Rv 9 - tosi huono olo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija äiti

Vieras
Hei, olisikohan täällä kohtalotovereita ja kokeneita?
Rv 9 menossa ja tosi heikko fiilis. Raskauksia on takana jo useampi, mutta ovat olleet harvinaisen oireettomia. Olen ollut kovassa flunssassa viikon verran, joten en tiedä johtuuko siitä, mutta nyt väsymys on ihan järkyttävä! Kahtena aamuna herätessä kropan on vallannut kumma "kuuma aalto" joka menee ohi parissa tunnissa, iltapäivällä olo on jaksava ja skarppi, mutta illan lähestyessä väsy kaataa sohvalle. Syke on pari päivää käynyt ihan pilvissä, tykyttää kurkussa asti ja olo on huono, ei kuitenkaan pahoinvointia. Onko tää sykejuttu ihan normaalia? Entä ne oudot kuumat aallot, jolloin hikeä pukkaa mitään tekemättä? Jännä, illat taas palelen peittojen alla.

Toki kannattaa kysyä neuvolasta mikäli tämä ei ota loppuakseen, tai vaikka lääkäristä. Sitähän minä en kuitenkaan kysynyt, vaan kysyin onko muita joilla on ollut samanlaisia tuntemuksia. Ihan heti en ajatellut kirmata neuvolaan saakka, jos tämä oireettomien raskauksien jälkeen onkin sitä "pahoinvointia" tai jotain..

Onnittelen aiemmista mukavista raskauksista, nyt voit vaan toivoa ettei kestä loppuun asti (y)

Hei mut sellainen asia oikeesti, mulla oli vuos sitten sama tilanne, tai siis influenssa ja alkuraskaus, sydän hakkas ja hämmästytti pienikin liike tai vaikka iltasadun lukeminenkin. Mutta raskaus+influenssa(ja vuodelepo)+hengästymisen+korkea syke, niin lääkäri halusi varmistaa ettei ollut tullut keuhkoveritulppaa. Ei ollut. Mutta hyvä oli että tarkisti

Onnittelen aiemmista mukavista raskauksista, nyt voit vaan toivoa ettei kestä loppuun asti (y)

Hei mut sellainen asia oikeesti, mulla oli vuos sitten sama tilanne, tai siis influenssa ja alkuraskaus, sydän hakkas ja hämmästytti pienikin liike tai vaikka iltasadun lukeminenkin. Mutta raskaus+influenssa(ja vuodelepo)+hengästymisen+korkea syke, niin lääkäri halusi varmistaa ettei ollut tullut keuhkoveritulppaa. Ei ollut. Mutta hyvä oli että tarkisti

Hengästytti :D

Keuhkoveritulpassa oireena on yleensä muun lisäksk melko nopeasti alkava hengenahdistus, mulla ei ole sellaista. Pystyn kyllä myös kävelemään reippaasti pitkääkin matkaa ilman hengästymistä, mutta sit iskee melko yhtäkkiä tosi väsynyt olo, sellainen että se oikein silmissä painaa, ja samalla sykekin nousee.

Keuhkoveritulpassa oireena on yleensä muun lisäksk melko nopeasti alkava hengenahdistus, mulla ei ole sellaista. Pystyn kyllä myös kävelemään reippaasti pitkääkin matkaa ilman hengästymistä, mutta sit iskee melko yhtäkkiä tosi väsynyt olo, sellainen että se oikein silmissä painaa, ja samalla sykekin nousee.

Keuhkoveritulpassa saattaa olla nopeasti alkava. Mutta voi olla kestänyt jo pitkäänkin eikä asiaa tajuta ettäs tiedät. Pieni hyytymä kerää ympärilleen lisää tukosta. Tai kun alkuperäistä syytä ei ole hoidettu, aloitettu klexanea, nii samanlaillahan voi koko ajan muodostua uusiakin laskimotukoksia.

No mutta kunhan sanoin. Mutta kerta itse tiedät paremmin niin asiahan on sillä selvä. Sanoin vaan kun kokemuksia kyselit, että mun kohdalla lääkäri vain halusi varmistaa tuon kovan flunssan ja raskauden yhdistelmän vuoksi.

Mun korviin sun "karmea olo" kuulostaa aivan tavalliselta raskaudelta, joten koitahan nyt sit vaan kestää kun itse tiedät parhaiten. Raskaus ei ole mikään sairaus, edes silloin kun vähän väsyttää.

No tottahan saa sanoa, en sitä niin tarkoittanut, enkä tarkoittanut leikkiä kaikkitietävääkään. Itse olen elänyt uskossa, että sellaisen erottaisi, toki lääkäriin marssin jos tämä olo ei asetu. Luonnollisestikaan raskaus ei ole sairaus, yleisesti ottaen minua kiinnosti josko jollain muullakin on tällainen vointi ollut, onko se jotenkin vältettävissä tai kauanko sellainen normaalisti kestää. :)

Onneksi olkoon, pilasit elämäsi!

Hei, olisikohan täällä kohtalotovereita ja kokeneita?
Rv 9 menossa ja tosi heikko fiilis. Raskauksia on takana jo useampi, mutta ovat olleet harvinaisen oireettomia. Olen ollut kovassa flunssassa viikon verran, joten en tiedä johtuuko siitä, mutta nyt väsymys on ihan järkyttävä! Kahtena aamuna herätessä kropan on vallannut kumma "kuuma aalto" joka menee ohi parissa tunnissa, iltapäivällä olo on jaksava ja skarppi, mutta illan lähestyessä väsy kaataa sohvalle. Syke on pari päivää käynyt ihan pilvissä, tykyttää kurkussa asti ja olo on huono, ei kuitenkaan pahoinvointia. Onko tää sykejuttu ihan normaalia? Entä ne oudot kuumat aallot, jolloin hikeä pukkaa mitään tekemättä? Jännä, illat taas palelen peittojen alla.

No älkää sitten uskoko. noin mulla meni kesken. kaksi lasta on jo mutta kolmas raskaus meni noin. Kuumia aaltoja ja lepo syke pilvissa. ei se korkea syke ja verenpaine tee hyvää sikiölle /alkiolle.

Miten keuhkoveritulppa oireilisi?

Yhteistyössä