V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Scarlett - jep, kipujen poistuminen on ihan mieletön tunne. Minusta oli aivan mahtavaa kun tänään kykenin seisomaan ilman kipuja paikoillani (joulunavausta katsoessa) puolisentoista tuntia. Ei olisi vielä muutama päivä sitten onnistunut, tiskatessakin on joutunut istumaan. Aivan upeaa!
Alkuperäinen kirjoittaja nora:Voi ettäs miten sua on laitettu kestämään. Ihan pirusti taas hävettää oma turha natina ja kitinä jostain jonninjoutavista pikku vaivoista, joihin saa avun suht helposti; nielaisemalla pari tablettia tai lepäämällä. Mitenkäs te, jotka noin paljon ja vakavia sairauksia omaavat maltatte pitää suunne kiinni meikäläisiä kohdatessanne?
Tsemppiä tosi paljon sulle Scarlett!
Alkuperäinen kirjoittaja nora:Voi ettäs miten sua on laitettu kestämään. Ihan pirusti taas hävettää oma turha natina ja kitinä jostain jonninjoutavista pikku vaivoista, joihin saa avun suht helposti; nielaisemalla pari tablettia tai lepäämällä. Mitenkäs te, jotka noin paljon ja vakavia sairauksia omaavat maltatte pitää suunne kiinni meikäläisiä kohdatessanne?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Silti mua säälittää vaikket sitä kaipaa. Mua säälittää se kun sanot ettet välttämättä jaksaisi kolmatta syöpähoitoa.. sulla on lapsi, kyllä sä jaksaisit. Ja mua säälittää se kun sua on kiusattu täällä mm. ulkonäköön liittyen, miten pinnallista joidenkin elämä on.. Mut sä oot vahva...
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Alkuperäinen kirjoittaja nora:Voi ettäs miten sua on laitettu kestämään. Ihan pirusti taas hävettää oma turha natina ja kitinä jostain jonninjoutavista pikku vaivoista, joihin saa avun suht helposti; nielaisemalla pari tablettia tai lepäämällä. Mitenkäs te, jotka noin paljon ja vakavia sairauksia omaavat maltatte pitää suunne kiinni meikäläisiä kohdatessanne?
Eihän sairauksia ja kokemuksia voi alkaa tuolla lailla vertailla, meneehän joillakin minuakin huonommin, joku on käynyt enemmän läpi leikkauksia, toiset istuu pyörätuolissa.. kyllä ne pienemmätkin vaivat ihmistä vaivaavat, vaikka olisi paljon enemmän paljon sairaampia. Itse en halua sairauttani ja oireitani liiaksi esiin tuoda senkään takia, että kellekään ei tulisi sellaista oloa, että ei voi jostain pikkuvaivasta valittaa.
En niinkään siis vertaile sitä, jos joku kitisee "pikkuvaivoista", mutta tietyt arvot kyllä korostuvat itsellä kun ei ole enää terve. Se, että kykenee nousemaan sängystä ylös on jo sellainen tunne ja sen muistaa, kun on joskus joutunut konttaamaan vaikka vessaan tai juomaan pillillä, kun ei jaksa pitää vesilasia kädessä. Sellaisten hetkien toivoisi olevan arvossa muillakin - että on jalat joilla kävellä ja joskus jos mietin, että en jaksa lähteä harrastamaan liikuntaa saan itseni motivoitua sillä, että täytyy lähteä kun siihen pystyy , haluan itse yrittää pitää tilan siinä ja toivon todella, että pystyisin jatkossakin. Silloin kun ei pysty, on kaduttanut se että ei ole osannut nauttia asioista, joihin ei sitten ole hetkeen kyennyt.
Alkuperäinen kirjoittaja olen 33v.:Minullakin on syöpä ollut tosin vain kerran. Sitten minulla on migreeni, kohtauksia ei saada estolääkkeilläkään vähennettyä, särkypäiviä kuukaudessa 20. Sitten minulla on astma ja pahoja ruoka-aineallergioita. Krooninen paksunsuolentulehdus. Kyllä näissäkin on kestämistä. Tuo syöpä oli jotenkin helpompi kestää kuin nämä sairaudet mitä et ikinä saa pois. Syövän kanssa oli että joko paranet tai et, mutta esim. migreeni on ja pysyy.....
