Ruotsi-Tsekki 3-4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiva yllätys! Symppaan Tsekkiä ja hauskaa että tulee Slovakia-Tsekki-peli. Mutta en mä silti ymmärrä sitä, että joillekkin tuo Ruotsin tippuminen on niin kauhean hauskaa. Aika junttia inhota Ruotsia, kun eivät hekään siellä meitä inhoa. Ainakin ruotsalaisessa USA-Suomi-selostuksessa sympattiin selkeesti Suomea.

Sitten kun me suomalaiset opitaan nauttimaan omasta menestyksestä enempi kuin toisten epäonnesta, sitten me ollaan aavistus lähempänä sitä, että kuulutaan sivistyneeseen Eurooppaan...

Kiva yllätys! Symppaan Tsekkiä ja hauskaa että tulee Slovakia-Tsekki-peli. Mutta en mä silti ymmärrä sitä, että joillekkin tuo Ruotsin tippuminen on niin kauhean hauskaa. Aika junttia inhota Ruotsia, kun eivät hekään siellä meitä inhoa. Ainakin ruotsalaisessa USA-Suomi-selostuksessa sympattiin selkeesti Suomea.

Sitten kun me suomalaiset opitaan nauttimaan omasta menestyksestä enempi kuin toisten epäonnesta, sitten me ollaan aavistus lähempänä sitä, että kuulutaan sivistyneeseen Eurooppaan...

Tietenkin jos edes hieman viitsisit perehtyä asiaan ja esimerkiksi lukea muutamia parin viikon sisällä ruotsin median Leijonien lyttäyskirjoituksia, voisi olla että mielipiteelläsi olisi minun silmissä ehkä jotain merkitystäkin.

Toisaalta suomalaisessa mediassa taasen en ole kertaakaan nähnyt lytättävän naapuria, jopa yllättävää miten nätisti on oltu.

[QUOTE="vieras";26285856]Tietenkin jos edes hieman viitsisit perehtyä asiaan ja esimerkiksi lukea muutamia parin viikon sisällä ruotsin median Leijonien lyttäyskirjoituksia, voisi olla että mielipiteelläsi olisi minun silmissä ehkä jotain merkitystäkin.

Toisaalta suomalaisessa mediassa taasen en ole kertaakaan nähnyt lytättävän naapuria, jopa yllättävää miten nätisti on oltu.[/QUOTE]

No joo iltapäivälehdet nyt on iltapäivälehtiä. Ruotsissa asuneena voin sanoa, että ainakin mun kokemuksen mukaan tavalliset ruotsalaiset oikeasti vain iloitsee Suomen menestyksestä.

Muuten kyllä harmittaisi Ruotsin tappio, mutta todella siistiä saada Slovakia - Tsekki ottelu.

No joo iltapäivälehdet nyt on iltapäivälehtiä. Ruotsissa asuneena voin sanoa, että ainakin mun kokemuksen mukaan tavalliset ruotsalaiset oikeasti vain iloitsee Suomen menestyksestä.

Muuten kyllä harmittaisi Ruotsin tappio, mutta todella siistiä saada Slovakia - Tsekki ottelu.

Juu, varmasti iloitseekin, PAITSI jääkiekossa. Ja nyt puhutaan, hmmmm, jääkiekosta.

Älkää nyt yrittäkö pilata tätä ihanaa viha-rakkaussuhdetta Tre Kronoriin jollain ylisokeroidulla hyväksymis-suvaitsemispaskalla tai sillä myyttisellä sivistyneellä eurooppalaisuudella.

Yhteistyössä