Rv 36, viimeinen lääkärineuvola ja tilanne sama kuin alussa!! Ei tää sitten synny varmaan koskaan??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:/

Vieras
Kyllä alkoi ketuttamaan, mulla on ollut supisteluja paljon ja edellinen syntyi 38+ viikoilla, toivoin että tämäkin tulisi edes vähän ajoissa. Mutta ei ne supistukset ole sitten mitään tehneet, kohdunkaula edelleen 3cm ja kiinni, ja vauva ei ole vielä laskeutunut!!
Toivoin että jotain kypsymisen merkkiä olisi edes.
Että sellaista sitten, olen vaan jo niin romuna tämän raskauden kanssa kun joka paikkaan sattuu ja särkee ja on vaikea liikkua, ja nyt tämä sitten varmaan menee vielä yliajallekin :(

Siis ei kai tuossa vaiheessa nyt kuulukaan olla auennut, lyhentynyt tai mitään? Siinähän on vielä 4 viikkoa aikaa laskettuun aikaan, hyvänen aika sentään.

Siis harmi että sulla on paha olla, mutta eihän tuo nyt suinkaan tarkoita että menis yliajalle tai mitään muutakaan.

mua ihmetyttää nää jotka oikeen toivoo että vauva syntyis etuajassa! haloo, vauva voi olla pienipainoinen tai muuten vielä kehittymätön esim. keuhkoista että parempi olla kohdussa vielä. mulla vauva syntyi hieman etuajassa, alle kolmikiloisena. ei ollut mukavaa kun pienen verensokereita joutui seuraamaan, yhtä kantapäihin pistelyä. vauvalla piti olla enemmän vaatetta kuin muilla kun kylmettyi helposti kun oli vielä niin laiha. olisin suonut että hän olisi pysynyt matkassa täysiaikaiseksi. onneksi kumminkin muuten terve poika.

kyllä se vauva sieltä syntyy kun aika on kypsä!!

Ei se että kohdunkaulaa on jäljellä vielä täydet ja vauva ei ole laskeutunut kerro yhtään mitään siitä milloin syntyy!
Minulla oli sama tilanne ja 4 tunnin päästä vauva sylissä!
(muilla kerroilla myös, ei edes laskeutunut ja syntyi 5, 7 ja 12 tunnin päästä)
että älä nyt tuon vuoksi heitä kirvestä kaivoon.

[QUOTE="kamala";23522097]mitä höpöjät rv36 lasketaan vielä keskoseksi. Ole iloinen että vauva on vielä kyydissä mahassa![/QUOTE]

ei lasketa keskoseksi vaan aikaiseksi tai jos on alle 2500 silloin on keskonen,mutta jos paino on yli 2,5 vauvalla se ei ole keskonen vaan aikainen.

joo kun siis kahdesta edellisestä lapsesta on ollut 37 viikoilla kypsymisen merkkejä, niin ihme sitten että nyt ei mitään. ja silti tuo ensimmäinenkin meni viikon yli. Ja tosiaan kun oikeasti supistelee paljon joka päivä, niin on se kiva sitten tässä ehkä jopa 6 viikkoa kärvistellä jos ne supistuksetkaan ei tilannetta edistä yhtään :/ Voihan se tietty olla että sitten yhtäkkiä paikat alkaakin kypsyä nopsaan, mutta jotenkin en nyt siihenkään usko..

No ei hätiä mitiä. Mä menin synnyttämään niin oli kohdunkaulaa melkein 2cm ja vauva ei laskeutunut ollenkaan ja meinasivat lähettää mut kotiin. Vaadin et ne ottaa mut ees osastolle. Kahden tunnin päästä olinkin jo salissa.

Mulla on 4 raskautta takana ja kaikki mahdolliset reijät kiinni ja kaulat tapissa ja vauva suunnilleen kurkussa ja laskeutunut vasta synnytyksen yhteydessä =)

Juu ei ollut mullakaan tapahtunut mitään noilla viikoilla, ei itseasiassa ollut mitään merkkejä synnytyksestä vielä 3 päivää ennenkun supistukset alko. Laitoksellekin mennessä oli vielä kaulaa ja paikat vaan puoltoista senttiä auki, mut niin vaan synty 40+1, tosin hieman pitkällä kaavalla mut kuitenkin.. Että äläpä hättäile, anna toisen vaan kasvaa rauhassa. :)

Heh, 36-viikkonen keskonen? Ei kai nyt sentään. Meillä kaksi lasta, toinen syntyi 36+ ja toinen 37+2 eikä kumpikaan ollu keskonen. Toki pari päivää meni pitempään sairaalassa että saatiin verensokereita ja keltaisuutta seurattua, mutta kyllä noilla viikoilla vauvat voi ihan hyvin jo syntyä.

Nyt menossa kolmas raskaus, 38+0 ja ihmettelen kun ei ole vieläkään syntynyt.. tiedän toki että pari viikkoa vielä laskettuun aikaan mutta aika malttamaton tässä alkaa jo olla. Sais jo tulla.

Yhteistyössä