ruskea tuhruvuoto, viikkoja 7+5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammahesa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mammahesa

Vieras
Tuhruvuotoo jatkunu nyt kolme päivää, ei kipuja vaan normaalia öklö oloo sun muuta. Soitin neuvolaan eilen ja sano, et ihan normaalia näin alkuraskaudessa. Minkälaisia kokemuksii teillä on?

Minulla tuli juuri noilla viikoilla ihan kirkasta verta kun odotin esikoista. Kävin kunnon lenkillä ja kun menin suihkuun niin veri ihan valui reisiä pitkin. Olin varma että kesken meni mutta kun menin neuvolaan niin kaikki oli kumminkin hyvin. Luin jostain että tuo voi olla ihan normaalia. Ja syntyi aivan terve tyttö =)

Mulla oli kaks viikkoa just tollasta rusehtavaa tiputtelua rv 10-12, mitään syytä ei löytynyt, on tosiaan kuulema ihan yleistä. Kävin kuitenkin varmuuden vuoks ultrassa ja sisätutkimuksessa, jossa todettiin, et kaikki ok.

Mulla oli myös viikolla 8 kuopuksen kanssa, tosin aika veristä ei ruskeaa. Kävin ultrassa ja kätilö oli todella ilkeä: "Taitaa kyllä olla mennyt kesken, sellainen on ihan normaalia." Ultrassa näkyi pieni hyvin voiva polskuttelija. Jonkin veripussukan bongasivat ja epäilivät kaksosraskaudeksi, joista toinen mennyt heti alussa kesken. Mutta sanoivat kuitenkin että muutenkin saattaa tulla kun sikiö kiinnittyy kohdunseinään. Joten kannattaa käydä ultrassa jotta saat tietää, tuskin kuitenkaan mitään vakavaa ku "raskausoireet" vielä ovat. : )

Mulla oli eräässä raskaudessa tuhrua 2 viikkoa rv 6-8, joka vaan ylty, mut ultrassa kaikki hyvin, rv 12 todettiin kuolleeksi... toisessa vuodin runsaasti rv5-13 joka todettiin ultralla johtuvan hematoomasta ja etisestä istukasta... nyt tämä vauva tuhisee kopassa <3

mirus, tohon pakko vielä kommentoida, et mä sain kans vähän samantyylistä kohtelua ensin (julkisella puolella).

Neuvola oli tosi empaattinen ja oikeesti yritti löytää mulle lääkäriaikaa mut ei vaan ollut (vuoto alkoi uudenvuoden aattona tai aatonaattona), soitin sit tohon tervarin ensiapuun ja itkin asiani jollekin sh:lle, joka totes, et "no tollaset keskenmenothan on noilla viikoilla tosi yleisiä. MITÄ SÄ HALUUT, ET ME SILLE TEHDÄÄN? Ei me sille mitään voida. Ei me tällasissa tapauksissa ultralla katota"
Menin sit yksityisen lääkäriaseman neuvontaan suoraan kinuamaan aikaa ja yks ihana lääkäri otti mut omalla ruokatunnillaan sit ylimääräsenä vastaan :)

Samoilla päivilllä vuosin kolme päivää ruskeeta, ei kipuja juurikaan (normaalia alkuraskauden tuntemuksia eli hiukka juilimista, mut ei mitään ylipahaa). Sit vuosin punasta vielä uudestaan n. 10 viikolla parin viikon ajan. Lapsi syntyi kuitenkin eli ei menny kesken. :)

Toisessa raskaudessa vuosin hiukkasen ruskeeta n. 6 viikolla. Se oli tuulimuna. Mutta sitä ei voi tietää ennen kuin ajan kanssa.

Yhteistyössä