rv 38 ja 6 cm auki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla oli kanssa joku 4-5 senttiä auki ja lääkäri lupasi että vauva syntyy "ihan koska tahansa". Ja minä lähdin kotiin odottamaan että vauva syntyy "ihan koska tahansa". Ja ketunmarjat, kolme viikkoa siinä vielä odottelin. Tunti supistusten alkamisen jälkeen olin sairaalassa ja auki 9 cm. Kätilö pelkäsi että vauva syntyy siihen paikkaan eikä uskaltanut tehdä alkututkimusta kunnolla. No ei syntynyt, meni vielä 45 minuuttia. Kalvot puhkaistiin ponnistuvaiheen alkaessa mutta ei se vauva sieltä silti itsestään pudonnut, itse piti ponnistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja 4 krt synnyttänyt:
ei ole mahdollista että saisi olla kotona. Provohan tämä on. Sairasta että edes joku uskoo tämän

:D
Sitten mä olen oikein uberprovo, mulla on nimittäin ollut 2 kertaa kunnolla auki monta viikkoa ennen synnytystä.

Höh, en pidä tapanani provoilla.

Lääkäri sanoi että uudelleensynnyttäjillä voi kohdunsuu olla auki useita päiviäkin, ei pitänyt sitä outona.

Asumme siis Helsingissä, ja sairaalaan on 10 min. ajomatka. Ambulansilla ehkä nopeampikin.

Mutta kiitos kokemuksistanne, nyt vasta itse tajusin, että ei kannata jäädä laskemaan supistuksia kovin pitkäksi aikaa sitten kun ne kipeät supparit alkavat :o

Alkuperäinen kirjoittaja bellezza:
mites vauva on laskeutunu? luulis olevan jo aika hankala kävellä?

On ollut hankala kävellä jo useita viikkoja. Vauva on laskeutunut muttei kiinnittynyt, eli pää hiukan vielä liikkuu. Mutta hyvässä asennossa on tulossa, takaraivo edellä.

Alkuperäinen kirjoittaja viksi:

Höh, en pidä tapanani provoilla.

Lääkäri sanoi että uudelleensynnyttäjillä voi kohdunsuu olla auki useita päiviäkin, ei pitänyt sitä outona.

Asumme siis Helsingissä, ja sairaalaan on 10 min. ajomatka. Ambulansilla ehkä nopeampikin.

Mutta kiitos kokemuksistanne, nyt vasta itse tajusin, että ei kannata jäädä laskemaan supistuksia kovin pitkäksi aikaa sitten kun ne kipeät supparit alkavat :o

´Joo ei kannata jäädä laskee, ja vaikka ei edes kamalan kipeitä olis, mut suppailee suht säännöllisesti, niin mars matkaan!! :hug: tsemppiä tulevaan!

Alkuperäinen kirjoittaja .:
jos on 6cm auki niin eikö pitäis olla tosi kipeenä ja supistella? voiko olla ihan muuten vaan 6cm auki? :O ite olin jo tuskissaan kun 2cm olin auki..

No ei kaikki ole ja muuten vaan olin 6 cm auki..

Voi olla, itse tosiaan oli 5cm auki, enkä edes ollut niin kipeä et olisin luullut synnyttäväni samana päivänä..tosi yksilöllistä. Minulle lääkäri on sanonut et on varmaa et mulla aukiaa aina vaan nopeaamin joka synnytyksessä, siis et olen saikulla/vuodelevossa joka raskaudessa.. Ja tosiaan esikoiselta olin 4cm auki saliin mennessä, enkä ollut yhtään kipeä.. Mut sit kun siittä tilanteesta puhkaistiin kalvot ja oksitosiini tippa oli sitä ennen ollut 4h niin voin sanoa että silloin olin kipeä :D

Mut siis uskon ap :tä täysin, jotkut vaan aukeaa jo paljon ennen synnytystä ja silti synnytys ei ole käynnissä...

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Ai kauhee! Mitäs jos sulla aukee loputkin sentit, etkä huomaa mitään? :o Ja sit vauva syntyy kotiin!

Tätä minäkin pelkäsin koko raskauden ajan, joten AP MENE SIT NOPSAAN SAIRAALAAN, JOOKO, KOSKA NÄITÄHÄN EI VOI ENNUSTAA..mut sullahan oli onneksi lyhyt matka...

Alkuperäinen kirjoittaja Sukkapari:
Veet jos menee ni elä lähe omalla autolla (tai ite en ainakaan uskaltas)..

Minulla kun meni vedet iltapäivällä ja synnäriltä sanottiin ettei ole kiirettä sinne kun ei ole supistuksia, me lähdettiin miehen kanssa pienelle parin kilometrin kävelylle. :D
Ja bussilla synnärille (n. 20min matka)... :whistle:

Minulla kun meni vedet iltapäivällä ja synnäriltä sanottiin ettei ole kiirettä sinne kun ei ole supistuksia, me lähdettiin miehen kanssa pienelle parin kilometrin kävelylle. :D

Siis oliko sinullakin lähtötilanne tämä sama, että olit jo ennen synnytyksen käynnistymistä noin 5-6 cm auki?

Siis oliko sinullakin lähtötilanne tämä sama, että olit jo ennen synnytyksen käynnistymistä noin 5-6 cm auki?

Neljä senttiä.

Onnea matkaan!
Mulla tässä viimeisimmässä raskaudesssa rv 38+4 kohdunsuu oli auki 4cm ja 38+6 5cm kun menin synnärille käynnistykseen. Noina kahtena päivänä välissä supisteli jonkin verran, mutta ei mitenkään säännöillisesti ja korkeintaan 15 supistusta peräkkäin/päivä ja sitten ei taas mitään.

