rv 36 mitä tää nyt mahtaa olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tyttönen90"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tyttönen90"

Vieras
Mitähän nää siis mahtaa olla... Viikkoja 36 ja mulla välillä menee vatsa aivan kovaksi, sit tulee sellasia menkkakipuja ( ei siis todellakaan mitään verrattuna niihin menkkakipuihin joista kärsin kovasti ennen raskaaksituloa) ja sit tuntuu et vatsa menee pikkusen sekasin, joskus tulee kovakin kiire vessaan..
Mitä nää mahtaa olla? Tulee aina sillontällös, viimeviikkoina on ollu lähinnä. Ja sitä menkkakipua saattaa olla välillä muutenki ilman et huomaan vatsan olevan kivikova. Mut supistuksia tuskin on, koska eikös harjotus supparit oo kivuttomia ja oikeet supparit vissiin tosi kipeitä, mut nää on tälläsii välimaastossa olevia. Lääkärineuvolassa en muistanu mainitä mitää, mut kohdunsuu oli tiukasti kiinni ja mitää ei ollu tapahtunu viikko takaperin.

Ja sitten te jotka kärsitte PAHOISTA menkkakivuista, onko synnytys supparit jotenkin kovempia niillä ihmisil joilla jo menkat aiheuttaa kauheeta tuskaa?
Itellä nii pahat menkkakivut et joudun alottaa ottaa kipulääkettä jo reippaasti ennenku vuoto alkaa, koska jos se vuoto ehtii alkaa ensin, nii sit on helvetti irti ja mitkää panacoditkaa ei kipua pois vie. Eli kipu pitää hoitaa ennenku se alkaa kunnolla, muuten se ei lähe pois ja oksennan vessanlattialla..

Voin sanoa että OIKEAT supparit ovat tosi kipeitä,siinä menkka kivut ovat lastenleikkiä.Sit kun sulla synnytys alkaa niin kyllä tunnistat,et voi erehtyä;)

Mietinki et eihän mulla mitn tulehdusta oo tms, et sen takia on tota menkkajomotusta.. huoh.. no täytyy mainita neuvolassa... Olis kyl kiva tuntee yksikin tollanen oikee TUJU supistus, nii sais käsitystä et millasii mahtaa olla luvassa. Kyllä jännittää ihan kauheesti koko synnytys, mut ei auta ku oottaa mitä luvassa...

Ja uskon et on kipeitä, kun oon kauhee invalidi jo menkkojen aikaan ilman hyvää lääkitystä. :DD Varmaan oon tekemäs oikeeta kuolemaa ku ne supistukset lyö päälle.......

Jonkin sortin harjoitussupistuksilta nuo tuntuisi kuulostavan. Kyllä niissä joskus saattaa olla vähän "tunnettakin" mukana. Ja vatsahan monesti synnytystä edeltävästi hyvin toimii, joten varmaan ihan sen takia kroppa jo alkaa vähän tyhjennellä. Kait se ei oikein osaa päättää, että joko käynnistäisi synnytyksen vai ei. ;) Ja tosiaan ainakin itselläni ihan menkkojen aikaankin vatsa meinaa toimia ylikierroksilla, joten kuuluu asiaan.

Tuleeko nuo tuntemukset ihan yksittäisinä ja satunnaisesti vai jonkinlaisissa sarjoissa?

Joo siis mulla on kanssa menkkojen aikaan vatsa erittäinkin kuralla, eli menkat tuli kyllä mieleen jotenkin. Mut onneks ei sentään :D Se tästä nyt puuttuis et alkais vertakin tulemaan.. Mut joo toisina päivinä on saattanu tulla useempiki tollanen et vatsa kovettuu ja sit tulee toi menkkakipumainen kipu ja lähtee pois ja välillä on tota menkkakipua ihan muutenki mut ihan hetken vaa enkä oo huomannu ees et vatsa olis niin kivikovana ollut. Häntäluuta on muutes myös särkeny :S mut tosiaan jotenki oon aatellu et ei ne ainakaa voi supistuksia olla kun ei oo tarvinnu kuitenkaa pysähtyy ja ei se niin hirveetä ees oo ollu ku ne menkat pahana.. Harjotus supistukset kun käsittääkseni pitäs olla vaan niitä vatsankovettumisia, et kipua ei pitäs ilmetä....

Tai et menkkakivuissa saattaa kans tulla kiirus vessaan ja maha kuin tyhjenee, samoin ollu välillä näiden tuntemuksien osalta et kun tuo kipu on tullut nii alkaa tulee olo et pakko päästä vessaan ja sit on tullu suoli suunnillee tyhjäks siel.... Tehokasta suolenpuhdistusta ainaki.. :D

Ja mä oon selaillu kaikenmaailman nettisivut ja keskustelupalstat synnytyksestä ja oon kyllä varustautunut todella kovaan tuskaan et uskon kyllä sitte tunnistavani jos jotain supistuksia ilmenis :D siis niinku moni sanoo, ei voi olla tajuamatta siinä vaiheessa ...

Täytyy nyt sen verran sekoittaa soppaa, että henk. koht. kokemuksella menkkakivut on mulla olleet kovempia kuin synnytyssupistukset. Tämän takia en ole oikein osannut lähteä tarpeeksi ajoissa synnärillekään.

Eiköhän ne oo niitä ennakoivia supistuksia, jotka voi tuntua loppuraskaudessa lievänä menkkamaisena jomotuksena. Kypsyttelevät paikkoja tositoimia varten.

Näin juuri. Itsellänikin noita menkkamaisia ollut rv 34 lähtien ja lääkärineuvolassa rv 36 todettiin kohdunsuun jo pehmenneen ja olevan osittain auki. Tosin en usko että silti yhtään sen aikaisemmin vauva syntyy, kun ei aiemmatkin lapset syntyneet kuin n. rv 40, vaikka näitä kivuliaita supistuksia oli silloinkin jo loppuraskaudessa.

Toisaalta olen kuullut joillakin synnytyksen alkaneen juuri noilla menkkakivuilla, jotka eivät sen kivuliaammiksi tulleetkaan ja sairaalaan saapuessa ollut kokonaan jo paikat auki. Joten kuulolla kannattaa olla. Itsellä kyllä sen verran kovia ovat nuo synnytyssupistukset, ettei ole pelkoa ollut tunnistaa milloin synnytys on käynnissä.

Joo no mulla nyt tuskin synnytys viel hetkeen alkamassakaan, viikko sit neuvolassa oli kaikki paikat kiinni ja ei MITÄÄ merkkejä minnekkää. Vauvakaa ei oo kiinnittynyt viellä.. nyt on tuntunu aika kipeitä vihlasuja tuolt alhaalt et puskisko se sitä päätä jonnekki sinne, tiedä sitte. Mut oon niin varma et täällä ootellaan viel viikolla 41 ja yliki ... :D

Nuo on harjoitussupistuksia missä maha menee kivikovaksi ja joskus saattaa mennä myös ihan oudon muotoiseksi. Mahan sekaisin johtuminen sit varmaan enteilee synnytystä jo :)

Yhteistyössä