Ei mulla ainakaan esikoisesta kuulunut mitään vielä noilla viikoilla....istukka edessä, raskausviikkoja hieman vähemmän mitä menkoista laskettuna kuviteltiin olevan.
Meillä ei kuunnella vielä noin varhaisilla viikoilla. Kohtu on aika syvällä lantiossa vielä ja sikiö niin pieni, että neuvolan (usein vanhoilla) dopplereilla on todella vaikea saada sykettä kuulumaan. Eikö neuvolan terkka kommentoinut mitään?
no ei mullakaan kuulunut vaikka viikkoja oli jo 10+2. Terkkari vaan sanoi että sikiö voi olla vaan hieman nuorempi.. eli hedelmöitys ei olekaan tapahtunut oletettuun aikaan....
Minulle kävi samoin, turhan huolestuneisuuden vuoksi yritettiin viikottain aina uudestaan. Terkka sano että kyllä viimestään rv12 pitäis saada heidän doplerilla kuulumaan.
ekassa raskaudessa kuului jo näillä viikoilla, siksi huolestuttaa. ajattelin että jos rakenne sellainen että kuuluu ja nyt ei ole sitten mitä kuulua...
Ei meidänkään neuvolassa kuunnella noin aikaisin, kun turhaa stressiä vaan tulee kun sykkeitä ei löydykään. Ei minulla ole kuulunut sydänäänet kummassakaan raskaudessa ennen kuin 11+ jotain viikoilla.
Mulla ei kuulunu neuvolassa edes viikolla 12+5. Sykkeen olin nähnyt 8+4 ultralla. Meni varmaan seuraava neuvola johonkin 15-16 viikolle, jossa kuulu sitten jo oikein hyvin..
No minulla kuului jo noilla viikoilla, mut olikin kokenut doplerin käyttäjä ja löysi sykkeen, mut eipä tiennyt tuolloin vielä et olisi pitänyt löytyä toisetkin sykkeet. En olisi vielä huolissani, tokihan sitä iskee paniikin poikanen kun ei syke kuulu, mut ei ole mitenkään tavatonta noilla viikoilla...
Itse kävin mielenrauhan vuoksi viikolla 6 ultrassa, jossa sydänäänet näkyi. Olisi ollut hirveää odottaa viikolle 12 neuvolan ultraan ja kuvitella olevansa raskaana, jos ei koskaan sikiö olisikaan lähtenyt kehittymään. Ajatelkaa nyt, ainakin 2 kuukautta olisi tiennyt raskaudesta, eikä sikiötä koskaan olisikaan ollut
ei välttämättä kuulu jos viikot epävarmat,laite huono,jne syitä voi olla monia.
toivotaan että ultra näyttää eloa kuitenkin.
mulla ei muuten ole kanssa kuunneltu vasta kun 12 viikon jälkeen neuvolassa ääniä.
Mulla tässä viimeisimmässä raskaudessa hiukan säikäytti kun rv 15 ei kuulunutkaan syke, piti ihan ultralaitteita lähteä mielenrauhan vuoksi etsimään ja ihan elävä sikiö löytyi kyllä melko nopeasti jahka saatiin ammattitaitoinen ultraaja paikalle. Joten ei nyt ihan heti kannata huolestua noilla viikoilla.