rv 38+ ja siideri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja synnytys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

synnytys

Vieras
kysyisin sellasta että onko mahdollisesti vauvalle haittaa jos juo yhden siiderin. En ole raskaana ollessa mitään alkoholipitoista edes maistanut mutta jostain joskus kuulin tai luin että se saattaisi saada synnytyksen käyntiin. Nyt se tölkki mulla tässä vieressä on mutta mietin ettei kai sillä ole mitään pahaa vaikutusta vauvaan? Kiitos kaikille vastanneille jo etukäteen!

Alkuperäinen kirjoittaja Käärme:
Eiköhän se yks mäne, kuhan ei tavaks :)

Ja kannattaa jättää siihen yhteen.. Mummo aikanaan lähti synnyttämään, kävi matkalla kaverilla kahvilla ja otti konjakkipaukun. Siihen loppu supistukset ja joutui odottamaan pari päivää :D

Mä en ymmärrä että jotkut tosissaan kyselee tälläsia nettipalstoilla, vaikka tasan tarkkaan ovat lukeneet lukuisista paikoista suositukset nollalinjasta. Haluatko vaan siunauksen muilta vastaavilta siiderinhimoisilta ihmisiltä, jotta pääset vetämään sen alkoholiannoksen? Eikö ole aivan sama jos meinaa ottaa yhden, että jättää sen ottamatta. Ota alkoholitonta.

Varmaan sitä alkoholia pitäisi juoda melkoinen määrä, ennenkuin se synnytyksen käynnistäisi. Ja kunnon darra päällä voisi olla synnyttäminen varsinaista herkkua...

En mä kyllä koskaan ole kuullut että alkoholi sais synnytyksen käyntiin, mutta punaviinistä on joskus puhuttu. Liekö sitten siinäkään perää...

Totuushan on, että alkoholin vaikutuksista ei tiedetä tarpeeksi- pienikin annos voi aiheuttaa haittaa. Tai sitten ei. Mutta kun sitä ei voi tietää niin kannattaako ottaa riski? Se täytyy jokaisen itse päättää.

Yhteistyössä