rv 22+ ja supistelut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Mulla on ollut jo melkein kuukauden supistuksia. Ekat pari viikkoa olivat ihan täysin kivuttomia harjoitussupistuksia mutta nyt on viime aikoina alkanut tulla rasituksen yhteydessä kivuliaita supistuksia. Esim tänään olin vaatekaupoilla ja tuli käveltyä jonkin verran, noin 15min kävelyn ja kiertelyn jälkeen alkoi koskea vatsaan ja alaselkään, vatsa ihan kivikova. Sama sattui toissapäivänä kun pesin pari ikkunaa, oli pakko lopettaa kun tuli taas kipeä supistus.
Mulla on huomenna äitiyspolille aika kun katsotaan onko supistukset saaneet jotain tuhoa aikaan. Kirjoittaako lääkäri herkästi saikkua vaikkei olisikaan paikat pehmenneet/auenneet? Itsestäni tuntuu todella turhalta mennä töihin (mulla tosi fyysinen työ vanhusten asumispalveluyksikössä, paljon nostoja ja kyykkimistä ja lisäksi meille kuuluu siivoukset päälle) kun noita kipeitä supistuksia tulee ihan vaan rauhallisessa kävelyssä ja kotiaskareissa.

no eikö tuo kuulosta ihn normaalilta supistustoiminnalta, normaaleilta harkkasupistuksilta. se on tavallaan myöskin kehon tapa kertoa että nyt pitää levähtää, mutta pääsääntöisesti rasituksess tulevat harkkarit ei oo mitenkään vaarallisia.
se on sitten eri asia supistaako sua töissä niin paljon ettet sen takia pysty tekemään töitä. ensisijaisesti silloin kannattaisi keskustella työnkuvasta, oisko mahdollista että et tekis niin paljon niitä nostoja.

Mutta eihän harjoitussupistusten kuulu sattua? kun juuri niitä mulla tulee rasituksessa. Levossa tulee noita kivuttomia mahan kovettumisia. Ja onkohan ihan normaalia että kipeitä supistuksia tulee ihan vaan kävellessä?

Mulla oli noilla tienoin supistuksia mitkä ei todellakaan sattuneet, mutta lyhensivät kohdunkaulaa ja jäin töistä pois ihan lääkärin määräyksestä, en omasta pyynnöstä, siinä viikolla 26..

Mulla supisteli tosi paljon (lue: ihan jokaisesta liikkeestä) rv 20-30. Ensin ne olivat vaan epämukavia, niin että vatsa kiristyi mutta myöhemmin alkoivat olla tosi kivuliaita... Selkään ja alavatsaan sattui ja välillä jo ajatteli, että alkaako synnytys. Äitiyspolilla tarkastettiin tilanne muttei olleet saaneet mitään aikaan. Ja tosiaan näillä 30+ viikoilla ei oo enää supistellut, johtui siitä kohdun kasvusta.