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Alkuperäinen kirjoittaja olen 33v.:Minullakin on syöpä ollut tosin vain kerran. Sitten minulla on migreeni, kohtauksia ei saada estolääkkeilläkään vähennettyä, särkypäiviä kuukaudessa 20. Sitten minulla on astma ja pahoja ruoka-aineallergioita. Krooninen paksunsuolentulehdus. Kyllä näissäkin on kestämistä. Tuo syöpä oli jotenkin helpompi kestää kuin nämä sairaudet mitä et ikinä saa pois. Syövän kanssa oli että joko paranet tai et, mutta esim. migreeni on ja pysyy.....
Mutta syöpään voi kuolla.. muut vaivaavat elämää välillä pahastikin, mutta on sentään hengissä. Minulla on syvällä sisimmässäni tunne, että sairastun joskus syöpään ja pelkään, että kuolisin siihen.. kuolemaa en ole aiemmin pelännyt, mutta lasten takia toivon että pysyisin hengissä edes siihen asti että ovat aikuisia. Se henkinen tuska on kamala kun ajattelee, että ei saisi olla lastensa lapsuutta näkemässä ja turvaamassa.
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Heavyfreak - kuvasit juuri sitä mitä itsekin välillä miettii, alkaa ihmetellä jos ei satu minnekään. Huvittavaa, että se voi itsestä tuntua oudolta mikä on toisille aivan tavallista. Minulla oli aiemmin hirveän pitkään rajoituksia istumisten ja seisomisten suhteen, enkä osaa vielä iloita siitä että asia olisi nyt pysyvästi korjaantunut koska tulehdukset jotka ovat siihen vaikuttaneet, voivat uusiutua. Molemmat ovat vasta paranemaan päin ja pelkäänkin, että kohta tulee takapakkia ja pahasti. Tänään on ollut niin hyvä päivä, että toivoisin todella huomisen olevan yhtä hyvä. Se olisi jo ratkaisevaa, jos huominen olisi ilman aiempia kipuja, että tilanne on tasaantumaan päin.
Alkuperäinen kirjoittaja 33v.:Tuo olikin vain MINUN oma ajatukseni asiasta.... En tarkoittanut muita vain ja ainoastaan itseäni. Esim. tuon migreenin kanssa on joskus niin voimiensa äärirajoilla että luovuttaminen olisi helpompaa ja antaa olla kuin kärsiä hirvittävää särkyä jatkuvasti... Siksi syöpä tuntui minusta helpommalta, toki sen tiesin että siihen voi kuolla, mutta eipä tämä elämäni aina elämän arvoiselta tunnukkaan....
Alkuperäinen kirjoittaja 33v.:Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Alkuperäinen kirjoittaja olen 33v.:Minullakin on syöpä ollut tosin vain kerran. Sitten minulla on migreeni, kohtauksia ei saada estolääkkeilläkään vähennettyä, särkypäiviä kuukaudessa 20. Sitten minulla on astma ja pahoja ruoka-aineallergioita. Krooninen paksunsuolentulehdus. Kyllä näissäkin on kestämistä. Tuo syöpä oli jotenkin helpompi kestää kuin nämä sairaudet mitä et ikinä saa pois. Syövän kanssa oli että joko paranet tai et, mutta esim. migreeni on ja pysyy.....
Mutta syöpään voi kuolla.. muut vaivaavat elämää välillä pahastikin, mutta on sentään hengissä. Minulla on syvällä sisimmässäni tunne, että sairastun joskus syöpään ja pelkään, että kuolisin siihen.. kuolemaa en ole aiemmin pelännyt, mutta lasten takia toivon että pysyisin hengissä edes siihen asti että ovat aikuisia. Se henkinen tuska on kamala kun ajattelee, että ei saisi olla lastensa lapsuutta näkemässä ja turvaamassa.
