Rv 6+ ja masu näkyy jo?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kolmonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kolmonen

Vieras
Huh, en tajuu...

Mulla kolmas raskaus menossa, vasta rv 6+, mutta mitkään housut ei mahdu enää kiinni, ja hame/mekko päällä näkee ihan selvästi, että oon raskaana! Olen hoikka, ja edellisistä raskauksista aika lyhyt aika.

Tiedän, että se on vasta turvotusta, mutta että voikin turvotus kerääntyä just tuohon mahaan! On vaan vähän hämmentävää, kun en haluasi vielä tässä vaiheessa kertoa vauvasta, mutta vaikea tätä on piilotellakaan. Etenkin kun minulla ei juuri löysiä vaatteita ole... pakko kai alkaa hankkia.

Onko muilla ollut tällaista? Ekassa raskaudessa muut huomasi masun rv 19 vasta, ja toisessa rv 16.

pidä vähä löysempiä paitoja ja housuja.. ei kai kukaan nyt heti ajattele et raskaana oot jos vähän turvottaa.. ehkä luulee ennemmin että on tullu syötyä hyvin ;D

Kohtu on häpyluun takana piilossa 12 raskausviikkoon asti huolimatta siitä, onko kyseessä uudelleensynnyttäjä, onko edellisestä raskaudesta lyhyt aika tai onko kyseessä monisikiöraskaus :) Navan kohdalla kohdun pohja on vasta n. 24 raskausviikolla. Turvotusta, myös hormonaalista sellaista, voi toki olla. Mutta kohtu ei mahaa saa pullistumaan ennen kuin toisella raskauskolmanneksella...

Juu, itsellä sisko arvasi joskus noilla viikoilla, että raskaana ollaan... Ja ei oltu puhuttu mitään siitä, että kolmatta oltaisiin tekemässä. Vaatteetkin meni kohtuullisesti päälle, mutta semmoinen pikkuinen pömppis oli vatsan kohdalla...

Alkuperäinen kirjoittaja kätilö:
Kohtu on häpyluun takana piilossa 12 raskausviikkoon asti huolimatta siitä, onko kyseessä uudelleensynnyttäjä, onko edellisestä raskaudesta lyhyt aika tai onko kyseessä monisikiöraskaus :) Navan kohdalla kohdun pohja on vasta n. 24 raskausviikolla. Turvotusta, myös hormonaalista sellaista, voi toki olla. Mutta kohtu ei mahaa saa pullistumaan ennen kuin toisella raskauskolmanneksella...

Niinpä, tiedän. Siksi tää onkin niin noloa, en halua joutua tilanteeseen, et joku kysyy "oletko raskaana?" ja jos vastaan "olen" niin sitten ala siinä selittelemään, että viikkoja on vasta tosi vähän kyllä...

Mut mitä tälle turvotukselle nyt voi? Maha on ihan pallo, oli se kohtu minkä kokoinen tahansa.

Alkuperäinen kirjoittaja pah:
No raskaanaolevat kun antaa sen mahan pullistella kun kuvittelevat sen näkyvän. Ei se näy. Sorry :D

Osittain totta. Minä en tosin "pullistele" mitään, mutta en sitten tiedä onko se psykologista vai raskaudesta johtuvaa, tuntuu tosi pahalle, jos joku vaate puristaa vatsan kohdalta. Niinpä tulee pidettyä sellaisia "äippä" mallisia vaatteita, ja ehkä ne vähän korostaa mahaa.

Silloin kun en ole raskaana, ja jos on vähän turvonnut olo, annan vyötärön kiristää ja vedän vatsaa sisään. Nyt se tuntuu pahalta.

Yhteistyössä