rv 40 ja kohdunsuun tilanne!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äkkiääää..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äkkiääää..

Vieras
Kävinpä juuri lääkärissä, jossa kohdunsuu pehmeä, auki 1.5cm ja pituutta 1.5cm. Olisko se lähtö pian?? Lääkäri teki melko kovakouraisen sisätutkimuksen. Kokemuksia!

Mulla oli sormelle auki, kanavaa 2cm vkolla 38. Pari päivää sitten kolme senttiä auki, kanava lähes hävinnyt, mennään 41+4. Eli ei valitettavasti välttämättä meinaa mitään. Ja mullakin sorkittiin paikkoja että käynnistyisi. turha toivo!

Mulla sisätutkimus tehtiin viimeksi viikolla 36+6, jolloin tilanne oli sormelle auki, kanavaa jäljellä 2 cm ja pehmeä.

Enkä usko, että lähtö on vielä lähelläkään, sillä uudelleensynnytäjällä tämä on ihan ns. normitilanne.

mulla oli aika samat rv40 ja kovakouraisesti käsitteli, huikkas viel perään että kyllä me huomenna viimeistää tavataan uudestaan. noh viellä mä rv 41+3 raahannuin yliaikas kontrolliin jossa sama käsittely. synnytys alkoi rv 41+5, syntyi 41+6 kiireisellä sektiolla. se on joko lähtöä tai ei :)

[QUOTE="aloittaja";28882555]Huoh eli 2 viikkoa vielä. Ei kauheasti innosta odotella, kun antoivat painoarvioksi nyt jo 4030gr..[/QUOTE]

Vauva voi viimeisinä viikkoina jopa laihtua. Turha lietsoa itseään hysteriaan vaikka laskennallinen laskettu aika on mennyt. On ihan yhtä ok synnyttää 2 vkoa LA:n. Jälkeen kuin ennen laskettua aikaa.

[QUOTE="Vieras";28884274]Vauva voi viimeisinä viikkoina jopa laihtua. Turha lietsoa itseään hysteriaan vaikka laskennallinen laskettu aika on mennyt. On ihan yhtä ok synnyttää 2 vkoa LA:n. Jälkeen kuin ennen laskettua aikaa.[/QUOTE]

Näin. :)

Ja 40+1 ei ole yliaikaa, kuten ei 41+6 myöskään. Laskettu aika on vain arvio, pari viikkoa alle ja yli sen on vielä normaalia.

Samaten vauvan kokoon ei juurikaan vaikuta se, että painaako se 4030g vai 4230g syntymähetkellään. Pään koko on se tärkein, kakkosena hartioiden leveys. Parisataa grammaa ei tunnu missään, kun se paino "leviää" tasaisesti koko vauvaan. Ainahan vauvojen paino putoaa synnärilläkin sen 100-400g parissa päivässä, eikä se vauva siitä pienene :D

[QUOTE="aloittaja";28883159]Mitähän tämäkin on, kun lääkärikäynnistä lähtien on jomottanut lantiota molemmin puolin?[/QUOTE]

Mulla alkoi sama homma viime yönä. Liittynee siihen, että kaikenmaailman nivelet ja liitokset löystyy. Aiemmin tätä on ollut mulla vasta synnytysten jälkeen, mutta näemmä tällä kertaa jo ennen. Noh, eipä mahda mitään...tosin itku kyllä pääsee, jos tämä kipu ei huomiseen mennessä helpota. Särkee meinaan aika paljon, enkä meinaa pystyä enää olemaan, kun makaaminenkin on pahasta. Pakko hakea kohta kipulääkettä, vaikka sitä viimeiseen asti raskaana ollessa koitan välttää. Nyt vaan en enää pysty olemaan ilman sitä.