapihaan tai ovesta sisään kun haistavat ruokaa, juomaa tahi herkkuja. Argh. En tykkää.

Kova laki vaan, mutta ystävällinen voit silti olla. Tai ainakin asiallinen, ehkä ystävällisyys olisi vähän tehotonta.

Kerrot, ettei mitään heru. Älä koskaan anna mitään. Kirjoitit, että jos annat kerran yhdelle, saat aina olla antamassa kaikille. Se on ihan totta, ja koska tuon olet oppinut, olet ilmeisesti joskus sitten jotakin antanut. Kestää aikansa, että viesti menee lapsillekin perille, mutta kyllä se lopulta menee, kun pysyt riittävän kauan päättäväisenä.

Tuo on NIIN ärsyttävää. No, täällä ei ole yhtiökohtaista grillikatosta mutta perhana kun ärsyttää hiukan vastaava asia.. Meillä on semmoinen muovinen kannella peitettävä lasten hiekkalaatikko. Se kansi pitäisi laittaa kiinni, koska muuten naapurin kissa käy kusemassa sinne. Ja h-vetti sentään naapurissa käy ilmeisesti jotain lapsenlapsia tms. sukulaisia, ja ilmeisesti samat lapset käy leikkimässä tossa hiekkiksellä, kun se on AINA auki. Nyt ne hiekat pitää sitten vaihtaa, oon raskaana eikä huvita päästää lasta sinne kissanpaskan sekaan leikkimään. AAARGH. tekis mieli laittaa lasku naapuriin, mutta kun en 100% varmaksi tiedä ovatko ne lapset tulleet sieltä. SAPETTAA.

Ehdotan voimakasta habanero-pohjaista maustekastiketta pieniin suupaloihin, jotka laitat vapaasti syötäväksi halukkaille pitäen muut ruuat perheen keskisinä. Tuskin tulevat toiste, lapsilla on suht herkkä tuo makuaisti.

[QUOTE="vieras";23637436]Enpä ole tuollaiseen ikinä törmännyt. Ohjaisin lapset ystävällisesti kotiin syömään koska meidän ruuat ei riittäisi kaikille.[/QUOTE]
Minä en ohjaisi ystävällisesti. Nää helevetin kerjääjäkakarat lähtis niska-persotteella pois kärkkymästä ruokiani!

Tuotahan tuo oli kun asuttiin rivitalossa. Ennen kuin ehdit grillille ruokinesi niin siinä oli 10 pilttiä norkoilemassa. Tosi kiva yrittää nauttia omasta ruoasta. Ja sitten kun sanoit vanhemmille asiasta niin naureskellaan, että kun meidän Ilmari on niin avoin lapsi ja kauhean nälkäinenkin aina...heh heh heee. Itse en koskaan antaisi lasteni norkoilla missään jos toiset yrittää rauhassa tehdä ruokaa ja syödä. Lopetettiin hyvin nopeasti taloyhtiön grillillä grillaaminen ja siirryttiin omalle pihalle ja ostettiin oma grilli. Kyllä naapurin poika silloinkin aina siinä meidän aidalla roikkui, mutta kun sitten paloi hermot ja asiasta ärähdin, niin menikin välit naapuriin. Kaikki kun ei kestä, että heidän piltille sanotaan mistään. Tämä kyseinen muksu teki sitäkin, että jos ovesi oli kesäkumalla auki niin tuli ihan pokkana ovesta sisään ja jääkaapille ja pakastimeen katsomaan onko jäätelöä!!!!! Tähänkin äiti vaan naureskeli, kun oma piltti on niin rohkea luonteinen ja avoin :/

Nykyään asutaan omakotitalossa, eikä ikinä enää rivitaloon!

Yhteistyössä