Rv 23 ja supistelu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Toinen mukula tulossa ja viikot on 23....Supistelee melko voimakkaastikin välillä, oikeestaan nyt jo päivittäin. Ekan kanssa ei ollut tämmöstä ongelmaa. Tulee vaan välillä mieleen et pitäsköhän ottaa vähän iisimmin? Oon kuitenkin töissä ja melko paljon esikon kansssa kahestaan. Onko muilla samoja kokemuksia? Itse olen parturi- kampaaja ja yksityisyritäjä...Jotenki sitä ei vaan osaa rauhottua. Neuvolassa aisiasta mainitsin, mutta eivät oikeestaan puuttuneet asiaan mitenkään, mutta jotenkin arveluttaa kun en mielestäni kitenkaan ihan pienestä valitahttp://kaksplus.fi/images/icons/icon9.png

Mulla ei ollu ekasta yhtään supisteluja ennen synnytystä. Nyt toisesta oli tosi paljon. Mut ihan olivat harjoitussupistuksia, poika syntyi yliaikaisena. Yhessä vaiheessa jo luulin (josskus viikolla 34) että nyt tulee lähtö, kun tuli niin tasasesti ja kauan ja sit soitin synnärille. Käskivät lämpimään suihkuun ja siellä loppui sitten. Mulla supisteluja tuli eniten illalla nukkumaan mennessä, mutta jos nousin ylös, ne loppui. Eli voi sullakin olla ihan harjotus supistuksia, joista ei oo mitään haittaa.

Mulla kyllä testattiin myös streptokokki, koska oli lisäksi tosi runsasta valkovuotoa. Ja nää molemmat on terkan mukaan sen oireita. Mut negatiivinen sekin oli.

Kiitos näistä vastauksista...Eipä nimittäin edes tullu mieleen tommonen streptokokki näyte. Täytyypä ottaa neuvolaan yhteyttä ja sanoa asiasta. Nimittäin valkovuotokin on melko runsasta. Hitto menee tohon neuvolaanki hermot, kun sieltäkin pitää näköjään itse vaatia kaikki, olisi kyllä kivä että äitien "huolet" otettaisiin vakavasti.

Mulla supisteli alkaen 16rv. Lekuri käski vaan kuunella olotiloja ja jäin lopulta ennenaikaiselle saikulle. Supistukset oli voimakkaita, tuli joka käännähdyksellä ja istumaan/istumasta nousulla ja pienikin kävelymatka löi nopeasti polvilleen. Kodunsuulla eikä muussakaan ollut vikaa, kohtu oli vaa kuulema toooodella supistusherkkä ja se supisteli joka liikehdinnästä, mun ja lapsen. Lapsi syntyi ihan ajallaan, ei todellakaan etuajassa :)
Nyt toisessa huomaan samat oireet. Menossa 17+ viikot. neukkulekuri totesi nt-ultrassa että kohtu reagoi jopa anturin paineluun. Mut kuulema toiset on vaa sellasia :) Tsemiä raskauteen!!

Yhteistyössä