Tuo olikin vain MINUN oma ajatukseni asiasta.... En tarkoittanut muita vain ja ainoastaan itseäni. Esim. tuon migreenin kanssa on joskus niin voimiensa äärirajoilla että luovuttaminen olisi helpompaa ja antaa olla kuin kärsiä hirvittävää särkyä jatkuvasti... Siksi syöpä tuntui minusta helpommalta, toki sen tiesin että siihen voi kuolla, mutta eipä tämä elämäni aina elämän arvoiselta tunnukkaan....
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:Alkuperäinen kirjoittaja 33v.:Tuo olikin vain MINUN oma ajatukseni asiasta.... En tarkoittanut muita vain ja ainoastaan itseäni. Esim. tuon migreenin kanssa on joskus niin voimiensa äärirajoilla että luovuttaminen olisi helpompaa ja antaa olla kuin kärsiä hirvittävää särkyä jatkuvasti... Siksi syöpä tuntui minusta helpommalta, toki sen tiesin että siihen voi kuolla, mutta eipä tämä elämäni aina elämän arvoiselta tunnukkaan....
Mä ymmärsin sun pointin ihan täysin. Eihän kukaan pysty toisen kipua ja kärsimystä sillä tavalla arvostelemaan, tyyliin eihän siihen edes kuole.. Kipu on kamalaa, se on ihan selkee homma! Mulla on kans paha migreeni ja se on yhtä helvettiä.
Mä tunnen yhden ihmisen jolla on sellanen harvinainen päänsärkysairaus. Muistaakseni nimeltään Hortonin tauti, nimitetään myös itsemurhataudiksi. Siinä tulee viikkojen kestäviä päänsärkyjä joihin ei mikään auta. Tää ihminen on sillon sairaalahoidossa ja häntä hoidetaan lähes puhtaalla morfiinilla eikä sekään auta. Viime kerran jälkeen hän sanoi että yhtäkään päänsärkykohtausta hän ei enää aio kokea..
Kyllä se kipukin voi tappaa. Jos ei suoraan niin epäsuoraan..
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:En tarkoittanut sitä arvosteluna, vaan yksinkertaisesti ajatuksena että muista vaivoista pysyy "suoraan" hengissä. Epäsuoraan voi kuolla, se on totta. Minulla ei olisi näin vahvaa taistelutahtoa terveyden suhteen, ellei minulla olisi lapsia, sen verran rankkoja hetkiä on käynyt läpi. Olen ihan rehellisesti ajatellut, etten olisi ehkä jaksanut tähänkään asti ellei minulla olisi lapsia, sillä itsestäni ei olisi niin väliksi itselleni..
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Alkuperäinen kirjoittaja 33v.:Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Alkuperäinen kirjoittaja olen 33v.:Minullakin on syöpä ollut tosin vain kerran. Sitten minulla on migreeni, kohtauksia ei saada estolääkkeilläkään vähennettyä, särkypäiviä kuukaudessa 20. Sitten minulla on astma ja pahoja ruoka-aineallergioita. Krooninen paksunsuolentulehdus. Kyllä näissäkin on kestämistä. Tuo syöpä oli jotenkin helpompi kestää kuin nämä sairaudet mitä et ikinä saa pois. Syövän kanssa oli että joko paranet tai et, mutta esim. migreeni on ja pysyy.....
Tuo olikin vain MINUN oma ajatukseni asiasta.... En tarkoittanut muita vain ja ainoastaan itseäni. Esim. tuon migreenin kanssa on joskus niin voimiensa äärirajoilla että luovuttaminen olisi helpompaa ja antaa olla kuin kärsiä hirvittävää särkyä jatkuvasti... Siksi syöpä tuntui minusta helpommalta, toki sen tiesin että siihen voi kuolla, mutta eipä tämä elämäni aina elämän arvoiselta tunnukkaan....
Siksi kommentoinkin kun kiinnostuin, mikä on ajatuksen taustana että ajattelee että syöpä oli helpompi. Onko sinulla lapsia? Mietin, kun sanoit ettei elämäsi tunnu aina elämän arvoiselta.