Rv 38 ja paino noussut viikossa 3,5 kg, apua.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Miili"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Miili"

Vieras
Paino noussut melko tasaisesti koko raskauden ja aikaisemmin painoa tullut 14 kg yhteensä. Noin kk sitten tuli 3kg kahdessa viikossa joka oli ilmeisesti pääasiassa turvotusta. Sen jälkeen paino noussut tai laskenut 100-200g/ viikko.

Tänään kävin vaa'alla kotona ja paino oli noussut viimeviikon neuvola punnituksesta 3,5 kg. Turvotus ei ole mielestäni ainakaan paljoa lisääntynyt. Herkkuja olen syönyt mutta en mitenkään älyttömästi ja useita päiviä, ettei ole maistunut kuin vihreä salaatti, maustamaton jogurtti yms. Kevyt. Onkohan neuvolan ja minun koti vaa'alla jotain heittoa vai olenko oikeasti voinut lihota noin paljon viikossa?

En ainakaan itse havaitse mitään noista raskausmyrkytyksen oireista, verenpaine ollut koko raskauden hyvä eikä pissassakaan ole ainakaan tähänasti löytynyt mitään. Luulisi, että esim. verenpaineen nousu tuntuisi edes jotenkin olotilassa. Olo on siis ihan samanlainen kun ennenkin.

Mulla nousi vk 37 paino viikossa 2,1kg. mutta sitten viikon päästä kun kävin neuvolassa niin paino oli puonnu 0,8kg. Ja ei oo ollut turvotuksia, mutta neuvolatäti vähän epäili että onko vaan kertynyt nestettä johonkin... Mutta siis kun ei ollu mitään muuta kuin tuo painon nousu niin ei ollu huolenaihetta.