ruuanlaitto taidon puutteesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mietin eilen kun tuota big brotheria katselin että onko tosi ettei kukaan noista tytöistä osaa laittaa ruokaa siis ei edes munakasta paistaa...

Onko teitä lapsena opetettu laittaan ruokaa? Mua on jonkun verran ja pyrin opettaan myös omille lapsilleni ruuanlaiton alkeet sekä tytöille että pojalle.
Kyllä sitä nyt edes munakas täytyy osata paistaa ja perunat, makaroonit yms. keittää..

Onkohan toi nykyaikana kovinkin yleistä että kotitöitä ei osata tehdä. Ehkäpä niitä ei arvosteta tarpeeksi ja kaiken saa liian valmiina tai jotain ja tällä en nyt tarkoita etteikö joskus voi valmista tai puolivalmista käyttää, mutta että osais ees alkeet..

Osaan laittaa ruokaa, ja olen ihan lapsesta asti laittanut. Ei minua varsinaisesti ole opetettu, vaan ihan vaan on lapsena ollut hauskaa olla mukana tekemässä.

Ruoanlaitto on kivaa :)

Olen kyllä tavannut 24 vuotiaan joka ei ollut koskaan pessyt pyykkiä, eikä siis tiennyt miten pyykinpesu toimii. Aika surullista...

joo kyllä on,keitin aamupuuron itse jo 7vuotiaana aina välillä:) mummi opetti tekee lihapullat itse ym.kyllä mun 3v on jo mukana ruuan laitossa,tarkkaan kyseleekin mitä laitan milloinkin ja miksi;)

tuli mieleen ihan se kun aloittelin taannoin ammattikoulua itse olin silloin 17v niin siellä oli solullinen poikia jotka onnistui polttaa ranskalaiset ei siinä mitään mutta ranskalaiset oli sisältä vielä jäässä!

tarvitsivat neuvoi ranskalaisten tekoon. se oli ihan käsittämätöntä

osaan tehä ruokaa ja löytyyhän sitä keittokirjoista ohjeita joita voi soveltaa oman makunsa mukaan, ite opin yläasteikäsenä tekee ruokaa kun oli koulussa kotitaloustunnit, ja kyllä mä ruoanlaitosta tykkään, samoin leipomisesta, ne on hauskaa puuhaa varsinkin kun voi kokeilla kaikkea uutta

No mä odotan, että tuolle esikoiselle ilmaantuu kiinnostusta ruoanlaittoon ensi vuonna, kun alkaa kotitalouden tunnit. Ja veikkaanpa että varmaan innostuukin. Ainakin itse aloin silloin eenmmän kokata ja leipoa. =)

Mun exä on yli kolmekymppinen, eikä osaa vieläkään laittaa ruokaa tai pestä pyykkiä.
Ite oon kokkaillu jo 7 vuotiaasta lähtien. Muksuille yritän kyllä opettaa ja tyttö jo ahkerasti harjottelee, pojilla on vielä aikaa.

Yhteistyössä