rv34 ja jatkuvia "harjoitussupistuksia" sekä pari kivullista. Kertokaahan kokemuksia!!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Maami"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Maami"

Vieras
Käytiin eilen päivystyksessäkin kun suppareita tuli yi3h ajan 5-10min välein ja ihan levossa yöllä.
Sairaalassa tuli 2 ihan rehellisen kipeetäkin supparia näiden lisäksijotka tuntuivat kunnolla selässä myös (se kone näytti lukua 48-50 näiden aikana,eli kuitenkaan mtn synnytyssupistuksia mutta sen verran voimakkaita että tuntuivat. Muutoin pysyi luvuissa 35 supistusten aikana).
Sain valita että jäänkö osastolle vai tulenko kotiin, kohdunkaula oli kuitenkin ihan ok (ehkä pientä avautumista oli tapahtunut ulkosuulla mutta ei muuta), pituuttakin oli lähes 4cm.
Tulin tietysti kotiin mielummin lepäilemään.

Onko muilla ollut tälläistä? Eihän ole enteillyt kuitenkaan ennenaikaista synnytystä?

Tänään on supistellut myös,välillä 5min välein (ei kipeitä tänään) ja välillä taas pitkiä pätkiä ettei mtn. Esim. nyt ollut useamman tunnin ihan rauhallista.

Kyseessä on kolmas lapsi.

mulla supisteli kaikissa raskauksissa 12 viikolta alkaen ja ihan päivittäin jatkuvasti. lapset on silti pysyneet mahassa loppuun saakka, ensimmäinen jouduttiin käynnistämään 40+3, toinen käynnistyi 40+0 ja viimeinen syntyi sektiolla suunnitellusti 39+1. mulle on aina vaan sanottu et toiset vaan on herkempiä supistelemaan eikä se mitään haittaa

Niin oisko vaikka hoitajat sieltä päivystyksestä (synnäri) käskenyt menemään :D säännölliset,voimistuvat supparit..syytä tarpeeksi? Varsinkin kun jatkuivat monta tuntia.
Aiemmissa raskauksissa supparit muuttuivat kunnolla kivullisiksi vasta kun paikat olivat jo kokonaan auki ja vauva tulossa ulos.

mulla supisteli kaikissa raskauksissa 12 viikolta alkaen ja ihan päivittäin jatkuvasti. lapset on silti pysyneet mahassa loppuun saakka, ensimmäinen jouduttiin käynnistämään 40+3, toinen käynnistyi 40+0 ja viimeinen syntyi sektiolla suunnitellusti 39+1. mulle on aina vaan sanottu et toiset vaan on herkempiä supistelemaan eikä se mitään haittaa

Toivotaan, että tämä kaveri pysyisi myös massussa vielä muutaman vkon :) Mulla myös supistellut lähes koko raskauden, mutta nyt oli eka kerta että tuli noin säännöllisesti ja tiheesti plus noita kipeitä. Tähän asti ollut vaan sitä pientä vatsan kovettumista joka menee nopeasti ohi.

Synnytyspäivystys. Eikai sitä mihinkään terveyskeskus päivystykseen kukaan tollasen takia mene tai oteta edes vastaan?
Juu ei tietenkään, mun nyt pitäisi olla antibioottitipassa ajoissa sairaalassa streptokokki b:n takia hyvissä ajoin ennenkuin pieni on ulkona eli tämän takia tulee lähteä kun supistelee säännöllisesti. Aiemmat ollut nopeita synnytyksiä.
En sentään niin idiootti ole että lähtisin ihan pienten harkkasuppareiden takia sairaalalle :D Varsinkaan yöllä, paljon mielummin olisin jäänyt kotiin nukkumaan mikäli olisin vaan pystynyt nukkumaan.

[QUOTE="Maami";29971320]Synnytyspäivystys. Eikai sitä mihinkään terveyskeskus päivystykseen kukaan tollasen takia mene tai oteta edes vastaan?
Juu ei tietenkään, mun nyt pitäisi olla antibioottitipassa ajoissa sairaalassa streptokokki b:n takia hyvissä ajoin ennenkuin pieni on ulkona eli tämän takia tulee lähteä kun supistelee säännöllisesti. Aiemmat ollut nopeita synnytyksiä.
En sentään niin idiootti ole että lähtisin ihan pienten harkkasuppareiden takia sairaalalle :D Varsinkaan yöllä, paljon mielummin olisin jäänyt kotiin nukkumaan mikäli olisin vaan pystynyt nukkumaan.[/QUOTE]

Plaaplaaplaa

No yleensä synnäri ja päivystys on eri paikkoja mutta joo.
Tulee jos on tullakseen, eipä siihen ite voi paljon vaikuttaa.

Pirkanmaan sairaanhoitopiiri: Potilaille & läheisille

SynnytysPÄIVYSTYS

Lisäksi:

Pirkanmaan sairaanhoitopiiri: Potilaille & läheisille: Synnytyspäivystyksen usein kysytyt kysymykset

"Jos ennen 35 raskausviikon täyttymistä supistelee levossa kivuliaasti alle 10 minuutin välein, täytyy lähteä päivystykseen"

Eli ap on toiminut aivan oikein ohjeiden mukaan ja ollut aivan oikeassa paikassa ollessaan päivystyksessä. Niitä on muitakin päivystyksiä kuin ensiapu.

Sitäpaitsi vaikka viikkoja olisikin yksi enemmän, samainen sivu ohjeistaa lähtemään sairaalaan, kun supistuksia tulee noin viiden minuutin välein ja ne voimistuvat. Minä lähdin ensisynnyttäjänä tuossa vaiheessa sairaalaan, ja olin sairaalaan päästyäni 5 cm auki, vaikka kivut eivät olleet mielestäni kovat. Uudelleensynnyttäjänä sitä suuremmalla syyllä lähtisin tuossa vaiheessa päivystykseen, jotta ei mene lähtö sairaalaan liian täpärälle.

Kiitos! :)
Juu samantien sanottiin synnärillä että tänne tarkistettavaksi kun sinne soittelin.
Aiemmat synnytykset kun kuitenkin edennyt tosi nopeasti myös niin on riski että saman tekee tämäkin.
Onneksi kohdunsuu kuitenkin oli kiinni vielä (ulkosuu hieman raollaan kuulemma) :)

Supisteli läpi raskauden, niin että jouduin lepoon välillä. Sitten kyllä mukula syntyikin ennen laskettua aikaansa. Eivät uskonu synnärilläkään synnytyksen olevan käynnissä ja sitten meinasi syntyä matkalle, kun lähdettiin vielä kotiin.

Syntyikö millä viikolla sitten?
Mä olin myös esikoisen kanssa lähdössä kotiin itse sairaalasta kun sanoin ettei supistukset oo yhtään kipeitä, kätilö kun tuli tarkastaa niin tulikin kiirus saliin kun olin jo kokonaan auki :D siitä 15min niin vauva oli sylissä.

jään seurailemaan. olen miettinyt samaa että mikä on se normaali määrä ja mitä on seurannut siitäå jos noita tulee useasti loppuraskaudessa ja osa tekee kipeää

Uusimmat

Yhteistyössä