Ruskovillahaalarit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nonne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nonne

Vieras
Paljon on noita ruskovillahaalareita kehuttu, niinpä sellaiset ajattelin ostaa talveksi.
Minkähän kokoinen olisi talveksi hyvä, kun poika on kohta 6 kk pulleahko ja nyt käyttää 70 cm vaatteita? Eikö se 80 cm ole hurjan iso, toisaalta taas jos on hintava niin ei tekisi mieli ostaa ihan täysin sopivaakaan tässä vaiheessa syksyä. Onko kokemuksia niistä pipoista / tumpuista ja sukista?

Kiitos taas!

Kyllä noista mun mielestäni voisi ottaa huoletta vähän reilummankin, koska se on niin ohutta materiaalia, että ei haittaa vaikka vähän kääntelee lahkeita ja hihoja.

Ruskovillan silkkinen kypärämyssy meillä on ja on ihana! Ei hiosta ollenkaan ja menee tällai alkusyksystä ihan pelkästään.

Samoin kehun silkkimyssyä!!Aivan syötävän suloisen näköinen ja toimiva. Ainoastaan koko hiukan ihmetyttänyt, meillä poika alle 3kk ja koko 3-6kk käytössä, ja on mielestäni todella tiukka jo nyt. Pojan posket pursuaa yli. Tosin neuvolankin mukaan pojalla isohko pää..eli sovittakaa ennen ostoa jos mahdollista!On kuitenkin aikas arvokas hankintana.

Ruskovillan (www.ruskovilla.fi) nettisivuilla on tieto, että Lahdessa jälleenmyyjänä toimii Lahden terveyskauppa (Aleksanterinkatu 15). Niillä on tehtaanmyymälä Artjärvellä, sinnekään ei Lahdesta ole pitkästi. Niin ja on niillä verkkokauppakin!

Olisiko lisäkokemuksia kellään?

Suosittelen ehdottomasti 80 cm kokoa! Mun poika sai viime vuonna joululahjaksi 80 cm puvun ja on nyt siis jo pieneksi käynyt 1 v. 4 kk ikäiselle .Jouluna oli 6 kk ja pituutta 70 cm tuolloin.On siis hoikka ja ikäisekseen pitempi.

Liika väljyys ei haittaa, ja jos haluat että mahtuu ehkä seuraavana talvena niin osta terätön puku!

Itse olisin kysynyt onko silkkivillatuotteissa se merinovillan ominaistuoksu voimakas?

Lisään vielä että merinovillaisen kypärämyssyn sai poika myäs, musta niissä niinkuin välihaalarissa oli naftit koot...olisi 0-1 v:n kypärämyssy saanut olla suoraan jo 1-2 v:n koko ja sen hankinkin jo viime talveksi pienemmän koon rinnalle!

Ruskovilla-tuotteet ovat aivan loistavia. Meidän 9 kk:mme käytti viime talvena eli ihan vastasyntyneestä n. 4 kk:ksi 60 cm villahaalaria, villatumppuja (0-1 v), villasukkia, kypärämyssyä sekä silkkimyssyä. Kaikkia käytettiin paljon, tosin silkkimyssyn osalta meille oli pettymys, että koot eivät ole senteissä vaan kuukausissa merkitty. Meillä esim. ensimyssyksi 0-3 kk oli aivan liian pieni eli piti heti palauttaa ja vaihdattaa 3-6 kk:ksi. Silkki kun ei jousta samalla tavalla kuin kudottu villa eli jos on isopäinen, pullero vauva, koko saattaa olla väärä. Sen sijaan villatuotteet ovat olleet aivan huippuja. Täksi syksyksi/talveksi tilasin pullealle tytöllemme villasilkkisen aluspaidan ja -housut 90 cm (tyttömme on reilu 70 cm), mutta koska resorit saa käännettyä ja materiaali on ohkaista, koko on just hyvä ja menee vielä pitkään muitten vaatteiden alla. Olen käyttänyt hänellä jo näitä vaatteita monta kertaa nyt kun ilmat ovat viileät ja tyttö vetää ulkona esim. päikkäreitä. Sitten tilasin villahaalarin kokoa 90 cm, en ole sitä vielä käyttänyt, mutta talvella on varmaan hyvä.

Muista suojata arvokkaat ruskovilla-tuotteet koilta, turkiskuoriaisilta ym, se on tärkeätä. Mutta muuten olen täysi fani ja vauvamme on tosi tyytyväinen villavauva!!!

Yhteistyössä