rv 4+4 ja veristä vuotoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaus

Vieras
Olin iltavuorossa ja selkään alkoi koskea ja sitten tuntua paineen tunnetta alavatsassa. Tulin kotiin vessassa käydessä haaleaa verta tuli/ tulee vieläkin on ns. limamaista. Onko kenelläkään ollut näin, ja menikö silloin kesken raskaus vai onko normaalia tässä vaiheessa raskautta?

Pidetään peukkuja <3

Mulla meni kesken yks, alko haalealla vuodolla, seuraavana päivänä tuli jo kirkasta verta. Seuraava ei menny kesken, eikä ollu mitään veristä vuotoa missään vaiheessa.

Olet siis jo kuitenkin testin plussannut?

Jos ei ole kipuja (menkkakipuja kummempaa) tai vuoto ylly menkkavuotoa runsaammaksi on kyse varmasti ihan harmittomasta vuodosta. Itselläni oli vuotoa alussa n.viikon verran eikä siis mennyt kesken. Välillä vuoto oli ihan kirkasta, välillä vanhaa ruskeaa verta.

Laskin viime kuukautisista ja niin laski neuvolan th myös kun aikaa tänään soittelin (innoissani). Kaksi raskaustestiä tein viime vkolla, ensin tuli haamuviiva ja sitten muutama päivä myöhemmin jo selkeä...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen plussannut, viime vkon alussa kun kuukautiset piti alkaa.

hah hah.kaksi ekaa viikkoa kuukautisten jälkeen on suurin keskenmeno vaara ja siksi kehotetaankin testaamaan vasta tuon ajan jälkeen, ellei halua pettyä alkuajan keskenmenolta.
tuon tiedon jälkeen olen aina testannut vasta 2 vko kuukautisten "pitäisi" alkaa jälkeen

Ton mukaa olisit kyl jo 5+4
Mulla oli kanssa veristä vuotoa, istukka oli kohdunsuulla.
Lääkäri sano että voi tulla myös limakalvoilta tai voi olla vanhaa verta raskautumisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja hah hah:

hah hah.kaksi ekaa viikkoa kuukautisten jälkeen on suurin keskenmeno vaara ja siksi kehotetaankin testaamaan vasta tuon ajan jälkeen, ellei halua pettyä alkuajan keskenmenolta.
tuon tiedon jälkeen olen aina testannut vasta 2 vko kuukautisten "pitäisi" alkaa jälkeen

Hah hah? Onko tässä sinun mielestäsi jotain hauskaa tai huvittavaa?

Laskin viime kuukautisista ja niin laski neuvolan th myös kun aikaa tänään soittelin (innoissani). Kaksi raskaustestiä tein viime vkolla, ensin tuli haamuviiva ja sitten muutama päivä myöhemmin jo selkeä...

Ok mietin vaan että on aika vähän viikkoja, sulla on sitten vaan lyhyt kierto. Pidetään nyt peukkuja että oli vaan pelästymistä toi vuoto, mulla ainakin vuodon takia meni kakkosesta ensimmäinen kolmannes jännittäessä, ennenkuin uskalsin luottaa että pysyy sillä missä kuuluukin olla.

Hakeuduitteko päivystykseen vai mitä teitte kun alkoi vuoto? Pitäisikö huomenna soittaa ja käydä tarkistamassa tilanne. Jos vuoto nyt jää ihan minimaaliseksi niin kannattaako jättää vaan oman seurailun varaan, tässä vaiheessa varmaan vaan ei missään ultrassa näy onko kohdussa tai ulkopuolella?

Soitin lääkäriin, sieltä sanoivat, että jos vuotaa niin että tarvii sidettä ja kamalat kivut niin sitten voi tulla sinne käymään.
Monta päivää kun soitteli ni sitten pääsi käymää mukavalla ja ymmärtävällä mieslääkärillä ja ultraan. Kaikki hyvin.

Hakeuduitteko päivystykseen vai mitä teitte kun alkoi vuoto? Pitäisikö huomenna soittaa ja käydä tarkistamassa tilanne. Jos vuoto nyt jää ihan minimaaliseksi niin kannattaako jättää vaan oman seurailun varaan, tässä vaiheessa varmaan vaan ei missään ultrassa näy onko kohdussa tai ulkopuolella?

Mulla ei ollut mitään syytä olettaa, että raskaus ois voinu mitenkään jatkua, eikä alkuraskauden km:t yleensä vaadi mitään toimenpiteitä. Muutamaa päivää myöhemmin hain saikkua päivän-pari kun olin vähän rikki asiasta ja varmistin lääkärillä, ettei mitään toimenpiteitä tarvita.

Noin aikaisessa vaiheessa ei ainakaan meilläpäin oteta polille tai päivystykseen. Käskevät todennäköisesti vaan itse seuraamaan tilannetta. Jos tulee kipuja/vuoto yltyy voit päästä tarkistuttamaan tilanteen. Sinuna odottelisin IHAN RAUHASSA, ja varaa vaikka aika varhaisultraan jos vuoto jää vähäiseksi. Maksaahan se, mutta pieni hinta mielenrauhasta :heart:

Toivotan sinulle onnellista odotusaikaa, toivottavasti ei ole kyse keskenmenosta.... Vuodot alkuraskaudessa ovat TODELLA yleisiä, eikä kyse suinkaan ole aina siitä pahimmasta. Tsemppiä :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja hah hah:

Ei tarvitse kuitenkaan vittuilla.

Ei se lääkäri noilla viikolla vielä muuta nää, kun onko kohdunsuu kiinna ja vuotaako paljon. Esim. ultrassa tuskin mitään näkyy, eli seuraa.
Mulla oli ensin yks keskenmeno ja seuraavassa sit alussa vuodin vähän, ultrattiin 6+5 viikoilla pieni alkoi näkyi. Sitten taas noin viikolla 11 vuosin, niin että valui lattialle sääriä pitkin, mutta sain terveen vauvan.
Eli seuraa ja toivo parasta.

Mulla tuli ensimmäisestä vaaleanpunaista vuotoa kun kuukautiset oli viikon myöhässä. Toisesta ihan kunnon verta kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Jos ei kovia kipuja niin ole vain rauhassa. Ja vuoto ei näytä lisääntyvän.

Mulla oli juuri tuollaset oireet viikolla 9. Alkoi siis selkä- ja vatsakivulla, verta tuli vähän. Seuraavana päivänä kipu koveni ja sit alkoi vuotaa kunnolla. Kesken meni :( Sinuna soittaisin huomenna neuvolaan ja kysyisin miten kannattaa toimia. Mun mielestä kannattaa esim. ultrata jonkin ajan kuluttua, että tietää kohdun varmasti tyhjentyneen.

Toivotaan kuitenkin vielä, että olis vikahälytys ja kivut lakkais.

Täällä taas ap... Vuoto senkun vaan lisääntynyt ja muutama isompi hyytymäkin on tullut :( hädissäni olen soittanut päivystykset ja neuvolat läpi, mutta kuulema mihinkään ei oteta tutkittavaksi... Sanoivat vaan että todennäköisesti spontaani keskenmeno :( Näinpä KAIT asia sitten on, kamalaa vaan kuitenkin epätietoisuus, kun pieni toivonkipinä kuitenkin elää... :´(

Uusimmat

Yhteistyössä