Synnytys käynnistettin kalvojen puhkaisulla ja siitä meni 3,5t kun vauva syntyi.

Eli kaippa tässäkin on niin että voi olla kiire kun synnytys alkaa tai sitten ei niin kovaa kiirettä. Kyllä ne varmasti synnäriltä osaavat sanoa kun sinne soitat sitten kun siltä tuntuu että kuin nopeesti on tultava paikalle.

Onko kellään kokemusta tällaisesta:

Olen uudelleensynnyttäjä.
Olimme vauvan kokoarvioultrassa tänään, rv 38, ja samalla todettiin että kohdunsuu on 6 cm auki ja sikiökalvo pullottaa hiukan ulkona kohdunsuulta.

Kauankohan menee ennen kuin käynnistyy? Kuinka nopeaa menoa on luvassa, kun olen jo yli puolen välin auki? Lääkäri ei sanonut mitään tarkkaa, sanoi että voi alkaa tänään tai viikon kuluttua.

Hui ja ihanaa toisaalta.

Varaudu syöksysynnytykseen.

Mä en ymmärrä teitä jotka hehkutatte, että minäpä uskalsin... minäpä se vain sen soittanu ampulanssia! Vaarallista! Sanokaa ennemmin että minä en, mutta elä tee niin kuin minä tein jos sinusta siltä tuntuu!!

Eipä tuossa paljoa suppareita tarvii laskea,ku tietää et jos ei kipeet supparit on saanu tuon aikaan,niin synnyts on varmaan seuraava juttu jos tulee ykskään kipee supistus.

Alkuperäinen kirjoittaja mulla näin:
Mulla oli kanssa joku 4-5 senttiä auki ja lääkäri lupasi että vauva syntyy "ihan koska tahansa". Ja minä lähdin kotiin odottamaan että vauva syntyy "ihan koska tahansa". Ja ketunmarjat, kolme viikkoa siinä vielä odottelin. Tunti supistusten alkamisen jälkeen olin sairaalassa ja auki 9 cm. Kätilö pelkäsi että vauva syntyy siihen paikkaan eikä uskaltanut tehdä alkututkimusta kunnolla. No ei syntynyt, meni vielä 45 minuuttia. Kalvot puhkaistiin ponnistuvaiheen alkaessa mutta ei se vauva sieltä silti itsestään pudonnut, itse piti ponnistaa.

no mulla taas pelkät supistukset työnsi vauvaa ulos. jalka oli jo ulkona ennenkuin itse ehdin ponnistaa kertaakaan...

Alkuperäinen kirjoittaja lea:
Mä en ymmärrä teitä jotka hehkutatte, että minäpä uskalsin... minäpä se vain sen soittanu ampulanssia! Vaarallista! Sanokaa ennemmin että minä en, mutta elä tee niin kuin minä tein jos sinusta siltä tuntuu!!

Mä ainakin kuuntelin sairaalan ohjeita, jotka oli, että vaikka vedet meni, niin ei silti tarvitse mitenkään makuuasennossa tulla, ja ihan omalla autolla. Eikä tosiaan ollut kiirettä meni n. 10 h synnytykseen, mutta mä en ollut kuin pari senttiä auki edellisesä tutkimuksessa.
Lähinnä kai tässä yritetään sanoa, ettei ole mitään hätää, kyllä ne sairaalassa neuvovat.

Alkuperäinen kirjoittaja tsubaki:

Mä ainakin kuuntelin sairaalan ohjeita, jotka oli, että vaikka vedet meni, niin ei silti tarvitse mitenkään makuuasennossa tulla, ja ihan omalla autolla. Eikä tosiaan ollut kiirettä meni n. 10 h synnytykseen, mutta mä en ollut kuin pari senttiä auki edellisesä tutkimuksessa.
Lähinnä kai tässä yritetään sanoa, ettei ole mitään hätää, kyllä ne sairaalassa neuvovat.

Jos vauva on kiinnittynyt ei tarvitsekkaan mennä makuuasennossa. Mutta jos vauva EI OLE kiinnittynyt niin silloin täytyy mennä makuuasennossa, koska vaarana napanuoran ulos luiskahtaminen. Ja harvemmin sitä pystyy omalla autolla menemään makuuasennossa, joten ambulanssia sitten vaan soittamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja avee:
Alkuperäinen kirjoittaja tsubaki:

Jos vauva on kiinnittynyt ei tarvitsekkaan mennä makuuasennossa. Mutta jos vauva EI OLE kiinnittynyt niin silloin täytyy mennä makuuasennossa, koska vaarana napanuoran ulos luiskahtaminen. Ja harvemmin sitä pystyy omalla autolla menemään makuuasennossa, joten ambulanssia sitten vaan soittamaan.

Ei ollut vauva kiinnittynyt vielä, joten ehkä ne TAYSsissa ei vaan osaa:) Ihmettelivät vähän kun mä kysyin että pitääkö tulla makuuasennossa, kun olin itsekin tuon kuullut.

Mulla oli tasan rv 36 6 cm auki ja kalvot pullotti, synnytys ei käynnissä, vaikka jonkin verran supisteli. Lapset syntyivät rv 36+3 eli paria päivää myöhemmin. Sairaalan mennessä olin 9 cm auki ja saliin päästessäni kokonaan auki. Lapset syntyivät hätäsektiolla 45 minuuttia sairaalaan tulon jälkeen.

Yhteistyössä