rv 36+3 ja kylki kipu, onko muilla ollu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koripallomaha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koripallomaha

Vieras
Onko muilla ollu tällasta näillä loppu viikoilla... eli vasempaan kylkeen sattuu ihan sikana... yskiä ei kestä eikä aivastaa.. tuntuu että joku repee muuten :S Eilen tämä alkoi iltapäivällä.... ei puhettakaan että vois normaalisti maatessa kääntyä tai nousta edes sängystä ylös ilman kauheaa kipua. Neuvolaan soitin, ei osannu sanoa muuta ku et vauva mahdollisesti painaa sisäelimiä? Käski soittaa synnärille jos pahenee eikä pysty olemaan tai jos kuume nousee. Se on kylkiluiden seudulla ja koskettaessa kylkeä, sattuu ! Joku lihas revähdys mahdollisesti?

Mulla oli ekassa raskaudessa juurii loppumetreillä useamman viikon tuollainen vaiva. Oli vaikea hengittääkin, mut sit se vaan meni ohi. Ei ollut kokoaikaa vaan makuulla ja kesti jonkin 10 min ja sit helpotti. Ei kyl mitään hajua mist johtus, mut mä en mihinkää soitellu ja kyselly. Toivottavasti sullakin menee ohi eikä ole mitään vakavaa! =)

Minulla on ihan saman oloista kipua, myös vasemmalla puolen, ja viikkoja nyt 33+. Kipu alkoi pari päivää sitten ja jatkuu lähes taukoamatta. ainoa kivuton asento on olla pitkällään, samassa asennossa. Minulla tällaista on ollut jokaisen raskauden loppuajasta (loppuu heti kun vauva laskeutuu alemmas) kun vauva painaa sisäelimiä ja kylkiluita. Minulla tilennetta 'pahentaa'/'voimistaa' se että olen lyhyt ja vauvat ovat kasvaneet isoiksi, eli tila on käynyt mahassa vauvalle ahtaaksi ja puskee itseään niin ylöspäin kuin alaskin päin. Tsemppiä!

Yhteistyössä