Rv 31-35 synnyttäneitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

odottaja

Jäsen
04.07.2004
165
0
16
Raskausmyrkytystä meinaa pukata päälle (huom. meinaa, vasta valkuaiset koholla ja niiden seuranta menossa) ja mahdollinen ennenaikainen synnytys tiedossa. Siis pelkkää omaa arvailua tuo vaan, mutta varoiteltu on.

Miten teillä vauva-arki on lähtenyt sujumaan, kun vauva on syntynyt näin aikaisilla viikoilla? Tehohoitoja, kuinka kauan sairaalassa, miten jatkot?

Onko käynnistetty, leikattu vaiko syntynyt ihan itsestään vaan aikaisemmin?

Kaikki aiheesta kiinnostaa...

Hei!

Meidän pikkupoika syntyi tai itse asiassa minulle tehtiin hätäsektio rv 32 + 1. Istukka ei toiminut kunnolla, vaikka muutama päivä ennen hätäsektiota olin käynyt neuvolassa ja kaikki oli tuolloin ollut ihan ok. Ensimmäiset päivät pikkupojalla olivat kriittiset ja pikkupoika oli sairaalan lasten teho-osastolla ja osastolla seitsemän viikkoa eli lähes kaksi kuukautta. Aika oli aika rankkaa, kun kävi joka päivä viikonloput mukaan lukien sairaalassa viemässä rintamaitoa ja syöttämässä pikkupoikaa mahaletkulla. Nyt pikkupoika on kasvanut kovasti ja ei välttämättä huomaakaan, jos ei tiedä, että on syntynyt keskosena muutoin kuin motoriikasta eli motoriikan kehitys kulkee oikean lasketun ajan eli korjatun iän mukaan. Meillä on ainakin pikkupoika muutoin ihan ok. Kannattaa muuten sairaalassa kysellä aivan hirveästi: veriarvoista ja kaikesta mahdollisesta, ne eivät välttämättä kerro kaikkea tai muista kertoa. Tsemppiä ja voimia sinulle!

Meillä poitsu syntyi rv30+5. Mulla oli etinen istukka joka vuoti monta kertaa verta ja loppu ajan olinkin osastolla jossa alkoi sitten eräs yö kova veren vuoto joka ei loppunu ja jouduttiin tekeen kiireellinen sektio.

Vauva painoi syntyessään 1980g ja pituuta oli 44cm.Keuhot ei ollu kehittyneet vielä ja oli hengityskoneessa kolme päivää.Peniä vastoinkäymisiä oli,mutta niistä selvittiin.Loppujen lopuksi opeteltiin syömään ja kun se onnistui ilman nenämaha letkua, päästiin kotiin jo kolmea viikkoa ennen laskettua aikaa. =)

Neuvona voisin antaa,ettei kannata murehtia etukäteen mitä voi tapahtua.Tietenkin on hyvä olla jonkinlainen käsitys siitä kuinka pieni ja avuton vauva on noilla viikoilla,mutta mun mielestä liika tieto lisää stressiä!

Voimia sinulle! :hug:

Kiitos! :flower:

Ihanaa kuulla, että hyvinkin on mennyt.

Toki sitä pitäisi olla ajattelematta ja pohtimatta liikoja, mutta minkäs tuolle ajatuksen juoksulleen oikeestaan voi. Tieto lisää tuskaa, se on totta. Mutta itse olen hoitoalalla töissä, joten tietoa sinänsä on, paitsi lapsista ja keskosista. Jännittää vielä, kun esikoista odottaa.

mä itse synnyin rv34, painoin jotain 1800g ja pituutta oli vähän päälle 40cm. kuukauden olin sairaalassa, sitten pääsin kotio. mitään ongelmia ei ole ollut keskosuudesta.

niin ja raskausmyrkytyksen takia äidille tehtiin sektio.

poika syntyi hätäsectiolla istukan irtoamisen vuoksi 31+4.
3 päivän vanhana huomattiin ohutsuolen puhjenneen hapettomuuden vuoksi. munuaisten vajaatoiminta, valkosoluja pojalla ei ollut yhtään aluksi, verenmyrkytys, aivoinfarkti ja tässä vain muutama mainitakseni.
poika oli tehohoidossa 4viikkoa ja 2viikkoa keskoshoidossa lisäksi. eli 6 viikkoa oli poika sairaalassa.
alku mitat olivat 1567g ja 40,5cm.
painoi tasan 2kg kun pääsi kotiin.

Meille syntyi tyttö viikolla 32. Viikkoa ennen jouduin sairaalaan, minulla nous eka verenpaine ja sen jälkeen alkoi tulla valkuaista pissaan. Minulle tehtiin kiireellinen sektio minun huonon tilan vuoksi. Itse olin leikkauksen jälkeen 3 päivää tehotarkkailussa ettei tule niitä kouristuksia. Sen jälkeen olin vielä 2 viikkoa sairaalassa kun eivät arvot meinanneet palautua normaaleiksi. Tyttö oli sairaalassa 5 viikkoa, eli pääs reilusti ennen laskettua aikaa jo kotia. Hänellä muuten oli kaikki hyvin, mutta pari vakavaa infektiota oli. Nyt on terve ja reipas 2 vuotias tyttö =) Tsemppiä sinulle, toivottavasti sinulle ei kehity raskausmyrkytystä ja pääset pidemmälle raskaudessa...

Meillä poika syntyi rv:lla 29+5 raskausmyrkytyksen takia sektiolla. Myrkytys tuli rv:lla 27 ja olin osastolla seurannassa kaksi viikkoa kunnes sektio päätettiin tehdä. Poika painoi 970g ja oli teholla kaksi kuukautta. Nyt on jo kolmen ja ei tietoakaan että olisi niin pienenä syntynyt. Odotamme toista ja toivoa vaan täytyy että tämä ei toistuisi! Niin ja itse olin viikon sairaalassa leikkauksen jälkeen.<br><br>

Yhteistyössä