rv13+3 ja istukka kohdunsuulla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Odottelija32
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Odottelija32

Vieras
Hei,

Elikkäs kysymys olis seuraava johon vastausta kaivelen. Odotan vauvaa 13+3 viikoilla ja maanantaina tuli puhdata verta hiukka ja kävin ultrassa, lääkäri sano että kaverilla kaikki ok ja vuoto johtuu siitä kun istukka on kohdunsuun päällä. Nyt tulee vain vanhaa tummaa verta pyyhkiessä vähäsen. Onko teillä ollut moista jos ollut sama tilanne? Kauanko tätä voi olla?

Yleensä kohdun kasvaessa istukka siirtyy ylöspäin, ja siitä ei sitten ole enää mitään ongelmaa.

Sinulla varmaan tilannetta katsotaan seuraavan kerran rakenneultrassa, ja sen mukaan sitten vielä myöhemmin, jos muutosta ei ole tapahtunut.

Voikohan tätä tuhruvuotoa olla kauan? En älynnyt kysyä sitä siltä lääkäriltä kun olin niin sekaisin sen verenvuodon jälkeen että siellä olikin vielä elämää <3 Luulin että km varmasti tuli, sekun on niin tuoreessa muistissa pääsiäiseltä...

Miulla oli noin ellisessä raskaudessa, verta tuli aika kauankin, ei paljoa mutta aina sillointällöin vähän. Olihan se pelottavaa.

Onneksi pikkuisen liikkeet tuntuivat jo niin sai aina hetkeksi mielenrauhan. Mutta istukka oli tosiaan kohdunsuulla. Yhdyntäkielto tuli ja muutenkin otin vähän varovaisemmin, ihan oman mielenrauhan takia.

rv 20 mennessä oli istukka noussut korkealla takaseinällä ja kaikki hyvin.

pelottaahan se, mutta onnea.

Kiitos vastauksista =) Ei minullakaan paljoa sitä verta enään tule, sellaista tuhrua, vanhaa verta kun pyhkii. Sekstailukielto tuli meillekin. Minulla ei vauvan liikkeet tunnu vielä kunnolla, silloin ku laittaa makaamaan niin pieniä nykäisyjä satunnaisesti.

Eiköhän tämä tästä kun ottaa vain rauhallisesti ja odottelee istukan nousua ylemmäksi.

Mulle ei tullut mitään kieltoja ja olin raskaassa työssä tuolloin mutta voi olla just sen takia ku en vuotanut.
Huomattiin kyllä vasta rakenne ultrassa että on päällä.
vk 32 oli noussut pois, mutta oli kyllä ihan kohdunsuun vieressä synnytyksessä(joku turvaraja siinäkin oli).

[QUOTE="xxx";24769519]Miulla oli noin ellisessä raskaudessa, verta tuli aika kauankin, ei paljoa mutta aina sillointällöin vähän. Olihan se pelottavaa.

Onneksi pikkuisen liikkeet tuntuivat jo niin sai aina hetkeksi mielenrauhan. Mutta istukka oli tosiaan kohdunsuulla. Yhdyntäkielto tuli ja muutenkin otin vähän varovaisemmin, ihan oman mielenrauhan takia.

rv 20 mennessä oli istukka noussut korkealla takaseinällä ja kaikki hyvin.

pelottaahan se, mutta onnea.[/QUOTE]

Vielä yksi kysymys =) Oliko sinulla jokapäiväistä tuo pikkuinen vuoto vai ihan satunnaista. Minulla sitä on tullut maanantaista saakka mutta se on sellaista vanhaa tummaa jota tulee vain pyyhkiessä.

Kauheeta säätöä tämä viimeinen raskaus =S

Käsittääkseni on aika tavallista ja normaalia, että istukka on alkuraskaudessa kohdunsuulla. Ja verenvuotokin on ilmeisesti ihan normaalia tuossa tapauksessa. Saattaa olla, että istukka siirtyy edestä vasta viimeisillä viikoilla. Itsellä kävi niin, että olikohan vielä joskus rv33 kohdunsuulla, mutta siirtyi ja lopulta synnytin alakautta ongelmitta.

Yhteistyössä