Rv 39+6, paino noussut 2,3 kiloa viikossa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Viikko sitten kun kävin neuvolassa painoin 74,8 kiloa, ja ja nyt aamulla kun kävin kotona vaa'alla painoa olikin jo 77,1! Mitään turvotusta en ole itsessäni huomannut, mutta voiko tuo painonnousu silti olla turvotusta? Muutenkin paino on noussut reippaammanpuoleisesti tässä viimeisinä viikkoina, ja neuvolaterkkarilta on tullut sanomista. En ole kuitenkaan syönyt erityisen epäterveellisesti, vaikka suklaata ja muuta herkkua en ole vältellytkään. Miten on mahdollista että paino nousee noin hurjasti yhtäkkiä? Mitään raskausmyrkytyksen oireitakaan ei ole.

Kyllä loppuraskaudesta voi turvottaa kauheasti. Itse olin ihan hirveä vesipallo viimeisellä viikolla, kuvat minusta sairaalaltakin ovat kuin jostain muusta henkilöstä. Jos nilkoissa ei näy turvotus niin ei hätää luultavasti.

Turvotusta juu ja voihan ne vaa'atkin näyttää kilon-pari eri lukemia ellette ole niitä neuvolan kanssa ihan täsmälleen synkkaan laittaneet. ;) Mulla aina neuvolassa näytti melkein pari kiloa enemmän painoa kuin kotona, äitini vaaka näytti siltä väliltä etc..

[QUOTE="kolmen äiti";27392580]Turvotusta juu ja voihan ne vaa'atkin näyttää kilon-pari eri lukemia ellette ole niitä neuvolan kanssa ihan täsmälleen synkkaan laittaneet. ;) Mulla aina neuvolassa näytti melkein pari kiloa enemmän painoa kuin kotona, äitini vaaka näytti siltä väliltä etc..[/QUOTE]

Samoja lukemia ne on näyttäneet, oon punninnu itteni aina kotona ennen neuvolaan lähtöä ettei tulis ikäviä yllätyksiä...

Näkyykö se turvotus aina ulospäin? Kun mun mielestä en näytä mitenkään turvonneelta?

[QUOTE="aapee";27392600]Samoja lukemia ne on näyttäneet, oon punninnu itteni aina kotona ennen neuvolaan lähtöä ettei tulis ikäviä yllätyksiä...

Näkyykö se turvotus aina ulospäin? Kun mun mielestä en näytä mitenkään turvonneelta?[/QUOTE]

Oukei, no sit on kyllä melkonen nousu tosiaan, koska sulla on aika neuvolaan? Se neste joskus jakautuu niin ovelasti joka paikkaan että vaikea sitä on nähdäkään itse. Mutta onhan tuo melkonen nousu, luulis että sormissa ja nilkoissa jo kinnaa. Tsemppiä!

Mulla oli ekassa raskaudessa sama juttu, paino nousi vikoina viikkoina ihan kamalasti. Neuvolatäti ei tosin motkottanut, vaan sanoi ettei pari kiloa viikossa tule syömällä, vaan nestettä ja turvotusta. Itselläni tosin oli jonkinasteinen raskausmyrkytys,
onko sulla muuten olo ihan hyvä?

Mulla oli ekassa raskaudessa sama juttu, paino nousi vikoina viikkoina ihan kamalasti. Neuvolatäti ei tosin motkottanut, vaan sanoi ettei pari kiloa viikossa tule syömällä, vaan nestettä ja turvotusta. Itselläni tosin oli jonkinasteinen raskausmyrkytys,
onko sulla muuten olo ihan hyvä?

Ihan hyvä olo on joo, stressaa vaan noi vaakalukemat kun tiedän terkkarin naputtavan mulle taas huomenna :(

Voi vitsi, koita olla välittämättä motkotuksista. Et nyt kuitenkaan varmaan ahda kermakakkuja joulukinkkuja naamariin joka päivä? :) Verenpainekkin nousee suotta kun stressaat jonkun tätösen sanomisia ;)

Mä en itse huomannut sitä kauheeta turvotusta mikä mulla oli, mutta nyt kun on katsonut valokuvia niin huh.. Nilkat, ranteet, naama ihan kauhean näkösinä.

Kannattaa neuvolaan soittaa. Kyse voi olla myös raskausmyrkytyksestä. Ittellä alkoi kanssa loppuraskaudesta paino nousta enemmän ja enemmän, muita oireita ei ollut. Ei mennyt kauaakaan kun verenpaine oli kovissa lukemissa ja virtsassa valkuaista (vai mikä lie onkaan), sitten käynnistettiinkin jo synnytys.

Mulla oli tosiaan vähän samanlailla kun "vieraalla". Verenpaine tosin nousi tasaseen tahtiin, mutta vasta sitten kun oli virtsassa valkuaista niin terkkari laitto lähetteen polille ja sielä suoraan käynnistys - verenpaine oli siinä vaiheessa jo 170/100.
Kysele nyt ihmeessä huomena lisää aiheesta kun olet menossa. Olisimpa mäkin tajunnut sen kun ekaa odotin, synty pienipainosena kun oli ollut kauemminkin häikkää sit kuitenkin..

Yhteistyössä