rv 40+2, ei merkkejä synnytyksestä, muita jotka olleet samassa tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ninna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"ninna"

Vieras
Kyselen jos sattuisi olemaan joku joka olisi ollut samassa tilanteessa..

Eli viikkoja on nyt 40+2 ja kävin jälleen kerran tänään äitipolilla synnytyskontrollissa.
Edellinen synnytys oli suunniteltu sektio.
Lääkäri katsoin myös kohdunkaulan tilanteen ja oli kiinni ja kaulaakin vielä jäljellä, totesi että "todella epäkypsä tilanne".

Minkäänlaisia merkkejä ei muutenkana ole ollut synnytyksen lähestymisestä, ei juuri edes kivuliaita supistuksia, ihan muutama yksittäinen ollut.

Ensi maanantaina on uusi aika ja silloin varmasti käynnistellään jos ei aiemmin synny.
Mutta onko muita jotka olisivat olleet samanlaisessa tilanteessa, ja vauva olisikin syntynyt ilman käynnistelyjä? Tai olisiko hyväksi havaittuja keinoja kotikonstein edistää synnytystä? :D tosin jos tuo kohdunkaulan tilanne on noin epäkypsä, ei taida kotikonsteistakaan olla apua?
Lääkäri vaan sanoi, että "parempi tilanne olisi jos lähtisi itsestään syntymään, kun on tuo sektiokin tehty viimeksi." Ja jos jollain on ollut vastaava tilanne, onko mennyt kuinka pitkään, että on tullut itsestään. Myös kokemuksia käynnistyksistä olisi mukava kuulla, että kauanko käynnistyksen aloittamisesta on mennyt, että vauva on syntynyt?

Kiitos jo etukäteen jos joku viitsii vastailla ja on hyviä vinkkejä :)

Mul tytöt on syntyneet
41+0 (ennakkoon supisteli 3 yötä) lähti käyntiin itekseen mut vauhditettiin tipalla) kesto 18.5h
41+2 (laps vesimeni yllättäin vauhditettiin suihkeilla, ei ennakoivia tuntemuksia kohdun kaula hävinny suu kiinni) 16h
41+3 (käynnistettiin vähäisen vedentakia tapleteilla kohdunkaula 2cm auki ei isommin tuntemuksia) 6h

No mulla oli esikoisen kanssa vastaava tilanne. 40+2 neuvola laittoi mut synnärille, koska kävely teki kipeää (liitoskivut ) ja muutenkin oli tukala olo. Sain kipuihin petidiiniä ja olin yön sairaalassa. Aamulla käskettiin kotiin.

Rv 40+6 illalla meni yhtäkkiä lapsivedet. Supistukset alkoi aamulla, menin seitsemältä sairaalaan ja vauva syntyi klo 16.

Eli kyllä se saattaa siitä ruveta syntymään, eikä välttämättä mene käynnistykseen. Tosin mitään poppakonsteja ei ole tarjota, kuopus syntyi käynnistettynä rv 42+1 vaikka tein lumitöitä, pyöräilin, siivosin jne.

minulla on kaksi lasta syntynyt melkein 42 viikolla, paria päivää vailla. muutenkaan supistukseni eivät ole alkaneet ennen sitä kuin synnytys on varsinaisesti käynnistynyt. viikkoa tai muutamaa päivääkin ennen synnytystä kohdunkaulan tilanne on ollut aivan epäkypsä.

kotikonsteja synnytyksen käynnistykseen ei oikeasti ole olemassa, vaikka niin jotkut väitetään. kävin saunassa, siivosin, harrastin seksiä... pyh, sanon minä, se ois synnytys käynnistynyt muutenkin, ilman noitakaan. olen käynyt lenkillä pitkiä matkoja synnytyspäivään asti, eikä mitään vaikutusta ole ollut, olen siivonnut, saunonut jne.. vauva syntyy sitten ,kun on sen aika. lääkärin tekemä sisätutkimus antaa monesti hyvän alun synnytykselle.

Mulla poika syntyi viikolla 41+5,päivää ennen käynnistystä.
Mitään merkkejä ei ollut,ei supistuksia,ei mitään.Yhtäkkiä vaan yöllä heräsin kauheaan vatsakipuun,minkä tajusin olevan supistus :D

Ja sullahan on vielä pari viikkoa tässä aikaa,ei vielä kannata lannistua.

mulla synnytys alkoi rv 41+4, kahdelta aamuyöllä alkoivat epäsäännölliset supistukset jotka myöhemmin päivällä muuttuivat synnytyssupistuksiksi, aiemmin ei ollut merkkejä. Toki vauva oli laskeutunut ja kiinnittynyt jo reilu kuukausi aiemmin, ja limatulppakin oli tullut jo kauan sitten, samoin kaikki muut "merkit", mutta niistä ei oikeasti pysty ennustamaan synnytyksen ajankohtaa...

juuri nyt menossa ja mä hajoan tähän odottamiseen. YRITÄN olla odottamatta/ajattelematta, mutta se on aivan täysin mahdotonta! Mä mietin vaan että KOSKA.
Miten ihmeessä saisin ajan kulumaan nopeammin? Keskiviikkona neuvola, toivottavasti antavat jotain Infoa sieltä.

Miten te ootte saaneet yliajan kulumaan? Mitä ootte puuhastelleet?

Mun esikoinen on syntynyt 41+6 ja kuopus 40+6. Esikoisen kohdalla oli sovittu aika äitipolille 42 viikon kohdalle mahdollista käynnistystä varten, mutta lääkäri teki sen verran "kovaotteisen" sisätutkimuksen paria päivää ennen, että limatulppaa alkoi seuraavana yönä tulla ja sitten synnytyskin käynnistyi itsestään. Tsemppiä!

voi auttaa tuo tutkiminenkin, mulla tutkittiin 41+1 ja 41+2 käynnisty itellään, jouduttiin kyllä vauhdittamaan, lopussa selvisi että synnytys kesti kauan (32h) ja oli todella intensiivinen kokoajan koska pojalla pää oli väärässä asennossa ja ei meinannut mahtua ulos. kukaat 9 kätilöstä ei pään väärää asentoa huomannut :O

Ei toivettakaan et olis tullu, odotin jo käynnistystä joka sovittiin tehtäväksi 42+2...
Tyttö päätti tulla syöksynä ilman ennakkovarotuksia 42+1.
Esikoinen syntyi 41+0...

molempien tyttöjen synnytys on käynnistyny pekonin ahtamisella ähkyyn asti (ai mitä mielihaluja? :laugh:)

Yhteistyössä