Rv.lla 34-35 syntyneet...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tahtoo tietää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tahtoo tietää

Vieras
Minkä kokoisia lapsenne on olleet noilla viikoilla? Miten kauan keskolassa/sairaalassa? Miten muuten ovat voineet? Onko tullut jotain jälkiseurauksia? Ja vielä ennenaikaisuuden syy?

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
mein nuorin syntyi 34 viikoilla, oli 2250 g oli keskolas kolme vrk ja laitoksel yhteensä oltiin 6 vrk sinivalohoidon takia.

Voi kun ihana kuulla, että noinkin hyvin voi mennä, mä ajattelin heti, että sairaalassa saa sitten olla tosi kauan. Kuinka syöminen sujui?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
mein nuorin syntyi 34 viikoilla, oli 2250 g oli keskolas kolme vrk ja laitoksel yhteensä oltiin 6 vrk sinivalohoidon takia.

Voi kun ihana kuulla, että noinkin hyvin voi mennä, mä ajattelin heti, että sairaalassa saa sitten olla tosi kauan. Kuinka syöminen sujui?

Lisäsinkin tohon jo, että 3 kk iässä oppi imemään rintaa, siihen asti pulloteltiin ja harjoteltiin imemistä. Lypsin kaikki maidon ite koneella. Sanomattakin lienee selvää, että silkkaa hulluutta tuo oli, mutta imetys oli mulle niin tärkeä juttu.

rv 34 pituutta 46cm ja painoa 2100. Kokonaiset 16"pitkää" vrk vauvateholla vietti. Nyt reipas 2v9kk terve poika.
Hengitys oli heti alkuun ok, mutta bilirubiinit ei meinanneet tasoittua...oltiin lähellä verenvaihtoarvoja. Sai gammaglobuliinihoitoa, joka auttoi.

Mulle kanssa tuo imetys oli tärkeä asia, joten lypsyhommia kesti kk päivät, eli pullosta annettiin rintamaitoa, kun ei jaksanut rintaa imeä.

syy ennenaikaisuuteen oli lapsiveden tihkuminen ja lopulta hulahti kaikki...

Yhteistyössä